DAJ CYNK

Wyniki Centertela po 3Q2008

LuiN

Wydarzenia

Centertel w po trzech kwartałach 2008 roku zanotował 6,433 mld zł przychodu - o 8,3% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, kiedy wyniósł on 5,942 mld zł. 30. września operator miał 14,054 mln klientów telefonii komórkowej, czyli o 154 tys. więcej niż 30. czerwca.

Centertel w po trzech kwartałach 2008 roku zanotował 6,433 mld zł przychodu - o 8,3% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, kiedy wyniósł on 5,942 mld zł. 30. września operator miał 14,054 mln klientów telefonii komórkowej, czyli o 154 tys. więcej niż 30. czerwca.

Klienci postpaid stanowili 30. września 42,4% bazy abonenckiej, czyli 5,963 mln (o 149 tys. więcej niż po II kwartale). Klientów prepaid było 8,091 mln (5 tys. więcej niż po II kwartale). Liczba klientów w segmencie postpaid zwiększyła się o 11,1% (rok do roku), natomiast racjonalizacja bazy klientów prepaid (usunięcie klientów jednorazowych i mało aktywnych) spowodowało jej zmniejszenie o 0,3% (rok do roku).

Liczba klientów

3Q07

2Q08

3Q08

Postpaid

5,367 mln

5,814 mln

5,963 mln

Prepaid

8,119 mln

8,086 mln

8,091 mln

NMT

1 tys.

1 tys.

1 tys.

Razem

13,487 mln

13,900 mln

14,054 mln

Centertel miał w III kwartale udział w rynku nowych aktywacji na poziomie prawie 35% (32,1% w 2Q2008), a pod względem ilości klientów miał udział na poziomie 33,4% (33,3% w 2Q2008 i 33,6% w 3Q2007). Jednocześnie obniżono średni koszt pozyskania abonenta o około 13% względem analogicznego okresu w 2007 roku.

Oferta Orange Freedom osiągnęła 24% w segmencie usług BSA.

Aktywacje netto

Razem

4Q07

6 tys.

6 tys.

1Q08

17 tys.

23 tys.

2Q08

17 tys.

40 tys.

3Q08

30 tys.

70 tys.


Kluczowe wskaźniki:

Usługi niegłosowe:

udział w przychodach usług niegłosowych

klienci usług szerokopasmowych (tys.)

1Q06

22,0%

29

2Q06

18,8%

43

3Q06

18,3%

61

4Q06

24,2%

81

1Q07

22,2%

105

2Q07

20,7%

131

3Q07

20,3%

159

4Q07

21,7%

223

1Q08

21,7%

262

2Q08

20,2%

297

3Q08

23,9%

327

ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

26,9

95,6

54,7

2Q06

29,2

98,8

55,7

3Q06

27,1

103,4

57,0

4Q06

25,0

93,8

51,7

1Q07

20,9

89,7

47,5

2Q07

21,8

91,8

49,3

3Q07

23,6

93,2

51,5

4Q07

21,9

89,8

48,9

1Q08 21,0 88,2 47,8
2Q08 22,0 87,0 48,8
3Q08 22,6 88,5 50,6


AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

35,3

170,2

90,0

2Q06

38,2

182,2

95,5

3Q06

39,9

183,8

96,3

4Q06

38,8

189,6

97,3

1Q07

36,1

190,6

95,7

2Q07

44,5

196,7

104,4

3Q07

44,5

192,9

103,9

4Q07

38,5

193,5

101,1

1Q08 39,4 195,4 101,6
2Q08 43,2 209,3 111,6
3Q08 44,8 205,2 112,8


SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta)

prepaid

postpaid

zagregowane

1Q06

19,1

497,7

153,2

2Q06

15,9

507,9

133,3

3Q06

18,3

438,0

124,2

4Q06

11,3

523,1

131,2

1Q07

14,7

502,0

136,8

2Q07

12,0

567,9

137,4

3Q07

13,0

546,3

125,8

4Q07

16,0

496,0

121,1

1Q08 13,4 509,8 127,0
2Q08 12,0 501,0 118,5
3Q08 12,2 468,5 103,8


CHURN (wskaźnik odejść)

prepaid

postpaid

1Q06

8,2%

4,2%

2Q06

5,0%

3,1%

3Q06

9,0%

2,9%

4Q06

6,2%

2,8%

1Q07

11,2%

3,1%

2Q07

13,1%

2,6%

3Q07

12,3%

2,9%

4Q07

9,3%

3,1%

1Q08

16,0%

3,3%

2Q08

16,6%

2,9%

3Q08

15,7%

2,7%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Telekomunikacja Polska