Strona 1 z 72

Przeniesienie numeru - temat ogólny

Post:07 mar 2012, 21:23
autor: Kaczy
Jak grzyby po deszczu powstają tematy o tym jak przenosić numery z różnych ofert (z abo na abo, z abo na kartę, z karty na abo itd.).
Temat ogólny o przenosinach numerów, specjalnych warunkach promocji, zasadach.

Post:08 mar 2012, 14:30
autor: horas
no to może ja zacznę ;)

Planuję przenieść dwa numery równocześnie (pre-paid i post-paid) do W3.

Interesują mnie dwie umowy bez telefonu z jak najkrótszym terminem (max 12 miesięcy) i jak największą pulą minut do wszystkich (internet nie interesuje mnie wcale jak i specjalne pakiety sms).

Rachunki zamierzam płacić za te dwa numery max 100 PLN/miesiąc.

Na tą chwilę warunek ten spełnia Plus i Orange.....T-mobile z 18 miesiącami odpada choć mają ciekawą ofertę ...(może coś się jednak zmieni ?? ).

Zachętą do Plusa i Orange jest też tzw. "program lojalnościowy" (dodatkowe min za staż, itp.) w T-mobile brak....

Moje pytanie brzmi, czy lepiej przenieść te dwa nr on-line/przez konsultanta/w salonie ??
Gdzie ewentualnie mogę liczyć na lepszą ofertę/gratisy przy przenoszeniu numerów ??

pozdr.
horas

Play -> T-Mobile ?

Post:10 mar 2012, 10:44
autor: dr.octagon
Witam, mam numer w play (po przeniesieniu z mbankmobile) abonament 29zł (promocja Longplay 49) i mi on wystarcza (w ostatnim okresie rozliczeniowym wygadałem ok. 120min), ale zalogowałem się do playmobile i z raportów wynika że połączenia do play to max. 20% wszystkich moich rozmów, jeśli chodzi o smsy to podejrzewam większość idzie do play.

Cała moja rodzina ma umowy w T-Mobile, więc zrodził się w mojej głowie pomysł przenosin, umowa kończy mi się w czerwcu, planuje też kupno nowego telefonu.

Nie korzystam z internetu w telefonie.

Co proponujecie?

Przeniesienie numeru - niewywiazanie z umowy

Post:11 mar 2012, 21:53
autor: fraksipon
Dzwoniłem dzisiaj do play w sprawie przeniesienia numeru. Mieli na to 1 dobą od złożenia wniosku w salonie, a nie przeniesiono mi już 5 dzień. Nie zrobili tego i przez telefon próbowali mi wmówić, że oni mają na to 21 dni, a po moich naciskach przyznali się, że manager wprowadził ich w błąd.

Zgłosiłem reklamację telefonicznie i zgłoszę to pisemnie, ponieważ uważam że złamali ustawę i nawet nie mam potwierdzenia zgłoszenia telefonicznego.

Czy w ramach reklamacji mogę domagać się zadośćuczynienia, a jeśli tak to w jakiej kwocie? A może lepiej ten proceder zgłosić do UKE?

Oczywiście, że nie chcę na tym się bogacić, ale skoro zapewniają mnie w salonie, że jeden dzień, a na telefonie kłamią to człowiek się wkurza. W drugą stronę jakbym to ja łamał ich prawo to wielkie kary zaraz.
Proszę o odpowiedź.

Post:12 mar 2012, 15:46
autor: Precelos
fraksipon, sami z siebie powinni dac jakas rekompensate
np jakis pakiet minut
jak juz cie przeniosa to ich naciskaj

Post:12 mar 2012, 18:05
autor: play4you1
fraksipon pisze:Dzwoniłem dzisiaj do play w sprawie przeniesienia numeru. Mieli na to 1 dobą od złożenia wniosku w salonie, a nie przeniesiono mi już 5 dzień.

Złożyłeś wniosek w salonie tak? to był abonament czy na kartę? Przenosimy w jeden dzień nr na kartę, lub abonamentowe, jeśli twój operator ci pozwoli. Zwykle jest tak, że klienci nie chcą płacić kary umownej u swojego poprzedniego operatora. dlatego przenoszą zgodnie z okresem promocji a wtedy czeka się dłużej i jak najbardziej jest to prawidłowe.

Post:12 mar 2012, 22:07
autor: Axe666
To i ja dorzucę kilka pytań, czy przez internet w t-mobile można dokonać samego przeniesienia numeru? Bo nie wiem czy jak pójdę 16.03, (a 17 to ostateczny dzień kiedy mogę złożyć miesięczne wypowiedzenie w play) to oni to ogarną w takim czasie jak powinni? Czy mogę w ogóle iść złożyć to wypowiedzenie i oni w trakcie tego miesiąca przeniosą mi ten numer?

Post:12 mar 2012, 22:41
autor: st.konsultant
Axe666 pisze:To i ja dorzucę kilka pytań, czy przez internet w t-mobile można dokonać samego przeniesienia numeru? Bo nie wiem czy jak pójdę 16.03, (a 17 to ostateczny dzień kiedy mogę złożyć miesięczne wypowiedzenie w play) to oni to ogarną w takim czasie jak powinni? Czy mogę w ogóle iść złożyć to wypowiedzenie i oni w trakcie tego miesiąca przeniosą mi ten numer?
Obecnie można i przez BOA przenosić numery. Aczkolwiek nie ma szans załatwić tego w takim krótkim czasie. Proponuję załatwiać przez punkt T-Mobile.

Post:13 mar 2012, 00:24
autor: fraksipon
play4you1 pisze:
fraksipon pisze:Dzwoniłem dzisiaj do play w sprawie przeniesienia numeru. Mieli na to 1 dobą od złożenia wniosku w salonie, a nie przeniesiono mi już 5 dzień.

Złożyłeś wniosek w salonie tak? to był abonament czy na kartę? Przenosimy w jeden dzień nr na kartę, lub abonamentowe, jeśli twój operator ci pozwoli. Zwykle jest tak, że klienci nie chcą płacić kary umownej u swojego poprzedniego operatora. dlatego przenoszą zgodnie z okresem promocji a wtedy czeka się dłużej i jak najbardziej jest to prawidłowe.
Telefon na karte przenosiłem. Więc 1 doba wchodzi w gre

Przeniesienie nr do T-mobile

Post:14 mar 2012, 16:30
autor: banderas
Witajcie
Czy ktoś z was przenosił numer do t-mobile z numerem tymczasowym, tu pojawia się, takie małe spostrzeżenie, ten numer ma zwykłą taryfę i będzie liczony od daty jego aktywacji(nr tymcz)
Czy wiedzieliście o tym?

Post:16 mar 2012, 18:39
autor: Axe666
też mam pytanie dot. przeniesienia do T-mobile, dzisiaj przeniosłam numer i przysłali mi smsa, że mój dotychczasowy operator wyraził na to zgodę, ze mój numer będzie aktywny 10 maja 2012...no ok ale ta umowa w Play konczy mi się 17 kwietnia, więc co z tym miesiącem pomiędzy?:P dadzą mi numer tymczasowy czy niekoniecznie?

Post:16 mar 2012, 18:50
autor: st.konsultant
Axe666 pisze:też mam pytanie dot. przeniesienia do T-mobile, dzisiaj przeniosłam numer i przysłali mi smsa, że mój dotychczasowy operator wyraził na to zgodę, ze mój numer będzie aktywny 10 maja 2012...no ok ale ta umowa w Play konczy mi się 17 kwietnia, więc co z tym miesiącem pomiędzy?:P dadzą mi numer tymczasowy czy niekoniecznie?

Podpisałaś od razu umowę? Dostałaś telefon? Czy masz się dopiero zgłosić jak Play zwolni numer?

Jeżeli ta pierwsza opcja, to tak, dostaniesz numer zastępczy i będziesz normalnie płacić abonament. 10 maja numery się podmienią.

Post:16 mar 2012, 19:23
autor: Axe666
No właśnie, nie podpisałam umowy, bo Pani powiedziała, że bez sensu płacić dwa abonamenty i że może umowę ze mną podpisać dopiero po tym jak moja w play dobiegnie końca (17 kwietnia). Poza tym dodatkowo mój tata przeniósł się z oferty indywidualnej na firmową i mnie też chce dopisać pod firmę. Chciałam tą umowę dzisiaj podpisać ale pani coś zaczęła motać, że nie warto itp. itd.

Post:16 mar 2012, 21:23
autor: st.konsultant
Axe666 pisze:No właśnie, nie podpisałam umowy, bo Pani powiedziała, że bez sensu płacić dwa abonamenty i że może umowę ze mną podpisać dopiero po tym jak moja w play dobiegnie końca (17 kwietnia). Poza tym dodatkowo mój tata przeniósł się z oferty indywidualnej na firmową i mnie też chce dopisać pod firmę. Chciałam tą umowę dzisiaj podpisać ale pani coś zaczęła motać, że nie warto itp. itd.
Pamiętaj w takim razie, że podpisując umowę po 10 maja, będą Cię obowiązywały promocje aktualne na 10 maja. Raczej to nie będę te, które są obecnie. Przez ten czas może się wiele zmienić.

Post:16 mar 2012, 21:47
autor: Axe666
hm no ja to rozumiem, ale masz coś konkretnego na myśli? No i czy dostane jakiś ten numer zastępczy? czy przez miesiąc bede wisieć w 'próżni'. Wlaściwie podczas wizyty bałam sie o cokolwiek zapytać, bo pani sprawiała wrażenie jakby bardzo chciała się mnie pozbyć:P

Post:16 mar 2012, 22:39
autor: st.konsultant
Axe666 pisze:hm no ja to rozumiem, ale masz coś konkretnego na myśli? No i czy dostane jakiś ten numer zastępczy? czy przez miesiąc bede wisieć w 'próżni'. Wlaściwie podczas wizyty bałam sie o cokolwiek zapytać, bo pani sprawiała wrażenie jakby bardzo chciała się mnie pozbyć:P

W praktyce będzie to wyglądało tak, że 10 lub po 10 maja, przyjdziesz do punktu i podpiszesz umowę. W ciągu 24 godzin numer z Playa będzie działa w T-Mobile. W takiej sytuacji żadnego numeru zastępczego nie dostajesz.

Do wyboru będziesz miała taryfy, które będą w promocji w maju.

Post:20 mar 2012, 16:53
autor: igo8
Moje doświadczenia z przenoszenia numeru do Orange.
W trakcie procesu przeniesienia nastąpiło znaczne pogorszenie warunków, na których przeniesienie miało nastąpić.
Chcąc przenieść numer zgłosiłem to na stronie internetowej operatora. Na drugi dzień oddzwoniła konsultantka z ofertą. Propozycja była korzystna więc wyraziłem zgodę na takie warunki. Przeszliśmy do realizacji. Podałem wszystkie dane i wyraziłem zgodę na ich przetwarzanie.
Po kilku dniach przyjechał kurier z dokumentami koniecznymi do przeniesienia numeru (pełnomocnictwa). Okazało się, że błędnie wpisano moje dane (mimo, że podczas ich podawania były literowane i powtarzane). W obecności kuriera zadzwoniłem do konsultanta Orange i pytam co mam robić w tej sytuacji. Ten mówi, że mam zwrócić dokumenty kurierowi i zostaną one wysłane ponownie po poprawieniu błędów. Upewniam się czy realizujemy dalej wcześniejsze ustalenia – Tak. Postępuję więc zgodnie z wskazówkami.
Po kilku dniach kiedy zainteresowałem się swoją sprawą okazało się, że jest ona zakończona niepowodzeniem. Mimo, że postępowałem zgodnie z zaleceniami Orange, a wszelkie problemy wynikały z błędów pracowników Orange - nie można było nic zrobić. Zaproponowano mi kupno tej samej oferty (telefon + abonament) 500 złotych drożej.
Podziękowałem i oczywiście cofnąłem zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.
Podsumowanie – Uwaga na Orange.

Post:22 mar 2012, 00:04
autor: tege
Skończyła mi się umowa w Play. Chciałbym przenieść numer do RBM. Tam jednak uparcie twierdzą, że nie ma takiej możliwości i pozostaje jedynie podpisanie umowy z nowym numerem... To jest jakaś paranoja. Czy to w ogóle jest zgodne z prawem? Czy operator może odmówić przeniesienia numeru w ramach własnej sieci? Po co tak zniechęcać dotychczasowych abonentów (jakby istotą RBM było tylko wabienie abonentów od innych operatorów).

Post:22 mar 2012, 02:41
autor: ja.michal
Nie da się tego zrobić bo właśnie operatorem Playa i RBM jest P4. Jedyne wyjście przejścia do RBM to przeniesienie numeru do innego operatora i potem znów do P4, ale tym razem do RBM.
Minus to kombinacje, plusem mogą być jakieś bonusy za przeniesienie numeru.

Post:22 mar 2012, 08:30
autor: bledos
tege pisze:Czy to w ogóle jest zgodne z prawem? Czy operator może odmówić przeniesienia numeru w ramach własnej sieci?
Nie jest- nowelizacja PT z 2009 roku bodajże o tym wspominała (ta wprowadzająca bezpłatne przenoszenie numerów).
Kod: Zaznacz cały
Dodatkowo, dochodzi uprawnienie abonenta i użytkownika prepaid do zachowania numeru przy zmianie dostawcy usług, niezależnie od tego, czy nowy dostawca działa w sieci innego, czy tego samego operatora. Takie rozwiązanie jest nowością. W chwili obecnej z uprawnienia korzystać można wyłącznie w sytuacji, gdy numer przenoszony jest do dostawcy działającego w sieci innego operatora.
http://telepolis.pl/news.php?id=15170