Strona 1 z 1

[Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:14 lut 2015, 11:26
autor: bazooka
Chciałem zawrzeć moje pytanie w temacie "przygód negatywnych w Orange" - ale jednak inny jest wydźwięk tamtego tematu...

Borykamy się z pewnym problem, ja i moi bliscy o dłuższego czasu i chciałbym by wypowiedzieli się tu użytkownicy, którzy POSIADAJĄ KARTY SIM ORANGE Z AKTYWNYM KODEM PIN...jednak najlepiej w prepaid.

Fakty:
1. nie można obecnie już wymienić karty SIM na taką, która nie pyta o PIN, wszystkie przeniesione posiadają go i koniec - ustaliłem to po 5 kontaktach mailowych z BOK (przez ok 0,5 roku) oraz podczas wizyt w dwóch salonach Orange
2. smartfony na których wstępuje problem: Sony Ericsson Arc, Alcatele OT997D, S'Pop oraz OT6030D...w tym ostatnim na karcie SIM udało się wyłączyć pytanie o PIN (starszy typ karty SIM)
3. sprawdzone miejsca występowania problemu: pewne dzielnice Gdyni i niektóre gminy przyległe do Gdyni od strony północnej

Opis problemu:
W pewnym momencie, gdy smartfonik spoczywa w kieszeni, ni stąd ni z owąd następuje taki zanik zasięgu/sygnału, że powyższe pytają o kod PIN. Do momentu aż wyjmiemy telefon z kieszeni nie wiemy, że jesteśmy niedostępni w sieci, co nie muszę przekonywać, że bardzo boli.
W OT6030D po wyłączeniu pytania o kod PIN problem nie występuje, zatem zakładam ścisły związek z zanikiem sygnału i ponownego zalogowania.
Związek z konkretnymi telefonami opieram na teorii, że w moim nowym Honorku też czasem jak wyjmę fonika to mam BRAK SYGNAŁU, jednak sygnał zaskakuje po jakiejś chwili sam bez pytania o PIN.
W pewnym momencie myślałem, że sprawa dotyczy tylko Alcateli, jednak napatoczył się ten stary SonyE Arc... w nim jest to samo.
[Aha - problem potwierdziła konsultantka w jednym z salonów Orange na jakimś swoim LG :!: jednak nie zapytałem w jakich lokalizacjach]
Dzieje się to strasznie nieregularnie, czasem problemu nie było przez kilka dni by potem dzień po dniu doświadczać tego samego.
Problem opisywałem i nawet oddzwaniała do mnie Pani z BOK, bez rozwiązania.
Karty SIM bez PINu nie dostanę, a problem z takim zanikaniem sygnału by pytało o PIN jest postrzegane chyba przez wszystkich w Orange jako problem telefonu i w sytuacji Alcatela S'Pop każą oddać na gwarancję. Do właścicielki S'Popa mówię: "to oddaj" ale jestem do tego sceptycznie nastawiony, bo to by znaczyło, że wszystkie smartfony, które wymieniłem są niby uszkodzone?!

Nie mam możliwości sprawdzenia działania innych sieci na kartach z PINami i nie zamierzam się wykosztować na sprawdzanie tego, tym bardziej, że mogę czekać 2 tygodnie i nic się nie wydarzy!

Liczę na jakieś Wasze podpowiedzi i sugestie czy właścicielka S'Popa ma go oddawać na gwarę, reszta nie posiada już gwarancji więc nie ma o czym pisać.

Re: [Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:14 lut 2015, 14:30
autor: Blank
Odnośnie kart SIM, dla klientów indywidualnych, rzeczywiście, nie ma już możliwości wymiany kart na takie bez PINu. Nie ma także możliwości zdalnego wyłączenia PINu.
Powinna być jednak możliwość wyłączenia pytania o PIN z poziomu telefonu (jeśli telefon taką funkcję posiada).
Czy pozostałe telefony nie posiadają takiej możliwości?

Re: [Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:14 lut 2015, 16:10
autor: bazooka
Wszystkie posiadają taką możliwość - próbowałem to robić na kilku jeszcze innych zwyczajnych telefonach (nie-smartfonach) - absolutnie jest to niemożliwe. Tylko na tej jednej karcie z OT6030D udało się wyłączyć pytanie, ale ona jest jakoś dwuletnia.
Mam najnowszą kartę NFC, wymieniałem ją by mieć taką możliwość (a nie miałem takiej możliwości nawet na 8-letniej) - nie wyłącza pytania ani Honor 6, ani te wszystkie podane wyżej, ani Alcatel Idol 2 Mini S, ani SonyEricsson K850i, ani SE Satio, ani Mediadroid Imperius Aero i jeszcze jakaś zwykła Nokia.
Kiedy zgłaszam to wszystko (dlatego aż 5 maili) to niemalże za każdym razem otrzymuję inną odpowiedź. Zazwyczaj wspaniali konsultanci w Orange nie odróżniają "wyłączenia pytanie o kod PIN" od "usunięcia kodu PIN z karty SIM"... :(
W salonach było nieco inaczej, przynajmniej chęć wykazania się wyrozumiałością, ale pomocy brak.
Ciekawa też sprawa w tym salonie gdy wymieniałem kartę, wymieniłem - dałem dowód do kserowania itp, a potem na 5-ty mail otrzymuję odpowiedź, że mój numer nie jest zarejestrowany, mimo że dane są widoczne po zalogowaniu na orange.pl
Aha - co ważne jeszcze: numer mój jest przeniesiony z oferty abonamentowej jakieś 8 lat temu. Nigdy wbijanie PINu mi nie przeszkadzało, ale gdy następują takie "ceregiele" jak wyżej to niestety, ale chciałbym go usunąć, co jednak okazuje się niemożliwe :(

Re: [Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:14 lut 2015, 22:23
autor: Braymer
Na czarnej karcie tylko 3G od przeniesienia numeru i na karcie LTE nju mobile wyłączyłem PIN czytnikiem kart SIM za 12 zł z allegro (program do jego obsługi działał tylko na windows xp)

Na kartach "niestandardowych" - karta Orange Cash od przeniesienia numeru i karta dualna Orange Free Net (LTE i CDMA) czytnik wywalał błąd. Może lepszy program do tego czytnika by zadziałał, ale nie sprawdzałem tego.

Czyli z karty chyba NFC nie zdejmiesz, ale ze zwykłej bez problemu.

Re: [Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:14 lut 2015, 23:33
autor: bazooka
Cały czas mam nadzieję, na "systemowe" załatwienie problemu:
1. albo umożliwić mi wyłączenie pytania o kod PIN, które nie wiadomo czemu się nie da wyłączyć.
2. albo udaremnienie takiego wyrzucania z sieci by pytało o kod PIN, rozumiem zanik ale nie takie wylogowanie by chciało PIN
Chciałbym też wiedzieć czy komukolwiek zdarzyła się podobna sprawa u innych operatorów (czyli nagłe żądanie kodu PIN tj brak powrotu zasięgu po jego utracie bez wbijania PINu) :?:

Re: [Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:15 lut 2015, 00:32
autor: Braymer
Systemowo nic nie załatwisz. Ja kiedyś napisałem im nawet odręczne pismo z własnym podpisem i też napisali, że nie można wyłączyć.
Kup czytnik, to wtedy chociaż na części kart będziesz miał spokój.
Mi żadna karta się nie uszkodziła od tego zdejmowania PINu "na chama"; polecam tą metodę :)

Co do kwestii telefonów to wgraj aktualny, niebrandowany soft do nich, może coś się unormuje.

Re: [Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:25 lut 2015, 11:17
autor: Orange Ekspert
W nowych kartach SIM nie ma możliwości wyłączenia kodu PIN. Ten opis wskazuje raczej na problem po stronie sprzętu lub oprogramowania, dlatego warto sprawdzić telefon w serwisie.

Re: [Orange] zanik zasięgu/sygnału i pytanie o PIN

Post:25 lut 2015, 18:20
autor: bazooka
"Eks-percie" - czy wy czytacie wszystko lub słuchacie w salonach czy przy połączeniu telefonicznym (BOK) :?: Czy to nie jest tak, że słyszycie dwa słowa-klucze: "karta SIM" i "kod PIN" - a Wy "zeszycik", a w nim gotowe odpowiedzi :?:
Jeśli poczułeś się po tym wstępie obrażony to weź jeszcze raz przeczytaj co napisałem wyżej...
Naprawdę witki opadają jak się czyta takie coś.
Ogólnie to macie problem Wy, czyli Orange - z nowymi kartami, gdzie nie można usuwać tych PINów. Bowiem wylogowanie z sieci jak dla mnie jest problemem dopuszczalnym - może się tak zdarzyć, to tylko elektronika, ale jeśli zasięg nie może wrócić bez wbicia kodu PIN to znak, że należy niektórym dać ten PIN wyłączyć, nieprawdaż :?:
Odpowiedz sobie jeszcze na jedno: kilka telefonów, ten sam problem, cały czas działają, ale akurat pracując pod zasięgiem Orange mają "problem po stronie sprzętu lub oprogramowania" - tak :?: