DAJ CYNK

Użytkownicy iPhone'ów wydają więcej. Aplikacja ERLI po pół roku

Marian Szutiak

Aplikacje

Użytkownicy iPhone'ów wydają więcej. Aplikacja ERLI po pół roku

Aplikacja ERLI przez 6 miesięcy odnotowała ponad milion pobrań, a niemal co druga transakcja w tym serwisie jest realizowana poprzez kanał mobilny. Aplikacja jest dostępna na urządzenia z Androidem oraz systemem iOS, ale to użytkownicy iPhone'ów wydają więcej na zakupy.

Aplikacja ERLI skończyła pół roku, przyszedł więc czas na podsumowania. Użytkownicy tego narzędzia od początku mogli korzystać z kilku benefitów, w tym z ofert produktów w niższych cenach niż na stronie internetowej, gwarancji darmowej dostawy przy zakupach powyżej 79 zł oraz rabatu powitalnego. Teraz nowi użytkownicy aplikacji ERLI, po dokonaniu pierwszego zakupu, otrzymują dodatkowo pakiet kuponów rabatowych na kolejne zakupy na łączną kwotę 100 zł. A to przekłada się na realne oszczędności.

Aplikacja ERLI po 6 miesiącach

W ciągu 6 miesięcy aplikację ERLI, która jest dostępna w sklepach Google Play (Android) oraz App Store (iOS), pobrano ponad milion razy. Platforma zakupowa ERLI od swojego debiutu 3 lata temu planowała uruchomienie tego narzędzia, co udało się zrealizować w sierpniu 2023 roku. Statystyki pokazują, że był to krok w dobrym kierunku. Warto tu jeszcze dodać, że już niemal 50% sprzedaży na ERLI pochodzi właśnie z kanału mobilnego.

Aplikacja ERLI spodobała się użytkownikom, o czym świadczą również wysokie oceny w sklepach z aplikacjami. W App Store ERLI ma średnią notę 4,9/5, z 2 tys. ocen. Identyczna średnia jest również w sklepie Google Play, ale z ponad 8 tys. opinii. Mało która aplikacja może liczyć na tak wysokie oceny.

Podsumowując pierwsze pół roku aplikacji ERLI możemy potwierdzić, że cieszy się ona popularnością i zaufaniem wśród smart shopperów, którzy preferują nie tylko atrakcyjne ceny, ale też wygodę i szybkość w realizacji codziennych zakupów. Nasi użytkownicy aplikacji częściej kupują produkty z kategorii: „supermarket” „zdrowie” i „uroda”, czyli m.in. kosmetyki, chemię domową, karmy dla zwierząt czy artykuły spożywcze. Produkty wymagające większego zastanowienia, np. z kategorii motoryzacja, w tym opony, częściej realizowane są przez stronę internetową. Warto wspomnieć, że w analizowanym okresie średnia wartość koszyka (AOV) w aplikacji była o 5% wyższa niż podczas zakupów przez przeglądarkę, pomimo niższych cen dla posiadaczy apki.

– napisała redakcji TELEPOLIS.PL Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI

Aplikacja ERLI

Szefowa marketingu ERLI przysłała nam również kilka interesujących statystyk aplikacji. Wynika z nich, że najbardziej popularne pory na zakupy na ERLI, zarówno przez aplikację, jak i stronę internetową platformy, to godzinny poranne (8012) oraz popołudnia i wieczory (18-22). W tym czasie rośnie liczba przeglądanych produktów oraz liczba transakcji. Co ciekawe, wieczorami więcej kupują użytkownicy aplikacji ERLI.

Użytkownicy iPhone'ów wydają więcej

Warto również zwrócić uwagę na wartość koszyka, a raczej różnice między użytkownikami aplikacji na systemie iOS oraz systemie Android. Okazuje się, że posiadacze iPhone'ów wydają na ERLI więcej od swoich kolegów ze smartfonami z Androidem. Średnia wartość koszyka w przypadku smartfonów Apple'a jest o 30% wyższa niż w przypadku smartfonów z mobilnym systemem Google'a.

Zobacz: ERLI uruchamia aplikację mobilną. Rośnie poważny konkurent Allegro
Zobacz: ERLI wprowadza nową funkcję płatności. Dotyczy to Blika

Ankieta
4%
4%
1%
21%
69%

Wszystkich głosujących: 343

Źródło ankiety: Użytkownicy iPhone'ów wydają więcej. Aplikacja ERLI po pół roku

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: ERLI

Źródło tekstu: ERLI