[T-Mobile] Awaria stacji Bazowej i odcięcie od łącznośći
Post:10 lip 2011, 10:03
Co z tym zrobić?
Mam nadzieję że ktoś z działu technicznego T-Mobile to przeczyta i będzie potrafił wyciągnąć odpowiednie wnioski z podanego na tacy problemu techicznego.
Od prawie tygodnia jestem odcięty od normalnej komunikacjie telefonicznej z winy sieci a dział techniczny T-Mobile wysyła mnie do serwisu z telefonem!!!
Zacznijmy od początku.
Na wstępie napiszę że będzie tutaj trochę informacji technicznych gdyż mam troszkę pojęcia o telefonii komórkowej.
Mieszkam na skraju dwóch stacji bazowych dających dobry zasię w 99% jest to stacja T-Mobile Mochnaczka Wyżna (gm. Krynica Zdrój - GSM 900 EDGE maszt własny firmy) a w pozostałym procencie Tylicz (gm. Krynica Zdrój GSM 900/1800 UMTS 2100 - lokalizacja Góra Horb maszt TP Emitel)
Na początku tygodnia zauważyłem u mnie jak i wszystkich telefonach w rodzinie (1 abonament głosowy, 1 blueconnect, 1 x MixEra, 2 x Tak Tak Fon) problemy techniczne sieci T-Mobile (Mieszkam w takim miejscu że T-Mobile nie ma konkurencji pod względem zasięgu). Problemy te wyglądały następująco tylko i wyłącznie na sieci 2G:
-Łączenie się z internetem ale nie otwieranie żadnej strony
-Niezwykle długi czas wybrania numeru o ile się w ogóle udaje - dość często pojawia się komunikat "błąd połączenia" na telefonach Nokia a na Sony Ericssonach"Brak Dostępu do Sieci",jak się uda nawiązać połączenie to jakość jest normalna,
-Brak przychodzących połączeń - komunikat "abonent czasowo niedostępny" mimo pełnego zasięgu
-Brak transmisji wychodzącej i przychodzącej SMS i MMS
-Nie działające kody USSD
-Na części telefonów (Nokia) trzeba ręcznie wybierać T-Mobile bo normalnie telefon nie chcę się zalogować.
Poziom zasięgu ze stacji Mochnaczka Wyżna 3-5 kresek, poziom sygnału ze stacji Tylicz gdzie niegdzie 1-5 kresek ale w mało kiedy zalogowanie się do tej stacji - czasami 1-2 kreski 3G przy oknie.
Byłem tym bardzo zdziwiony więc zadzwoniłem do BOA zgłościć problem został ona przyjęty.
Następnego dnia podczas wizyty w Krynicy Zdroju korzystałem z tamtejszych stacji (Góra Parkowa GSM 900/1800, UMTS 2100), ul. Piękna (GSM 900), Jaworzyna (GSM 900) nie było najmniejszych problemów z usługami wszystko działa, (Głos, Data, SMS,MMS) tak samo nie było problemów w Tyliczu (GSM 900/1800, UMTS) - NIE BYŁO NAJMNIEJSZYCH PROBLEMÓW!
Przyjechałem do domu i cierpliwie czekałem szukając miejsca gdzie telefon na "stałe" siedzi w Tyliczu ale z bardzo mizernymi wynikami - czasem na siłę logowałem się do 3G Tylicz i nie było żadnych problemów problemów-telefon musiał stać na otwartym oknie! W ten sposób też korzystam z Blueconnecta pozwalając Samsungowi U700 na korzystanie tylko i wyłącznie z UMTS! Momentami logowałem się także do Słowackiego T-Mobile chociaż sms-y do mnie mogły przychodzić.
Przeczekałem kilka dni i nic - dokonałem następnych zgłoszeń i cisza pod koniec tygodnia dostałem sms "Że problem jest rozwiązywany" po tym przypomniałem sobie że gdzieś leży stara ponad dziesięcioletnia Nokia 6150 z uaktywnionym Netmonitorem. W iście ekspresowym tempie przypomniałem sobie jak "wymusza się korzystanie" z konkretnego kanału i włożyłem swoją kartę, oraz wymusiłem korzystanie z kanału 19 (GSM 900 Tylicz) i od wtedy rozmowy sms działają. Testowo wymusiłem korzystanie także z kanału 23 (GSM 900 Mochnaczka Wyżna) i telefon ciągle zalogowywuje się w stacji i wylogowywuje, połączenia ani sms nie działają. Mam namiastkę telefonu ale bez internetu i mms w telefonie za który płacę!!!!
Wczoraj będąc ponownie w Tyliczu i Krynicy ponownie testowałem - żadnych problemów na 2G i 3G z tamtejszych stacji. Udałem się do sklepu Dealerskiego T-Mobile i pytałem się czy coś wiedzą dostałem odpowiedź że mieli zgłoszenia od klientów ale nic nie wiedzą kiedy naprawią.
Ale kulminacja pokazu "nowej jakośći T-Mobile' nastąpiła dzisiaj rano po zalogowaniu się mojego abonamentu do stacji w Tyliczu (codziennie sprawdzam po kilka razy czy coś się zmieniło)
dostałem sms od T-Mobile "Sprawdziliśmy zgłoszony problem z zasięgiem nie wykrywając błędu po stronie sieci. Proponujemy sprawdzenie sprzętu w serwisie. Dziękujemy za zgłoszenie."
Nie wytrzymałem zadzwoniłem do BOA nie krzyczałem ale byłem wyrażnie zdenerwowany na konsultanta - takie bajeczki mogą sobie opowiadać o godzinie 19. Jeszcze raz zgłosiłem problem mniej więcej podając co tu napisałem.
Reasumując problem był sprawdzany na następujących telefonach:
Sony Ericsson W995
Sony Ericsson C902
Sony Ericsson Naite
Sony Ericsson Yari
Nokia 6220 Classic
Nokia 2330
Nokia 2710
Samsung SGH-U700
Nokia 6150 z lat 90 i ten telefon jedyny po zabawie z netmonitorem jest w stanie normalnie działać!
Netmonitor wykazał że kanał 19 - Tylicz działa bez zarzutów a kanał 23 Mochnaczka Wyżna nie działa.
Wszystkie usługi na wszystkich telefonach w innych lokalizacjach działają.
I na sam koniec sprawdziłem kartę Cyfrowy Polsat (Roaming z T-Mobile i Orange PL) i to samo na T-Mobile co wyżej opisałem a na Orange PL z wyżej wymienionymi telefonami ma najmniejszych problemów w mojej lokalizacji.
Dalej występują problemy co opisałem wyżej
Ustawienia we wszystkich telefonach mam poprawne.
Mam jedynie namistkę połączeń i sms na Nokia 6150. No Ewentualnie Nokia 6220 classic i tylko i wyłącznie 3G z dwoma - 3 kreskami przy otwartym oknie w jednym pokoju.
Dodatkowo mam do zapłaty fakturę termin mija we wtorek i mam zamiar udać się jutro do salonu T-Mobile w Nowym Sączu z pismem bazowanym na tym poście i nie płacić rachunku do czasu kiedy nie będę miał normalnego dostępu do telefonu a bajeczki o oddaniu telefonu do serwisu mnie nie bawią.
Dla porównania około rok temu podczas czerwcowej powodzi zgłosiłem problem z UMTS 2100 Tylicz - nie działała transmisja danych i w ciągu 2-3 dni wszystko wróciło do normy a do końca okresu rozliczeniowego miałem ekstra GB chyba 5 z tego co pamiętam a tu teraz porównanie po zmianie marki - dramatyczne obniżenie jakości i te opowieści o serwisie!
Mam nadzieję że ktoś z działu technicznego to przeczyta i zajmie się tym problemem bo nie mam zamiaru do końca życia używać telefoniku Nokia 6150.
Mam małe pytanie do Szanownych Forumowiczów - czy zgłośić sprawę do UKE?
Wcześniej zrezygnowałem z głównego nr w Play ze względu na dużo gorszy zasięg Play, Plus...Oj teraz tego bardzo żałuję gdyż z Play bez problemu korzystam dzwoniąc np. do BOA T-Mobile.
Mam nadzieję że ktoś z działu technicznego T-Mobile to przeczyta i będzie potrafił wyciągnąć odpowiednie wnioski z podanego na tacy problemu techicznego.
Od prawie tygodnia jestem odcięty od normalnej komunikacjie telefonicznej z winy sieci a dział techniczny T-Mobile wysyła mnie do serwisu z telefonem!!!
Zacznijmy od początku.
Na wstępie napiszę że będzie tutaj trochę informacji technicznych gdyż mam troszkę pojęcia o telefonii komórkowej.
Mieszkam na skraju dwóch stacji bazowych dających dobry zasię w 99% jest to stacja T-Mobile Mochnaczka Wyżna (gm. Krynica Zdrój - GSM 900 EDGE maszt własny firmy) a w pozostałym procencie Tylicz (gm. Krynica Zdrój GSM 900/1800 UMTS 2100 - lokalizacja Góra Horb maszt TP Emitel)
Na początku tygodnia zauważyłem u mnie jak i wszystkich telefonach w rodzinie (1 abonament głosowy, 1 blueconnect, 1 x MixEra, 2 x Tak Tak Fon) problemy techniczne sieci T-Mobile (Mieszkam w takim miejscu że T-Mobile nie ma konkurencji pod względem zasięgu). Problemy te wyglądały następująco tylko i wyłącznie na sieci 2G:
-Łączenie się z internetem ale nie otwieranie żadnej strony
-Niezwykle długi czas wybrania numeru o ile się w ogóle udaje - dość często pojawia się komunikat "błąd połączenia" na telefonach Nokia a na Sony Ericssonach"Brak Dostępu do Sieci",jak się uda nawiązać połączenie to jakość jest normalna,
-Brak przychodzących połączeń - komunikat "abonent czasowo niedostępny" mimo pełnego zasięgu
-Brak transmisji wychodzącej i przychodzącej SMS i MMS
-Nie działające kody USSD
-Na części telefonów (Nokia) trzeba ręcznie wybierać T-Mobile bo normalnie telefon nie chcę się zalogować.
Poziom zasięgu ze stacji Mochnaczka Wyżna 3-5 kresek, poziom sygnału ze stacji Tylicz gdzie niegdzie 1-5 kresek ale w mało kiedy zalogowanie się do tej stacji - czasami 1-2 kreski 3G przy oknie.
Byłem tym bardzo zdziwiony więc zadzwoniłem do BOA zgłościć problem został ona przyjęty.
Następnego dnia podczas wizyty w Krynicy Zdroju korzystałem z tamtejszych stacji (Góra Parkowa GSM 900/1800, UMTS 2100), ul. Piękna (GSM 900), Jaworzyna (GSM 900) nie było najmniejszych problemów z usługami wszystko działa, (Głos, Data, SMS,MMS) tak samo nie było problemów w Tyliczu (GSM 900/1800, UMTS) - NIE BYŁO NAJMNIEJSZYCH PROBLEMÓW!
Przyjechałem do domu i cierpliwie czekałem szukając miejsca gdzie telefon na "stałe" siedzi w Tyliczu ale z bardzo mizernymi wynikami - czasem na siłę logowałem się do 3G Tylicz i nie było żadnych problemów problemów-telefon musiał stać na otwartym oknie! W ten sposób też korzystam z Blueconnecta pozwalając Samsungowi U700 na korzystanie tylko i wyłącznie z UMTS! Momentami logowałem się także do Słowackiego T-Mobile chociaż sms-y do mnie mogły przychodzić.
Przeczekałem kilka dni i nic - dokonałem następnych zgłoszeń i cisza pod koniec tygodnia dostałem sms "Że problem jest rozwiązywany" po tym przypomniałem sobie że gdzieś leży stara ponad dziesięcioletnia Nokia 6150 z uaktywnionym Netmonitorem. W iście ekspresowym tempie przypomniałem sobie jak "wymusza się korzystanie" z konkretnego kanału i włożyłem swoją kartę, oraz wymusiłem korzystanie z kanału 19 (GSM 900 Tylicz) i od wtedy rozmowy sms działają. Testowo wymusiłem korzystanie także z kanału 23 (GSM 900 Mochnaczka Wyżna) i telefon ciągle zalogowywuje się w stacji i wylogowywuje, połączenia ani sms nie działają. Mam namiastkę telefonu ale bez internetu i mms w telefonie za który płacę!!!!
Wczoraj będąc ponownie w Tyliczu i Krynicy ponownie testowałem - żadnych problemów na 2G i 3G z tamtejszych stacji. Udałem się do sklepu Dealerskiego T-Mobile i pytałem się czy coś wiedzą dostałem odpowiedź że mieli zgłoszenia od klientów ale nic nie wiedzą kiedy naprawią.
Ale kulminacja pokazu "nowej jakośći T-Mobile' nastąpiła dzisiaj rano po zalogowaniu się mojego abonamentu do stacji w Tyliczu (codziennie sprawdzam po kilka razy czy coś się zmieniło)
dostałem sms od T-Mobile "Sprawdziliśmy zgłoszony problem z zasięgiem nie wykrywając błędu po stronie sieci. Proponujemy sprawdzenie sprzętu w serwisie. Dziękujemy za zgłoszenie."
Nie wytrzymałem zadzwoniłem do BOA nie krzyczałem ale byłem wyrażnie zdenerwowany na konsultanta - takie bajeczki mogą sobie opowiadać o godzinie 19. Jeszcze raz zgłosiłem problem mniej więcej podając co tu napisałem.
Reasumując problem był sprawdzany na następujących telefonach:
Sony Ericsson W995
Sony Ericsson C902
Sony Ericsson Naite
Sony Ericsson Yari
Nokia 6220 Classic
Nokia 2330
Nokia 2710
Samsung SGH-U700
Nokia 6150 z lat 90 i ten telefon jedyny po zabawie z netmonitorem jest w stanie normalnie działać!
Netmonitor wykazał że kanał 19 - Tylicz działa bez zarzutów a kanał 23 Mochnaczka Wyżna nie działa.
Wszystkie usługi na wszystkich telefonach w innych lokalizacjach działają.
I na sam koniec sprawdziłem kartę Cyfrowy Polsat (Roaming z T-Mobile i Orange PL) i to samo na T-Mobile co wyżej opisałem a na Orange PL z wyżej wymienionymi telefonami ma najmniejszych problemów w mojej lokalizacji.
Dalej występują problemy co opisałem wyżej
Ustawienia we wszystkich telefonach mam poprawne.
Mam jedynie namistkę połączeń i sms na Nokia 6150. No Ewentualnie Nokia 6220 classic i tylko i wyłącznie 3G z dwoma - 3 kreskami przy otwartym oknie w jednym pokoju.
Dodatkowo mam do zapłaty fakturę termin mija we wtorek i mam zamiar udać się jutro do salonu T-Mobile w Nowym Sączu z pismem bazowanym na tym poście i nie płacić rachunku do czasu kiedy nie będę miał normalnego dostępu do telefonu a bajeczki o oddaniu telefonu do serwisu mnie nie bawią.
Dla porównania około rok temu podczas czerwcowej powodzi zgłosiłem problem z UMTS 2100 Tylicz - nie działała transmisja danych i w ciągu 2-3 dni wszystko wróciło do normy a do końca okresu rozliczeniowego miałem ekstra GB chyba 5 z tego co pamiętam a tu teraz porównanie po zmianie marki - dramatyczne obniżenie jakości i te opowieści o serwisie!
Mam nadzieję że ktoś z działu technicznego to przeczyta i zajmie się tym problemem bo nie mam zamiaru do końca życia używać telefoniku Nokia 6150.
Mam małe pytanie do Szanownych Forumowiczów - czy zgłośić sprawę do UKE?
Wcześniej zrezygnowałem z głównego nr w Play ze względu na dużo gorszy zasięg Play, Plus...Oj teraz tego bardzo żałuję gdyż z Play bez problemu korzystam dzwoniąc np. do BOA T-Mobile.