2 na 3 sprzedawców woli, gdy za zakupy płacisz kartą lub telefonem - to tytuł nowej kampanii marki Visa, promującej płacenie kartą za zakupy w Internecie i sklepach stacjonarnych oraz płatności zbliżeniowe dokonywane za pomocą telefonu.
Tytuł kampanii reklamowej marki Visa nie wziął się z niczego. Na zlecenie tego międzynarodowego systemu płatniczego, firma Kantar przeprowadziła w sierpniu 2019 roku badanie zrealizowane na ogólnopolskiej grupie sprzedawców, z którego wynika, że 2 na 3 sprzedawców w stacjonarnych punktach sprzedaży w Polsce woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem.
Zobacz: Wkrótce wystartują płatności Lidl Pay, pracownicy otrzymali komiksową ściągawkę
Zobacz: Mobilni Polacy: już 9 na 10 użytkowników aplikacji bankowych robi przelewy smartfonem
Visa przypomina też, że Polska znajduje się wśród światowych liderów w zakresie popularności płatności zbliżeniowych. W 2019 roku, jak wynika z raportu NBP, zostaliśmy pierwszym krajem na świecie, który osiągnął 100%-ową akceptację transakcji zbliżeniowych (kartą, telefonem czy innym urządzeniem) wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności kartami Visa. Jest to możliwe między innymi dzięki wsparciu Fundacji Polska Bezgotówkowa, a także dzięki podjętym działaniom edukacyjno-promocyjne oraz projektom Inkubatora Innowacji Visa w Warszawie. Z innego raportu wynika z kolei, że już 62% internautów w Polsce kiedykolwiek zrobiło zakupy on-line. Wciąż jednak wielu konsumentów w naszym kraju wybiera gotówkę.
- W nowej kampanii Visa zachęcamy konsumentów do korzystania z szybkich i wygodnych płatności mobilnych nawet za najdrobniejsze zakupy. Wiemy, że sprzedawcy są chętni do przyjmowania takich płatności, ponieważ dzięki nim mogą na przykład obsłużyć większą liczbę klientów w godzinach szczytu. Z naszych badań wynika, że już 2 na 3 sprzedawców woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem. Będziemy też edukować konsumentów o wygodzie i bezpieczeństwie transakcji Visa w Internecie. Wielu kupujących nie ma świadomości na przykład tego, że wyłącznie płatności kartą zapewniają im dodatkową ochronę w postaci możliwości skorzystania z procedury chargeback.
- powiedziała Katarzyna Jezierska, Head of Marketing, Central Eastern Europe w Visa
Zobacz: Spółdzielcza Grupa Bankowa udostępnia płatności mobilne Fitbit Pay dla kart Mastercard
Zobacz: Alior Bank wprowadził płatności Garmin Pay i Fitbit Pay
Przygotowana kampania reklamowa pokazuje ludzi w codziennych sytuacjach, w których płatności za pomocą kart Visa są promowane jako wygodne, dostępne od ręki oraz dające im poczucie bezpieczeństwa.
Wszystkich głosujących: 512
Źródło ankiety: Sprzedawcy wolą przyjmować płatności kartą lub telefonem - tak twierdzi Visa
Źródło tekstu: Visa