25% Polaków przyznaje, że w ciągu
ostatniego roku kupiło wadliwy towar. Tylko jeden na tysiąc wie
jednak, w jakim terminie może złożyć reklamację - wynika z badań
przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów.
Według UOKiK co czwarty Polak w ciągu poprzednich 12 mies.
kupił wadliwy produkt. Z ankiety wynika, że aż 90% konsumentów zadeklarowało, że w przypadku zakupu wadliwego produktu zwróciłoby się ze skargą do
sprzedawcy.
Niestety tylko jeden na tysiąc badanych wiedział, w
jakim czasie można ją złożyć - informuje UOKiK.
Urząd przypomina, że wadliwy towar można reklamować w ciągu dwóch
lat od dnia jego wydania. Skargę należy złożyć najlepiej na
piśmie, najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia
usterki. Przedsiębiorca ma 14 dni na odniesienie się do skargi. W
przypadku braku odpowiedzi w tym terminie uznaje się, że
sprzedawca uznał roszczenia.
UOKiK zaznacza, że składając reklamację, konsument może w
pierwszej kolejności żądać bezpłatnej naprawy lub wymiany towaru
na nowy. Zwrotu pieniędzy można domagać się w przypadku, gdy
sprzedawca nie jest w stanie naprawić ani wymienić produktu lub
wiązałoby się to ze znacznymi niedogodnościami.
Źródło tekstu: PAP