DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1179683  autor: surface123
 20 wrz 2024, 15:45
Witajcie

Jak to jest, T-Mobile się upiera że mimo złożenia wypowiedzenia umowy 20.09.2024 - umowa zawarta do 08.11.2024 realnie rozwiążą umowę dopiero 27.11.2024 ponieważ wtedy wypada koniec cyklu rozliczeniowego mojego numeru

Czy to jest zgodne z prawem ?? Z umową ?
Realnie wychodzi że płacę ponad 2 tygodnie dłużej, do tego wyższy abonament bo już po umowie terminowej...
Przy złych wiatrach mógłbym wpaść w dodatkowy miesiąc takiej umowy...

Dotyczy umowy T-Mobile Magenta kontrakt dodatkowy
Wyciąg z RUŚT ( niestety....)

Umowa może być rozwiązana z zachowaniem 30-dniowego okresu
wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec Cyklu Rozliczeniowego
rozpoczynającego się po dniu doręczenia wypowiedzenia drugiej
stronie.
W tym okresie nadal są naliczane opłaty wynikające
z Umowy. Wypowiedzenie Umowy wymaga zachowania formy
pisemnej.
 #1179710  autor: mm120
 21 wrz 2024, 11:55
Jeśli złożyłeś wypowiedzenie 20.09 to ja ten zapis interpretuję tak, że okres wypowiedzenia rozpoczynający się po dniu doręczenia wypowiedzenia to 27.09.2024 - 27.10.2024. 30-dniowy okres zostaje zachowany i teoretycznie rozwiązanie powinno być 08.11.2024, a za niepełny okres powinni policzyć proporcjonalnie.

Ja bym składał reklamację i domagał się wyjaśnienia na jakiej podstawie de facto przedłużają umowę. Okres wypowiedzenia został zachowany, a umowa jest zawarta do określonej daty. Chyba nigdzie nie jest napisane, że umowy zawsze, automatycznie przedłużają się do końca okresów rozliczeniowych po dniu końca umowy. To jest uzależnione właśnie od daty złożenia wypowiedzenia, a nie powinno się dziać z automatu na korzyść operatora.

Czy tę datę zakończenia masz podaną gdzieś na stronie z automatu, w aplikacji, czy konsultant tak ci podał? Jeśli to zwykły konsultant na infolinii czy czacie, to mógł się pomylić.

Moim zdaniem ich stanowisko miałoby sens tylko, gdybyś złożył wypowiedzenie po 27.09. Wtedy okresem wypowiedzenia byłby rzeczywiście 27.10-27.11.

Czy ten zapis pochodzi z samej umowy, czy czegoś co się na ogół u operatorów nazywa Ogólnymi Warunkami Umowy?
 #1179733  autor: surface123
 21 wrz 2024, 19:23
Napisali tak ( składałem e-mailem):
( do tej pory miałem zawsze rozwiązanie na ostatni dzień obowiązywania umowy terminowej )
Zapytałem się mojego osobistego doradcy w T-mobile i podobno ma być na ostatni dzień cyklu rozliczeniowego
Co dla mnie jest chore bo, mam już wyższy abonament wtedy i mógłby się tak zdażyć ze miałbym nawet dodatkowy miesiąc przymusowej umowy...
"Dzień dobry,
19.09.2024 r. wpłynęło Państwa pismo dotyczące rezygnacji z usług świadczonych przez T-Mobile Polska S.A.
Numer 600xxxyyy zostanie wyłączony zgodnie z postanowieniami Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych z końcem umowy terminowej ze skutkiem na ostatni dzień cyklu rozliczeniowego, tj. 27.11.2024 r.
Do dnia rozwiązania umowy, mogą Państwo korzystać ze wszelkich uprawnień Abonenta naszej sieci.
Serdecznie dziękuję za korzystanie z naszej oferty."

Czyli nie mają racji ? Konsultant od rozwiązania umowy się pomylił ?
 #1179734  autor: Remington
 21 wrz 2024, 19:53
Kurczę, prawie dwadzieścia lat nie rozwiązywałem tak umowy. Wtedy wystarczyło, że pisałem nie wypowiedzenie lecz oświadczenie, że nie wyrażam zgody na przedłużenie umowy ponad okres na jaki została zawarta.

Od tamtego czasu zmieniły się jednak treści umów i przepisy, więc trudno powiedzieć czy coś by to teraz dało.

Można też spróbować przenieść numer gdziekolwiek, np. do prepaida lub nie ruszając się z fotela do Flexa lub nju komórkowy, wybierając opcję „na koniec okresu promocyjnego”. Ciekawe czy TM odda wtedy numer wcześniej.
 #1179736  autor: Pijo
 21 wrz 2024, 20:20
Temat bardzo ciekawy!
Sam jestem w podobnej sytuacji i dla mnie to jest również zaskakujące, to co tutaj czytam.
Dla mnie to Twój tok rozumowania jest poprawny i logiczny.
U mnie umowa do 3 listopada, okres rozliczeniowy 17 dzien msc.
Muszę do końca września wysłać wypowiedzenie z przejściem numeru do prepaid, aby umowa terminowa została zakończona 3 listopada.
W RŚUT dla Abonentów nie ma nic na ten wypowiedzenia umowy.

Zainteresowałbym tematem "śpiący" UOKIK, ale u Ciebie umowa B2B, więc pewnie oleją sprawę.
 #1179739  autor: kszaq
 21 wrz 2024, 21:18
Poszukaj w regulaminie oferty, z której skorzystałeś jak jest określone przedłużenie umowy na czas nieokreślony. O ile się nie mylę, można wypowiedzieć umowę na 2 sposoby: z okresem wypowiedzenia i skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego, albo brak zgody/woli kontynuacji umowy po okresie minimalnego trwania. Operatorzy dla własnej wygody/zysku stosują ten pierwszy dopóki wyraźnie nie napisze się o rezygnacji z przedłużenia umowy na czas nieokreślony.