Producenci mniej popularnych tabletów zmniejszają swoją aktywność w tym segmencie rynku - wynika z informacji, do których dotarł serwis DigiTimes. Pozostają tylko najwięksi, którzy zdążyli zagarnąć dla siebie znaczącą część rynku.
Wśród producentów, którzy zdążyli zaznaczyć swoją obecność na rynku, oprócz Apple’a, jest tylko Samsung - do niego należy 10% udziałów. Tymczasem pozostali, tacy jak Motorola, RIM, LG czy HTC zamierzają zmniejszyć inwestycje w rynek tabletów.
W zamian za to bardziej mają się skupić na rynku smartfonów, w szczególności tych z systemem Android na pokładzie. W tym celu zwiększają oni swoje nakłady na działy badań i rozwoju nad najbardziej zaawansowanymi, od 4- do 5-calowymi smartfonami z tym systemem.
Podobny kierunek miały obrać firmy, które są podwykonawcami tabletów dla głównych producentów (tzw. ODM). Dotyczy to w szczególności małych firm, gdyż tylko giganci rynku podwykonawców - tacy jak Foxconn Electronics, Quanta Computer, Compal Electronics czy Inventec - są w stanie zebrać większą liczbę zamówień na produkcję tego typu urządzeń.
Źródło tekstu: DigiTimes, wł