DAJ CYNK

Startuje Reklamofon.pl - serwis z darmowymi rozmowami stacjonarnymi

WitekT

Wydarzenia

Reklamofon.pl, który od dziś umożliwia darmowe rozmowy stacjonarne w Polsce i za granicą w zamian za oglądanie reklam, liczy na pozyskanie do końca roku 600 tys. użytkowników miesięcznie i 4 mln zł miesięcznych przychodów.

Reklamofon.pl, który od dziś umożliwia darmowe rozmowy stacjonarne w Polsce i za granicą w zamian za oglądanie reklam, liczy na pozyskanie do końca roku 600 tys. użytkowników miesięcznie i 4 mln zł miesięcznych przychodów.

Użytkownik nie musi się rejestrować, pobierać żadnego oprogramowania, czy kupować dodatkowego sprzętu - wystarczy wejść na stronę www.reklamofon.pl podać numer, na który chce się zadzwonić. Wszelkie koszty połączeń pokrywane są przez reklamy video, które są wyświetlane na ekranie monitora w trakcie trwania rozmowy.

Na podstawie prowadzonych w lutym i marcu testów systemu szacujemy, że średnio jeden użytkownik będzie wykonywał 2 połączenia telefoniczne w miesiącu, a średni czas połączenia będzie wynosił 8 minut. (…) Projekt powinien się zwrócić po roku od uruchomienia - powiedział Piotr Surmacki, doradca ds. strategii spółki.

Spółka, której udziałowcami jest kilku polskich inwestorów, spodziewa się zainteresowania produktem przede wszystkim ze strony osób, które wykonują dużo połączeń zagranicznych.

Liczymy, że w czasach kryzysu będzie to sposób na zaoszczędzenie pieniędzy w budżecie domowym, z drugiej jednak strony pozwoli na utrzymywanie kontaktu z bliskimi w Polsce i w różnych częściach świata. Atutem Reklamofonu.pl jest to, że osoba do której dzwonimy nie musi mieć komputera, wystarczy jej tylko telefon stacjonarny - powiedział Surmacki.

Dzięki serwisowi Reklamofon.pl, poza Polską, można zadzwonić do 27 państw: Wielkiej Brytanii, Niemiec, Irlandii, Danii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Szwecji, Włoch, Watykanu, Luksemburga, Węgier, USA, Kanady, Argentyny, Brazylii, Kolumbii, Chin, Hong Kongu, Izraela, Malezji, Nowej Zelandii, Singapuru, Tajlandii, Tajwanu, Portugali oraz Rosji. Możliwe jest także wykonywanie darmowych połączeń z tych państw do Polski.

W przyszłości, gdy uda nam się pozyskać dużą rzeszę użytkowników serwisu, nie wykluczamy rozszerzenia połączeń na numery komórkowe. Połączenia te są jednak dużo droższe - powiedział Surmacki.

Serwis oprócz dużych reklamodawców obsługiwanych przez domy mediowe ma także ofertę dla drobnych reklamodawców, dla których udostępniona została możliwość samodzielnego umieszczania reklam w modelu pre-paid.

Działa to podobnie jak usługa Google AdWords, w ramach której reklamodawca może z góry definiować budżet kampanii oraz na bieżąco śledzić jej wyniki i aktualny stan budżetu. Gwarancję obejrzenia reklamy przez użytkowników daje specjalny mechanizm zegara odliczającego 10 sekund, który pojawia się co jakiś czas na ekranie komputera. Jeżeli przed upływem 10 sekund użytkownik nie kliknie w ten zegar, jego połączenie telefoniczne zostaje zakończone- powiedział Surmacki.

Głównym brokerem reklamy w serwisie jest Platforma Mediowa Point Group, a model sprzedaży zakłada rozliczanie kampanii za pomocą CPM (koszt 1 tys. wyświetleń reklamy). Cennikowa wartość podstawowego CPM wynosi 260 zł, a dopłata za każdy dodatkowy parametr targetowania to 10%.

Integratorem usług telekomunikacyjnych dla serwisu Reklamofon.pl jest TeleKontakt24.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP