DAJ CYNK

Telefon w sprawie zaginionego dziecka

LuiN

Wydarzenia

ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i Telekomunikacja Polska uruchomiły bezpłatny, całodobowy numer 116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka. Polska jest szóstym krajem członkowskim Unii Europejskiej, który zgodnie z dyrektywami UE wprowadza numer 116 000 na swoim terenie.

ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych i Telekomunikacja Polska uruchomiły  bezpłatny, całodobowy numer 116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka. Polska jest szóstym krajem członkowskim Unii Europejskiej, który zgodnie z dyrektywami UE wprowadza numer 116 000 na swoim terenie.

116 000 - telefon w sprawie zaginionego dziecka skierowany jest do rodziców i opiekunów, którym zaginęło dziecko, do zaginionych dzieci oraz do wszystkich osób, które mogą pomóc w poszukiwaniach i odnalezieniu zaginionych dzieci.

Pod numerem 116 000 pracują specjaliści fundacji ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Poszukują zaginionych, zbierają i analizują sygnały od informatorów, weryfikują je i - w razie uzasadnionej konieczności - przekazują policji. W poszukiwania włączane są media, organizacje pozarządowe oraz inne służby na terenie całego kraju i - w razie potrzeby - na całym świecie. Psychologowie ITAKI pracujący przy telefonie 116 000 udzielają rodzinom wsparcia o każdej porze dnia i nocy.

Numer 116 000 działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dostępny jest w całym kraju, z każdej komórki i z każdego telefonu stacjonarnego. Telekomunikacja Polska udostępniła bezpłatnie platformę technologiczną, zapewnia obsługę techniczną numeru oraz partycypuje w kosztach prowadzenia linii.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska