A ja sie dolacze z pytaniem. Zakupilem telefon na allegro. Otrzymalem dowod zakupu w postaci paragonu, na jego odwrocie jest pieczatka firmy oraz naklejka z numerem IMEI telefonu plus napisane odrecznie ze jest to grarancja 12 miesieczna. Czy w takiej sytuacji jest to wazna gwarancja i wrazie problemow bede mogl oczekiwac ze telefon mi naprawia...?
- Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Producent takiego telefonu nie naprawi. Jedynie może np. sklep. Zobacz, czy masz w ogóle instrukcję obsługi w języku polskim albo dane importera. Jak nie to prawdopodobnie sprzedawca sam sprowadził z zagranicy. Polski importer nie naprawia takich sprzętów, żeby on miał kasę jak luzie kupują z jego dystrybucji, a nie się tworzy gray market.titanic1912 pisze:A ja sie dolacze z pytaniem. Zakupilem telefon na allegro. Otrzymalem dowod zakupu w postaci paragonu, na jego odwrocie jest pieczatka firmy oraz naklejka z numerem IMEI telefonu plus napisane odrecznie ze jest to grarancja 12 miesieczna. Czy w takiej sytuacji jest to wazna gwarancja i wrazie problemow bede mogl oczekiwac ze telefon mi naprawia...?
Sprawa nie jest przegrana, bo jak telefon się popsuje, a sprzedawca wystawił dowód zakupu to masz do walki z nim to.
Najprawdopodobniej tak właśnie jest. Trzeba się z tym liczyć, że nie ma nic za darmo i coś za coś. Zapewne kupiłeś taniej - nie masz normalnej gwarancji honorowanej w całej Polsce.wtd pisze:titanic1912, wygląda to na jakąś gwarancję sprzedawcy, którą będziesz mógł realizować tam gdzie kupiłeś, w normalnym serwisie chyba czegoś takiego nie uwzględnią.
Od dłuższego czasu tak jest. Pod warunkiem, że produkt jest z jego dystrybucji. Jak sobie ktoś przywiózł z zagranicy to najczęściej naprawiają bez problemu o ile model jest oferowany w Polsce. Jeżeli jednak to tzw. gray market, czyli produkt kupiony w Polsce z pominięciem oficjalnej dystrybucji to będą problemy z naprawą.Drzazga pisze:Samsung Polska daje 24-ro miesięczną gwarancję
najlepiej idzie poznać czy samsung ma 24miesiace...jest na przodzie karty gwarancyjnej taka gwiazka a w niej "24" jeśli tego nie ma to fon ma gwarancję 12 miesięcy! a odnośnie tego sprzedawcy z allegro..jest to tylko jego gwarancja i on zobowiązał się podjąć wszelkie usterki, które mogą powstać w trakcie użytkowania telefonu!
Mam w domu obie Karty Gwarancyjne, czyli bez gwiazdki i z gwiazdką. W swoim stwierdzeniu niestety bardzo się mylisz. Nie ma znaczenia jaki jest druk. Mają być spełnione 2 warunki:dechomenon pisze:najlepiej idzie poznać czy samsung ma 24miesiace...jest na przodzie karty gwarancyjnej taka gwiazka a w niej "24" jeśli tego nie ma to fon ma gwarancję 12 miesięcy!
* telefon sprzedany klientowi końcowemu po 1 kwietnia 2006 r. (potwierdzeniem jest dowód zakupu albo umowa, a nawet kopie tych dokumentów),
* telefon wyprodukowany w roku 2006 (można to wyczytać z numeru fabrycznego).
Było tak, że telefony miały 2 lata gwarancji, a starą kartę, bo w fabryce takie wtedy dołączali. Ktoś może mieć telefon z 1 rokiem gwarancji, ale sprzedawca pomylił się i zamienił karty. Oczywiście Karta Gwarancyjna ma być na pierwszej stronie wypełniona, ale to tylko taki wymóg. O okresie gwarancji decydują tylko i wyłącznie te 2 czynniki o których pisałem.
Nie wszelkie usterki, które mogą powstać w trakcie użytkowania telefonu, bo jak wyrzucisz telefon za okno z 10 piętra albo Ci wpadnie do kibla i się uszkodzi to sprzedawca nie będzie zobowiązany tego naprawić. Kolejna sprawa to pięknie z teorią, ale sklep może się za kilka miesięcy zwinąć, a z firmą taką jak Samsung Polska, Nokia Polska czy cokolwiek innego raczej tak nie będzie.dechomenon pisze:a odnośnie tego sprzedawcy z allegro..jest to tylko jego gwarancja i on zobowiązał się podjąć wszelkie usterki, które mogą powstać w trakcie użytkowania telefonu!