DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 137 z 196
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 196
 #1131876  autor: kozien70
 01 cze 2022, 21:19
Kiedyś polskie Galaxy S7 XEO również otrzymało ustawienia VoLTE Orange, zanim operator uruchomił usługę.
Niech ktoś spyta rzecznika na Twitterze czy planują w najbliższej przyszłości uruchomić ViLTE,bo pojawiło się ustawienie w Samsungach.
 #1131883  autor: rsig
 01 cze 2022, 23:34
Jeszcze w zeszłym roku ViLTE w Play nie działało w RK, teraz już działa. Więc może Orange, po tym jak umożliwił Playowcom ViLTE, sam zaczął eksperymentować z tą funkcją. Błąd Samsunga chyba też to nie jest, skoro ta opcja pojawiła w tylu modelach.
 #1132140  autor: muddy
 07 cze 2022, 08:59
Czy korzysta ktoś z VoWiFi w dość starym telefonie - Samsung J3 2017? Ze względu na słaby zasięg zainstalowałem w domu mamy łącze światłowodowe i włączyłem VoWiFi w tym telefonie, w sieci Orange, WiFi 2.4GHz (bo 5GHz ten telefon nie obsługuje), zasięg świetny w całym domu, zakłóceń niewiele bo to wieś a nie mieszkanie w bloku.
Niestety, działa to słabo: 2-3 rozmowy jest idealnie, po czym zdarza się, że połączenie jest zrywane po kilku minutach. Albo, co gorsza - druga strona słyszy tylko urywany dźwięk: co drugą - trzecią głoskę (w tym samym momencie mama słyszy wszystko doskonale). Ponowne połączenie się wtedy nie pomaga, ale pomaga restart telefonu.
Nie zaobserwowałem podobnych problemów w moim telefonie (Note 20), ale byłem tam dość krótko i nie dałem rady zrobić testów i upewnić się, że to wina jej telefonu... Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem, to z czystym sumieniem mógłbym jej wymienić słuchawkę na nowszą ;-)

MM
 #1132178  autor: Ubinoob
 08 cze 2022, 00:02
Na s6 edge zauważyłem, że bardzo niechętnie trzyma VoWifi. Na S9+ zdecydowanie lepiej.

Pytanie do użytkowników Play. Miał ktoś z Was taką sytuację, że używając VoLTE/VoWifi jak odrzucicie połączenie to druga osoba słyszy "przepraszamy, wybrany numer nie istnieje"? Ostatnio zauważyłem, że po odrzuceniu, ludzie próbują mimo wszystko ponawiać połączenia i skarżą się potem, że podałem zły numer. Normalnie oduczyłem się odrzucać, przez ten błąd. Jak wyłączę VoLTE i rozmowa idzie po UMTS/GSM to jest normalny komunikat "przepraszamy, wybrany numer jest zajęty".
Konsultant standardowo zrobił reset karty SIM, ale to oczywiście nic nie dało.
 #1132187  autor: Gormar
 08 cze 2022, 09:51
Przed chwilą sprawdzałem odrzucanie połączenia z Virgin do Play (VoWiFi) i komunikat była prawidłowy ("chwilowo niedostępny"). Ciekawa sprawa, że jakiś czas temu również często miałem komunikat, że dany numer nie istnieje, ale to dzwoniąc z Play do Virgin Mobile.
 #1132190  autor: kozien70
 08 cze 2022, 10:00
Podobnie jak Gormar - zadzwoniłem przed chwilą na mój nr Play (VoLTE) z telefonu stacjonarnego Orange. Odrzuciłem połączenie na komórce, na stacjonarce usłyszałem Abonent chwilowo niedostępny, możesz mu wysłać notkę SMS.
 #1132192  autor: inm
 08 cze 2022, 11:09
Ubinoob pisze:
08 cze 2022, 00:02
Na s6 edge zauważyłem, że bardzo niechętnie trzyma VoWifi. Na S9+ zdecydowanie lepiej.

Pytanie do użytkowników Play. Miał ktoś z Was taką sytuację, że używając VoLTE/VoWifi jak odrzucicie połączenie to druga osoba słyszy "przepraszamy, wybrany numer nie istnieje"? Ostatnio zauważyłem, że po odrzuceniu, ludzie próbują mimo wszystko ponawiać połączenia i skarżą się potem, że podałem zły numer. Normalnie oduczyłem się odrzucać, przez ten błąd. Jak wyłączę VoLTE i rozmowa idzie po UMTS/GSM to jest normalny komunikat "przepraszamy, wybrany numer jest zajęty".
Konsultant standardowo zrobił reset karty SIM, ale to oczywiście nic nie dało.
Na jakim Samsungu wystąpił u Ciebie ten problem? U mnie na S21+ przed chwilą miałem ten sam komunikat że numer nie istnieje a kolega normalnie do mnie oddzwonił
 #1132778  autor: klaudia123
 24 cze 2022, 21:06
Zagadka techniczna, wymuszone pasmo LTE, mamy wtedy pełne VoLte i tylko w T-Mobile można dzwonić :)
Pozostałe sieci muszą mieć LTE/3G lub automat, aby w trybie VoLTE zadziałało jak wyżej :)
Co to za cuda w konfiguracji? Csfb miało zniknąć dzięki VoLte...
 #1132779  autor: Kryniczanin
 24 cze 2022, 21:16
W Plusie można wymusić tylko LTE i działa. W Play i Orange niestety musi być LTE i WCDMA bo po zalogowaniu do LTE nie rejestruje IMS bez WCDMA.
 #1132780  autor: klaudia123
 24 cze 2022, 21:23
Kryniczanin pisze:
24 cze 2022, 21:16
W Plusie można wymusić tylko LTE i działa. W Play i Orange niestety musi być LTE i WCDMA bo po zalogowaniu do LTE nie rejestruje IMS bez WCDMA.
Dziękuję za weryfikację, a teraz pytanie... Mix VoLTE/2G, raczej taka kombinacja nie zadziała, więc czy ktoś na forum jest techniczny, to błąd konfiguracji czy platformy?
 #1132795  autor: kacperek_z
 25 cze 2022, 09:12
U mnie — sprawdziłem przed chwilą — na Galaxy S21 5G rejestracja do usług IMS działa poprawnie przy wymuszonym trybie tylko LTE w T-Mobile, ale też w Orange, Plusie i w Play w roamingu krajowym Orange.
Play na zasięgu sieci macierzystej istotnie nie rejestruje się do usług IMS w trybie LTE-only. Niestety, nie potrafię wymusić trybu LTE+GSM w ustawieniach telefonu, więc tego nie sprawdzę.
 #1132821  autor: marcin19883
 25 cze 2022, 18:14
Kryniczanin pisze:
24 cze 2022, 21:16
W Plusie można wymusić tylko LTE i działa. W Play i Orange niestety musi być LTE i WCDMA bo po zalogowaniu do LTE nie rejestruje IMS bez WCDMA.
Ja mogę normalnie dzwonić przy wymuszonym LTE. Sieć Orange.
 #1132869  autor: Kryniczanin
 26 cze 2022, 15:55
Ja mogę normalnie dzwonić przy wymuszonym LTE. Sieć Orange.
Oczywiście, że się da tylko nie da się do sieci zarejestrować bez chociaż 3G. Problem ten dotyczy Orange i Play. W t-Mobile i Plusie loguje do Volte bez 2 i 3G.
 #1132881  autor: bed
 26 cze 2022, 16:37
No dobra, ale jeśli mam wymuszone B20 i stracę zasięg to niby nie zaloguje mnie znowu do sieci? Ja nie mam z tym problemu w Łodzi a często w windzie traci mi B20, bo żadna z najbliższych stacji nie ma tego pasma.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1132883  autor: marcin19883
 26 cze 2022, 16:43
Mnie loguje normalnie na wymuszonym LTE w Orange. Kiedyś, kilka lat temu, może był problem. Teraz już nie ma od przynajmniej roku jak nie więcej.
  • Strona 137 z 196
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 196
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 196