DAJ CYNK

Ponad 800 skarg na dostawców Internetu w 3Q2008

WitekT

Wydarzenia

Do centrali UKE i do jego delegatur w miastach wojewódzkich w III kwartale wpłynęło 508 wniosków o mediacje z operatorami i 833 skargi. Najwięcej pytań dotyczy w ostatnim czasie realizacji umów zawartych w ramach BSA. Problemy nie dotyczą już jednak przede wszystkim opóźnień lub odmowy aktywacji samej usługi, jak miało to miejsce w I półroczu 2007 roku, ale jakości już świadczonej usługi - pisze gazeta.pl.

Do centrali UKE i do jego delegatur w miastach wojewódzkich w III kwartale wpłynęło 508 wniosków o mediacje z operatorami i 833 skargi. Najwięcej pytań dotyczy w ostatnim czasie realizacji umów zawartych w ramach BSA. Problemy nie dotyczą już jednak przede wszystkim opóźnień lub odmowy aktywacji samej usługi, jak miało to miejsce w I półroczu 2007 roku, ale jakości już świadczonej usługi - pisze gazeta.pl.

Operatorzy obiecują jedno, a świadczą drugie. 6 Mb/s, a czasem nawet 1 Mb/s, może okazać się w praktyce 152 kb/s.

Nie możemy oczekiwać od operatora, że wszystkie awarie związane z zaniżonym transferem uda się usunąć w terminie, czy też w ogóle uda się przywrócić transfer zgodny z zawartą umową. Jednak konsument powinien zostać poinformowany o realnym terminie oraz o możliwości rekompensaty finansowej. Gdy abonent nie dostaje szybkości obiecanej w umowie, musi mieć prawo podpisania aneksu na niższą przepustowość po niższej cenie lub odstąpienia od zawartej umowy - przyznaje Przemysław Skubisz z UKE.

Kolejnym, częstym problemem był termin rozwiązania umowy na neostradę tp. Czas trwania umowy liczony jest od momentu aktywacji usługi, natomiast najczęściej abonenci liczą czas trwania umowy terminowej od daty jej zawarcia. Klient przechodzi do operatora alternatywnego, myśląc, że nie wiąże go już kontrakt z TP - wtedy TP, zgodnie z regulaminem, nalicza karę umowną. Nie można za to winić TP, a rola UKE ogranicza się wtedy jedynie do postępowania mediacyjnego. Najwłaściwszym rozwiązaniem, zdaniem Urzędu, może być zamieszczenie w umowach operatorów alternatywnych zapisu dotyczącego rozwiązania umowy na neostradę tp, w którym abonent zgadzałby się na realizację umowy z operatorem alternatywnym dopiero po wygaśnięciu kontraktu z TP.

Problem aktywacji nowych umów BSA jest w chwili obecnej już właściwie nieodczuwalny, umowy są realizowane w terminie. Problemem jest jednak aktywacja usługi przenoszonej od jednego operatora alternatywnego do innego. Wiąże się to wciąż z opóźnieniami wynikającymi z braku aktualizacji informacji zarówno przez TP, jak i operatorów alternatywnych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: gazeta.pl