DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 116 z 126
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 126
 #1160438  autor: KC-KARLOS
 13 lis 2023, 20:26
A ja przypominam, to o czym pisałem niedawno - dobre wewnętrzne zabezpieczenia telefonu (FaceID, hasło, PIN karty SIM, który jest wymagany od jej pierwszego użycia), czy wyłączenie na koncie automatycznego logowania na necie z sieci komórkowej Orange = mniejsze ryzyko włamania na konto w apce Flex. Warto pisać do Orange, aby jeszcze bardziej mogli te zabezpieczenia wzmocnić, byleby nie zaszkodzić procesom samoobsługowym, który są istotą działania tej oferty.
Dodam, iż każda aktualizacja / nowa wersja aplikacji z reguły wylogowuje użytkownika z apki - nawet funkcja automatycznego logowania do apki po kilku-kilkunastu dniach również wyrzuca usera z apki i trzeba się ponownie zalogować.

Warto też wspomnieć, iż jeśli zapomnimy loginu lub hasła - wówczas NIE MAMY dostępu do konta, nie ma żadnych opcji ratunkowych - więc ta Wasza "troska" o bezpieczeństwo jest bezsensowna, skoro dzięki temu zwykły użytkownik traci kontrolę nad kontem - wówczas trzeba się ratować innym kontem i czatem z doradcą w aplikacji. Ten proces należy usprawnić. Więc proszę nie przesadzać z tym pozornym brakiem bezpieczeństwa.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160442  autor: Remington
 13 lis 2023, 20:42
Taaaa. Powiedz to temu gościowi z forum Orange, na którego ktoś się zalogował i coś kupił. On jest najlepszym przykładem, nawet jeśli to on przyczynił się do wycieku.

Kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa czynności (jak wymienione przeze mnie poprzednio) powinny być autoryzowane - bezdyskusyjnie. Samo uwierzytelnienie statycznym loginem i hasłem to za mało. I Orange o tym doskonale wie, bo prawidłowo zabezpiecza takie czynności w MO.
 #1160444  autor: KC-KARLOS
 13 lis 2023, 21:58
Remington: to też zawodzi, tym bardziej, że tą autoryzację SMS można w każdej chwili dezaktywować.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160448  autor: KC-KARLOS
 13 lis 2023, 23:05
Remington: do wymiany SIMki w Orange lub nju nie potrzebujesz kodu SMS.
Jak czytałem logowanie odbywało się poprzez mechanizm odzyskiwania hasła poprzez email. To jest najsłabszy punkt logowania do apki Flex. A przy logowaniu poprzez numer telefonu przychodzi kod SMS. Jeśli subskrypcja Flex / nju subskrybcja jest nieaktywna, to tracimy tą skuteczniejszą formę logowania (jak pisałem trzeba zwrócić się do innego usera Flex i pomoc doradcy).
Pytanie jest takie: Ile jest tych przypadków, zacytowanych z komentarza w sklepie Play oraz z forum operatora? Bo przy jednym przypadku nikt nie będzie sobie zaprzątał głowy. Przy kilku - możliwe, że byłaby reakcja.

Z drugiej strony, jeśli ciągle mamy zmieniać adres email do logowania do apki - to też jest bezsensowne i pozorne bezpieczeństwo. Jedyne, co mi teraz przychodzi do głowy, aby chwilowo dobrze się zabezpieczyć, to mail tymczasowy + logowanie numerem telefonu z hasłem SMS, dopóki Orange czegoś nie wymyśli.

Niektórzy krytykują Flexa, a tymczasem w innych sieciach też można "wykraść" takie konto obsługowe u innego operatora. Jednocześnie sorki za offtopic, ale chcę nakreślić sytuację, która może się zdarzyć nie tylko we Flexie.

Sam tydzień temu miałem icydent z mailem założonym do konta w Mój T-Mobile i testowaniem abonamentu "nielimitowanego" w T na 6 miesięcy. Po zalogowaniu się mailem, okazało się że miałem dostęp do obsługi numeru telefonu i usługi tv innego klienta (mojego numeru już tam nie było, a konto nie zostało usunięte). Po kontakcie z gościem, który jest właścicielem usług, poinformowałem go o sytuacji i poprosiłem o interwencje w punkcie T-Mobile. Zapewnili, że rozwiążą problem i ktoś podpiął do mojego maila ten sam numer tymczasowy, użyty do mojego abo w T, w trakcie procesu MNP z Play. To jest nieodpowiedzialna i kuriozalna sytuacja.
Na szczęście mój mail został już z Mój T-Mobile usunięty.
Patrząc na to, jak długo kiedyś naprawiali błąd, który uniemożliwiał mi logowanie do innych numerów w T na kartę w ramach Mój T-Mobile, mamy jeszcze "lepszego" operatora, który olewa bezpieczeństwo i poprawne działanie apki obsługowej.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160453  autor: Remington
 13 lis 2023, 23:30
Karlos20 pisze:
13 lis 2023, 23:05
Remington: do wymiany SIMki w Orange lub nju nie potrzebujesz kodu SMS.

Przepraszam, racja - trzeba samemu wysłać SMS ze starej karty. Niemniej jest to zabezpieczenie. Jesli nic się we Flex nie zmieniło, to zarówno wymiana SIM albo wyrobienie karty dodatkowej (czyli dwi czynności krytyczne ze względu bezpieczeństwa) odbywają się bez żadnej weryfikacji czy to w ogóle użytkownik numeru je zleca. Ani nawet bez powiadomienia go o tym.

Nie w samym przejęciu konta leży problem (w Plusie jest jeszcze gorzej- statyczne niezmienne hasło w apce nadal działa). Tylko w tym co takim przejęciem można nabroić - we Flexie o wiele za dużo.

Zasada jest prosta - każdy łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo, a każdy system, aplikacja, proces jest tak bezpieczny jak jego najsłabszy punkt. Wszak choćby jeden wyjątek obala, a nie potwierdza, regułę. Ergo: jeśli nic się nie zmieniło od czasu mojego pierwotnego wpisu, to Flex nadal nie jest bezpieczny.
 #1160478  autor: iphoneski
 14 lis 2023, 13:14
@Remington
Z drugiej strony gdy w klasycznym Orange utracisz eSIM, to nie odzyskasz numeru bez wycieczki do salonu. Ja tak raz zrobiłem, bo chciałem puścić telefon z czystym systemem. Wieczór, salon zamknięty a ja bez telefonu. We Flexie logowanie do apki i numer odzyskany, nawet jeśli bezpieczeństwo nieco cierpi. Chyba, że teraz już to inaczej wygląda i zerowanie telefonu nie wymazuje dodanych tam profili.
 #1160507  autor: iphoneski
 15 lis 2023, 11:29
Remington pisze:
14 lis 2023, 13:30
No i bardzo dobrze - zabezpiecza przed SIM swap, który jest bardzo groźny. Nie po to było tyle dymu, publikacji prasowych i wdrażania nowych procedur żeby dało się to zrobić znając tylko login i hasło.
Tylko jak utracisz simkę w okresie świątecznym albo do najbliższego salonu musisz cisnąć kilkadziesiąt kilometrów samochodem, to ta optyka jest już zupełnie inna. Niestety ale w życiu zawsze masz coś za coś - w tym przypadku łatwość obsługi vs bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.
 #1160508  autor: IC_Current
 15 lis 2023, 11:51
"Dobrze by było aby połączyli mobywatela 2.0 z tymi wszystkimi możliwościami przeniesienia numeru przez neta, logowania fo apek itp. To najlepsze rozwiązanie wg mnie"

Nie dobrze. Przynajmniej w przypadku konta telefonicznego. Jak utracisz eSIM albo coś się stanie z telefonem / kartą, to jak się zalogujesz do mObywatela? Błędne koło - nie zrobisz nic z telefonem bo nie masz mObywatela, nie zrobisz nic z mObywatelem bo nie masz telefonu.
 #1160524  autor: KC-KARLOS
 15 lis 2023, 13:59
Czlowiek_z_Zelaza: mObywatel na komputerze (właściwie obywatel.gov.pl) to co innego niż jego wersja na smartfonie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160534  autor: IC_Current
 15 lis 2023, 16:49
"Zalogujesz się przez komputer i edowod... proste"

Nie zalogujesz, bo po pierwsze e-dowód to obecnie ciekawostka techniczna i mało osób go posiada a jeszcze mniej ma aktywną warstwę elektroniczną.
Po drugie - co z sytuacją kiedy nie masz smartfona albo masz telefon w niezgodnej wersji systemu operacyjnego?
Po trzecie - co z osobami nieposiadającymi dowodu? Choćby obcokrajowcami albo niepełnoletni?
 #1160542  autor: Czlowiek_z_Zelaza
 15 lis 2023, 19:26
@karlos20 chłopie wpisz sobie www.mobywatel.gov.pl i zobacz gdzie co się pojawi. Radzę sprawdzić niż pierw pisać niesprawdzone info..

@ic_current a co mnie obcokrajowcy obchodzą.. w innych krajach nami się zbyt nie przejmują.
I jeszcze jedna ważna rzecz-dowod osobisty w polsce może mieć każdy, włącznie z dzieckiem mającym kilka lat. Przykład zupełnie nie trafiony
 #1160547  autor: KC-KARLOS
 15 lis 2023, 20:46
Czlowiek_z_Zelaza: Ręce opadają. Korzystam z serwisu rządowego gov.pl i wiem jak to działa. Nie wmawiaj mi, że serwis komputerowy działa tak samo, jak apka, bo nie masz racji.
Obywatel.gov.pl wymaga adresu mailowego + hasła + Profil Zaufania + kod sms, aby móc się zalogować - dopiero po konfiguracji aplikacji mobilnej masz kolejną opcję autoryzacyjną na tej stronie, aby podpisać wniosek z usług rządowych, który składasz. mObywatel (apka) tylko przy zaciąganiu danych do mDowodu potrzebuje tych samych danych co w opcji komputerowej, dopiero podczas konfiguracji apki, potrzebny jest adres email, hasło, zabezpieczenie biometryczne lub kod sms. Apka ma mniej funkcji co wersja komputerowa.
Reasumując:
obywatel.gov.pl - logujesz się loginem + hasłem + kod sms.
mObywatel (apka): login i hasło, możesz też użyć jedynie zabezpieczenia biometrycznego (wspomagane hasłem, gdy identyfikacja się nie uda).

I to tyle, mega mocno odbiegliśmy od tematu, bo usługi rządowe nie zabezpieczają czy nie logują nas do apki Orange Flex.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160548  autor: Czlowiek_z_Zelaza
 15 lis 2023, 21:00
Karlos, mega szybko zmienisz numer telefonu w wersji komputerowej nie mając przy sobie fizycznie tej karty sim z numerem, który chcesz zmienić...

Chyba niezbyt często z niej korzystasz.
Ostatnio zmieniony 15 lis 2023, 21:08 przez forum_tg, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Bez zbędnych "wycieczek"
 #1160551  autor: KC-KARLOS
 15 lis 2023, 21:31
Czlowiek_z_Zelaza: a co to już ma wspólnego z Orange Flex? Tam numer telefonu też możesz zmienić - bez wymiany karty SIM. Skończ już offtopic.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160552  autor: Remington
 15 lis 2023, 21:32
Dokładnie, dyskusja czysto teoretyczna, bo państwo nie udostępnia swoich narzędzi prywatnym firmom.

Ale MojeID już jest wykorzystywane przez operatorów do weryfikacji tożsamości, więc ono mogłoby służyć jako alternatywny sposób logowania w sytuacjach awaryjnych.
  • Strona 116 z 126
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 126
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 126