Orange Ekspert pisze:Czas trwania umowy oraz abonament jest naliczany od aktywacji numeru tymczasowego. W takim przypadku pozostaje skorzystanie z rady orson_dzi. Przenosząc numer telefonicznie do Orange i wybierając abonament minimum 59,90 zł otrzymujesz rabat na abonament 100% na okres 6 miesięcy. Tak, więc możesz skorzystać z numeru tymczasowego oraz usług zawartych w abonamencie a przez pierwsze 6 miesiące nie zapłacisz abonamentu.
Pozdrawiam
Tomek
Orange Ekspert
Mam pytanie do Orange Experta, co w przypadku gdy korzystam z oferty nieprzewidującej "darmowych" miesięcy (np. kupon zniżkowy 30% na cały okres umowy)? Orange do czasu przeniesienia właściwego numeru każe sobie płacić abonament za wyimaginowany "numer tymczasowy" który będzie leżał w szufladzie?
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych w § 10. ust. 5. stanowi
§ 10. ust. 5. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, o którym mowa w ust. 1 (wniosek o przeniesienie - przyp. NotteNick), nowy dostawca niezwłocznie zawiera z abonentem umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru, która powinna w szczególności określać termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę, zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą.
Konsultowałem się w tej sprawie z UKE i zgodnie z prawem telekomunikacyjnym powinienem mieć możliwość wskazania terminu rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych przy przenoszeniu numeru. Operator który pozbawia mnie możliwości wskazania terminu rozpoczęcia usług telekomunikacyjnych (obligatoryjnie rozpoczynając świadczenie usług na "tymczasowym" numerze wg. własnego uznania) działa ponoć niezgodnie z prawem. Zostałem również poproszony przez UKE o złożenie wniosku o interwencję w tej sprawie.
Chciałem się zatem zapytać i potwierdzić, czy te sformułowania o przymusowej aktywacji usług Orange na numerze tymczasowym są naprawdę przymusowe czy jednak ja jako osoba przenosząca numer mam możliwość wskazania terminu rozpoczęcia świadczenia usług telekomunikacyjnych zgodny z terminem rozwiązania umowy z dotychczasowym dostawcą?