DAJ CYNK

Miały być hitem na nowych iPhone'ach i iPadach, ale są porażką

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Aplikacje

Miały być hitem na nowych iPhone'ach i iPadach, ale są porażką

Wraz z premierą pierwszych urządzeń z układem Apple A17 Pro w App Store zaczęły pojawiać się pełnoprawne gry AAA, które wcześniej dostępne były tylko na PC-tach i konsolach. Jednak nie są one wielkim hitem.

iPhone'y 15 Pro wyposażone są w układ Apple A17 Pro, który, jako pierwszy w historii firmy z Cupertino, sprzętowo obsługuje śledzenie promieni. Jest on na tyle wydajny, że można na nim uruchamiać gry pierwotnie dostępne na konsolach i komputerach.

Na dowód tego Apple przekonał wydawców, aby dodali do App Store swoje gry AAA. W ten sposób na telefonie możemy grać między innymi w Resident Evil Village oraz Assassin's Creed Mirage. Jednak średnio interesują one samych użytkowników.

Gry AAA w App Store to porażka

Najnowszy raport MobileGamer.biz pokazuje, że wspominane gry AAA na urządzeniach z nadgryzionym jabłkiem są komercyjną porażką. Weźmy na przykład Assassin's Creed Mirage. Gra co prawda została pobrana 123 tys. razy, ale mniej niż 3 tys. ludzi zdecydowało się zapłacić za nią 49,99 dolarów, aby odblokować pełną wersję. Poza tym dzienna liczba pobrać spadła do poziomu poniżej 3 tys.

Patrząc na najlepsze mobilne gry premium, widzimy, że wiele z nich to tytuły niezależne. Gry te zazwyczaj charakteryzują się prostszym sterowaniem, przedkładają unikalne style artystyczne nad wysokiej klasy grafikę i nadają się do krótszych sesji gry. Są to typowe atrybuty udanych gier mobilnych free-to-play.

- powiedział Andrei Zubov z Appmagic.

Podobnie wygląda to w przypadku gier Capcomu. Resident Evil 4 zostało pobrane aż 357 tys. razy, ale z tego tylko 7 tys. osób zapłaciło 29,99 dolarów za pełną wersję. W przypadku Resident Evil Village jest jeszcze gorzej, bo zaledwie 5,75 tys. użytkowników wyłożyło 15,99 dolarów na odblokowanie pełnej zawartości.

W skrócie — nie ma szans, aby zwróciły się ich twórcom. Jednak spekuluje się, że Apple zapłacił Ubisoftowi i Capcomowi, aby wydali swoje gry w App Store. W takim wypadku mógł to być dla nich dobry interes.

Zobacz: Apple iPhone 16 Pro Max z unikalną baterią
Zobacz: iPhone 16 usunie jedną z największych wad iPhone'ów 15

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Gabo_Arts / Shutterstock.com

Źródło tekstu: 9to5Mac