DAJ CYNK

Telekomunikacja Novum zaskoczona postępowaniem UKE

LuiN

Wydarzenia

Trwa postępowanie UKE przeciwko Telekomunikacji Novum dotyczące m.in. wprowadzania klientów w błąd co do nazwy operatora. Telekomunikacja Novum jest zaskoczona działaniami UKE.

Trwa postępowanie UKE przeciwko Telekomunikacji Novum dotyczące m.in. wprowadzania klientów w błąd co do nazwy operatora. Telekomunikacja Novum jest zaskoczona działaniami UKE.

Jak wcześniej informowaliśmy, pojawiły się sygnały o tym, że przedstawiciele handlowi operatora celowo wprowadzają w błąd klientów twierdząc, że Telekomunikacja Polska S.A. przestanie istnieć i wszyscy zobowiązani są przejść do Telekomunikacji Novum. Telekomunikacji Novum zarzuca się ponadto, że jej przedstawiciele nie przekazują nowym klientom pełnego pakietu dokumentów po podpisaniu kontraktu - kopii umowy, cennika i regulaminu.

UKE poinformował, że takie postępowanie jest kwalifikowane jako naruszenie obowiązków informacyjnych wobec konsumenta i może zakończyć się nałożeniem na operatora wysokiej kary pieniężnej.

Tymczasem Telekomunikacja Novum broni się informując, że stosuje taki system weryfikacji, który eliminuje ryzyko nadużyć. Przede wszystkim operator zrezygnował ze współpracy z firmami prowadzącymi sprzedaż przez akwizycję i działa jedynie przez call-center.

Każda rozmowa jest nagrywana i weryfikowana. Dopiero po rozmowie i otrzymaniu zgody klienta kurier dostarcza umowę, która posiada wyraźne logo Telekomunikacji Novum S.A. Po otrzymaniu umowy od klienta operator dzwoni ponownie, weryfikując pracę pracowników dotychczas uczestniczących w procesie sprzedażowym.

Jak czytamy w komunikacie Telekomunikacji Novum, problem pojawia się w momencie, kiedy klient po upływie 10 dni od podpisania umowy zostaje skuszony przez poprzedniego operatora do powrotu, a tym samym zerwania jej z Telekomunikacją Novum. Klient decydując się na lojalnościowe bonusy od poprzedniego operatora nie zdaje sobie sprawy, że będzie musiał zapłacić Telekomunikacji Novum "opłatę wyrównawczą".

Telekomunikacja Novum funkcjonuje na rynku operatorskim od 2007 roku, przy czym aktywną sprzedaż usług rozpoczęła w 2008 roku. Obecnie ma 160 tys. abonentów.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telekomunikacja Novum, wł