DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #641469  autor: ciekawy
 23 cze 2013, 03:10
amigo007, gdzie w Orange w jakim regulaminie to jest napisane, że śmierć abonenta to sytuacja nadzwyczajna i, że kasują zobowiązania?

 #641506  autor: mourning
 23 cze 2013, 10:46
Orange Ekspert pisze:W przypadku śmierci właściciela numeru wymagane jest jedynie przesłanie aktu zgonu i na tej podstawie umowa zostaje rozwiązana gdy tylko ten zostanie dostarczony, ale nikt w takim przypadku nie może wymagać od Ciebie zwrotu telefonu.

Pozdrawiam
Hubert
Pomoc Orange
http://www.orange.pl/kid,4001204405,id, ... 4830fbfa9e

A ten nadal swoje
ciekawy pisze:a jeśli telefon ma ktoś z rodziny tej osoby to przypuszczam, że Orange nie będzie chciało podarować rodzinie telefonu za darmo i zacznie odzyskiwać dług ze spadku np. telefonu po cenie rynkowej albo abonament i kara umowna za niedotrzymanie warunków, jakby nie było to myślę, że bez konsekwencji się nie obejdzie, żadne ego ludzi którzy chcieliby mieć telefon za 1 zł i nie płacić rachunków tego nie zmieni
Niektorzy ludzie to mysla ze sa madrzejsi od calego swiata.Czlowieku nikt nigdy nie zadal od mnie abym po smierci osoby najblizszej zwracal cokolwiek a mialem taka sytuacji juz 2 razy.Mowie tu o operatorach telekomunikacyjnych.Malo tego nikt nigdy nawet nie zadal zwrotu zaleglego abonamentu bo dana osoba przed smierci nie zdazyl zaplacic ostatniego rachunku.Malo tego nawet prawo im na to nie pozwala bo nie musisz wcale przyjmowac spadku ale to juz inna sprawa.

 #648410  autor: kopyto
 19 lip 2013, 11:39
amigo007 pisze:Ciekawy weź te swoje teorie schowaj gdzieś głęboko. Sam miałem podobną sytuację z orange po śmierci ojca. Po wysłaniu aktu zgonu umowa została natychmiast rozwiązana bez żadnych kar, i nikt nie chciał zwrotu telefonu. Tak więc przestań piepszyć głupoty. Śmierć abonenta jest sytuacją nadzwyczajną. I przynajmniej orange, kasuje wszelkie zobowiązania po śmierci. Telefon zostaje w rodzinie. I to tyle. Zamknijcie ten temat, bo niepotrzebnie zrobił się śmietnik.
To ja mam zgoła odmienną sytuację z T-Mobile.
Ojciec na miesiąc przed śmiercią przedłużył po raz kolejny abonament z T-mobile i dostał za 1zł najprostszą Nokię 2330. Tata był starym abonentem sieci T-mobile i wziął taki telefon jak się okazało z umową ratalną za 1zł. Dzień po śmierci ojca zaniosłem akt zgonu do oddziału T-mobile i rozwiązałem umowę ze względu na śmierć abonenta. Zaproponowałem nawet pracownikowi oddziału T-mobile (Zielona Góra ul. Westerplatte) by wziął ode mnie nieużywany jeszcze telefon marki Nokia bo nie jest nam już potrzebny. Pracownik odmówił i powiedział, że sprawa jest zamknięta i że telefon mamy sobie zatrzymać bo w momencie dostarczenia aktu zgonu umowa zostaje rozwiązane ze skutkiem natychmiastowym.

Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek Ku mojemu i mojej mamy zaskoczeniu T-mobile pobierał z konta taty przez 2 miesiące abonament z konta nieżyjącego już ojca :)
Co lepsze, po zgłoszeniu tego faktu - oficjalna reklamacja do T-mobile otrzymaliśmy pismo z działu windykacji, że jesteśmy im winni za telefon Nokia 2330 i wysłał wezwanie do zapłaty za ten telefon ! Po kontakcie z działem windykacji usłyszałem, że jako prawni spadkobiercy jesteśmy zobowiązani uregulować dług z tytułu aparatu Nokia 2330 :)
Ja powiedziałem, że moim zdaniem fakt śmierci ojca znaczy zerwanie umowy z T-mobile i nie będę płacił tym bardziej, że wyraziłem chęć zwrotu tego niesamowitego telefonu pracownikowi oddziału T-mobile. W odpowiedzi usłyszałem że T-mobile nie przyjmuje zwrotu sprzętu.

Jak dla mnie to nie chodzi o pieniądze bo raz, że to nie jest jakaś wielka kwota (około 120zł) ale o sam fakt w jaki sposób T-mobile się zachowuje. Nie można tego nazwać inaczej jak hieny cmentarne. Nigdy więcej nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą.
Nie zapłacę. Niech ślą komornika dupki jedne!

 #648438  autor: Blank
 19 lip 2013, 13:28
kopyto,
Jak już pisałem.

Niestety, T-Mobile to szumowiny, które celowo właśnie formułują umowy w ten sposób, by nękać nawet po śmierci. Jak by mogli to pewnie zza grobu by ściągali, a że nie mogą to nękać będą rodzinę.

W tej sytuacji mamy trzy osobne sprawy:
1. Bezprawne pobranie pieniędzy z konta zmarłego już abonenta za usługi telekomunikacyjne (Abonament)
2. Umowa ratalna, która obowiązuje po śmierci abonenta i przechodzi na spadkobierców.
3. Wprowadzenie w błąd przez konsultanta T-Mobile

W 1. sprawie, skontaktuj się z:
-> Komisariatem Policji (zgłoszenie popełnienia przestępstwa przez T-Mobile)
W 2. sprawie, skontaktuj się z:
-> Miejskim Rzecznikiem Konsumentów
W obu sprawach:
-> lokalnymi i ogólnopolskimi mediami (np. Interwencja, Uwaga, Telekurier, itp.)
3. sprawę opisz w każdym z podanych miejsc.

Tutaj warto zwrócić uwagę, że pozostałe sytuacji, za wyjątkiem nielicznych ofert, zawsze traktują umowę sprzedaży jako integralną część umowy telekomunikacyjnej i w związku z tym nie sprawiają problemu po śmierci abonenta.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament