Witajcie,
Zgłaszam podejrzenie dokonania przestępstwa jakiego może
dopuszczać się spółka zarejestrowana jako PINICO BV Cruquiuskade 25,
1018 AM Amsterdam, The Netherlands, ( wykorzystując metodę WAP
Billingu lub Direct Billingu obsługiwaną przez firmę Digital Virgo,
https://www.digitalvirgo.com, która obciąża klitentów T-mobile
dodatkowymi płatnościami na karty SIM, używane w Routerach LTE (tzw. mobilny internet) w abonamencie, doliczane są dodatkowe koszty związane z obsługa tzw. SMS Premium lub usług Premium. Usługi te są naliczane bez zgody i
świadomości klientów. Nie ma możliwości wysłania SMS z routerów, a
usługi te włączane są poprzez tzw. WAP Billing lub Direct Billing,
który nie wymaga (z tego co mi wytłumaczono) żadnych pozwoleń ze
strony abonenta. Wystarczy kilknąć korzystając z internetu w baner lub
artykuł sponsorowany, aby nieświadomie naliczyć wysokie opłaty. Nie ma
nic na ten temat w umowie z firmą T-mobile, nie pozwalałem nigdy na
usługę tego typu, bowiem jest to usługa inna od SMS PREMIUM.
Zgłoszenie o podobnej treści z informacją zgłosiłem na [email protected], dzień później dostałem zwrot niesłusznie naliczonych kosztów, mimo że 2 razy dzwoniąc na infolnię powiedziano mi że nie ma takiej możliwości nawet zgłoszenia reklamacji w tej sprawie.
Niby sprawa zamknięta ale mam mnóstwo pytań i naprawdę nawet w T-mobile nie znajdują odpowiedzi pracownicy...
Jeśli uda się zrobić zakup na jakiejś stronie poprzez kilknięcie w link przypadkowo, to kto podaje moje dane i w jaki sposób i jakie dane są przekazywane?
Musi być to na pewno numer telefonu, ale w jaki sposób to się odbywa, mój router wysyła te informacje? Czy serwery T-mobile?
Nie ma zapisu w umowie o takiej usłudze czyżby działała ona bez naszej zgody udając usługę SMS Premium w gruncie rzeczy nią nię bedąc?
Czy operatorzy gsm dostają prowizje od takich transakcji i w jakiej wysokości?
Czy aby na pewno to jest legalne dokonywanie płatności w tej formie, bowiem żeby zrobić zakup przez internet muszą być zachowane pewne zasady, między innymi świadoma wola i potwierdzenie dokonania płatności?
Myślę, że wszyscy w pewien sposób zgodziliśmy się na usługę premium tego typu, tak jakby była ona od zawsze, ale ta usługa to jakiś koń trojański, który wszedł do zachodnich systemów płatności. To nie jest Premium SMS, nie wykonujemy połączenia, nie podajemy żadnych informacji. Firma https://www.digitalvirgo.com, robi wrażenie wielkiej korpo prawda?
A mają 1000 lików na fanpage ogólnoświatowym, twórca tej firmy pochodzi z SENEGALU i większość siedzib fizycznych mają w krajach afrykańskich.
Firma z Hollandii która niby naliczyła mnie za jakąś grę bez mojej zgody prowadzi mnóstwo małych stron, które google w większości traktuje jako niebezpiecze i zainfekowane. Ja niby zostałem naliczony z jakiejś usługi poprzez stronę PLAYSMARTPRO.pl -> https://playsmartpro.com, nie działa tam rejestracja i po budowie widać, że strona to jakiś szablon na szybko.
Dla mnie to jakaś afera, wiem że dla większości z Was usługi premium to norma, ale może czas zacząć pisać do UOKiK i zrobić z tym porządek globalnie?
Szukam ludzi, którzy przyłączą się do takiego działania.
Pozdrawiam
Zgłaszam podejrzenie dokonania przestępstwa jakiego może
dopuszczać się spółka zarejestrowana jako PINICO BV Cruquiuskade 25,
1018 AM Amsterdam, The Netherlands, ( wykorzystując metodę WAP
Billingu lub Direct Billingu obsługiwaną przez firmę Digital Virgo,
https://www.digitalvirgo.com, która obciąża klitentów T-mobile
dodatkowymi płatnościami na karty SIM, używane w Routerach LTE (tzw. mobilny internet) w abonamencie, doliczane są dodatkowe koszty związane z obsługa tzw. SMS Premium lub usług Premium. Usługi te są naliczane bez zgody i
świadomości klientów. Nie ma możliwości wysłania SMS z routerów, a
usługi te włączane są poprzez tzw. WAP Billing lub Direct Billing,
który nie wymaga (z tego co mi wytłumaczono) żadnych pozwoleń ze
strony abonenta. Wystarczy kilknąć korzystając z internetu w baner lub
artykuł sponsorowany, aby nieświadomie naliczyć wysokie opłaty. Nie ma
nic na ten temat w umowie z firmą T-mobile, nie pozwalałem nigdy na
usługę tego typu, bowiem jest to usługa inna od SMS PREMIUM.
Zgłoszenie o podobnej treści z informacją zgłosiłem na [email protected], dzień później dostałem zwrot niesłusznie naliczonych kosztów, mimo że 2 razy dzwoniąc na infolnię powiedziano mi że nie ma takiej możliwości nawet zgłoszenia reklamacji w tej sprawie.
Niby sprawa zamknięta ale mam mnóstwo pytań i naprawdę nawet w T-mobile nie znajdują odpowiedzi pracownicy...
Jeśli uda się zrobić zakup na jakiejś stronie poprzez kilknięcie w link przypadkowo, to kto podaje moje dane i w jaki sposób i jakie dane są przekazywane?
Musi być to na pewno numer telefonu, ale w jaki sposób to się odbywa, mój router wysyła te informacje? Czy serwery T-mobile?
Nie ma zapisu w umowie o takiej usłudze czyżby działała ona bez naszej zgody udając usługę SMS Premium w gruncie rzeczy nią nię bedąc?
Czy operatorzy gsm dostają prowizje od takich transakcji i w jakiej wysokości?
Czy aby na pewno to jest legalne dokonywanie płatności w tej formie, bowiem żeby zrobić zakup przez internet muszą być zachowane pewne zasady, między innymi świadoma wola i potwierdzenie dokonania płatności?
Myślę, że wszyscy w pewien sposób zgodziliśmy się na usługę premium tego typu, tak jakby była ona od zawsze, ale ta usługa to jakiś koń trojański, który wszedł do zachodnich systemów płatności. To nie jest Premium SMS, nie wykonujemy połączenia, nie podajemy żadnych informacji. Firma https://www.digitalvirgo.com, robi wrażenie wielkiej korpo prawda?
A mają 1000 lików na fanpage ogólnoświatowym, twórca tej firmy pochodzi z SENEGALU i większość siedzib fizycznych mają w krajach afrykańskich.
Firma z Hollandii która niby naliczyła mnie za jakąś grę bez mojej zgody prowadzi mnóstwo małych stron, które google w większości traktuje jako niebezpiecze i zainfekowane. Ja niby zostałem naliczony z jakiejś usługi poprzez stronę PLAYSMARTPRO.pl -> https://playsmartpro.com, nie działa tam rejestracja i po budowie widać, że strona to jakiś szablon na szybko.
Dla mnie to jakaś afera, wiem że dla większości z Was usługi premium to norma, ale może czas zacząć pisać do UOKiK i zrobić z tym porządek globalnie?
Szukam ludzi, którzy przyłączą się do takiego działania.
Pozdrawiam