DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1172427  autor: Miedzi0
 31 maja 2024, 15:16
Korzystam z Internetu dostarczanego z T-Mobile (bardzo stara oferta - brak limitów). Router na OpenWRT.

Wczoraj, całkowicie przez przypadek odkryłem dość ciekawy problem. Otóż nie mogę wejść na stronę: https://officialkukirin.com (hulajnogi elektryczne). Pojawia się błąd (różne przeglądarki): Przekroczono limit czasu połączenia (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT).

Na początku myślałem, że to problem w ustawieniach routera, lub T-mobile blokuje daną domenę, więc zmieniałem DNSy itp., ale to nie przyniosło poprawy.
Ostatecznie postanowiłem wyciągnąć kartę SIM i włożyć do telefonu - dalej ta jedna strona nie działa - reszta stron wydaje się, że działa ok. Ten sam telefon, bez żadnej istotnej zmiany konfiguracji na karcie SIM Orange, pozwala wejść na wyżej wymienioną stronę. Oczywiście wszelkie rozwiązania związane z VPN też to umożliwiają.

BOK T-mobile twierdzi, że nie ma żadnych blokad, a winna może być karta SIM (brzmi nieprawdopodobnie?) - ale dalej staram się drążyć temat.

Oczywiście nie chodzi o możliwość wejścia na tę konkretną stronę, bo to nie jest żadnym priorytetem, bardziej zaciekawiło mnie czemu tak się dzieje?

Niestety, nie mam drugiej karty z T-mobile, ale może ta sieć ogólnie blokuje ten adres (i inne domeny)? Ktoś z Was spotkał się z takim problemem, w czym jest problem, ewentualnie jak mogę go zdiagnozować?
 #1172428  autor: KC-KARLOS
 31 maja 2024, 15:41
Miedzi0: Net z Orange i Play bez problemu otwiera tą stronkę. Sprawdziłem też kartę prepaid z T-Mobile - również bez problemu.
Będziesz musiał wymienić kartę SIM, jeśli masz już tą samą ofertę kilka lat.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1172429  autor: Remington
 31 maja 2024, 15:51
KC-KARLOS pisze:
31 maja 2024, 15:41
Będziesz musiał wymienić kartę SIM.

Coście sobie upodobali te wymiany SIM-ów jako remedium na każdy problem? Wymiana karty to ostateczność, zresztą w tym wypadku ewidentnie nie ma routingu - przyczyn może być mnóstwo, z których problemu z kartą w ogóle bym na razie nie rozważał. W pierwszej kolejności trzeba wykluczyć wszelkie przyczyny typowo sieciowe.
 #1172440  autor: zajadacz
 31 maja 2024, 19:09
Normalnie bym napisał: Puść tracert/traceroute do tego adresu i zobacz gdzie urywa się ruch, ale w GSM-ach tracert zazwyczaj potrafi pokazywać cuda, albo nic nie pokazywać. Męczyć operatora. Musi mieć skopany routoing dla klasy adresowej, z której korzystasz (dlatego u innych działa). Mniej prawdopodobne (ale też możliwe), że hostingodawca strony z jakiś powodów wyciął twój adres.

Zdjęcia stacji bazowych
Mapa stacji bazowych na podstawie UKE
 #1172444  autor: KC-KARLOS
 31 maja 2024, 19:25
zajadacz: przypomnę, że w abo T (zapewne to no-limit net do 60 mbps jako Internet Domowy LTE, wprowadzony 6-7 lat temu) stronka nie działa, a w prepaidzie T wchodzi bez problemu. Oni chyba robią to celowo. Coś oni ograniczają oprócz prędkości transferu danych czy ustawień, że dana karta ma działać w strefie domowej czy blokować ją w routerze, jeśli to oferta głosowa.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1172453  autor: lordbyd
 31 maja 2024, 20:26
Sprawdziłem u siebie i działa - a korzystam z internetu domowego bez limitu w T-Mobile.
 #1172458  autor: Remington
 31 maja 2024, 21:20
KC-KARLOS pisze:
31 maja 2024, 19:25
zajadacz: przypomnę, że w abo T (zapewne to no-limit net do 60 mbps jako Internet Domowy LTE, wprowadzony 6-7 lat temu) stronka nie działa

Nie "w abo ... nie działa" tylko "w abo ... pewnej osobie nie działa". Dwa słowa, a różnica kolosalna.

Teorie spiskowe o blokowaniu włożyłbym między bajki.

Możliwych przyczyn sieciowych jest mnóstwo. Tracert może pomóc je ustalić, podobnie jak nslookup. Ja stawiam na zbanowane IP.
 #1172460  autor: MariuszY
 31 maja 2024, 21:38
Miedzi0 pisze:
31 maja 2024, 15:16
Otóż nie mogę wejść na stronę: https://officialkukirin.com (hulajnogi elektryczne). Pojawia się błąd (różne przeglądarki): Przekroczono limit czasu połączenia (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT).

Niestety, nie mam drugiej karty z T-mobile, ale może ta sieć ogólnie blokuje ten adres (i inne domeny)? Ktoś z Was spotkał się z takim problemem, w czym jest problem, ewentualnie jak mogę go zdiagnozować?
Potwierdzam - karta Tm GO! strona nie wchodzi. To samo na Orange i Play - działa.
Ping do domeny officialkukirin.com martwy, a ping na zwrócony adres IP też nie działa. Na Orange strona wchodzi przez adres domenowy. Wejście na stronę po adresie IP blokowane przez cloudflare.
 #1172464  autor: Miedzi0
 31 maja 2024, 22:25
MariuszY pisze:
Miedzi0 pisze:
31 maja 2024, 15:16
Otóż nie mogę wejść na stronę: https://officialkukirin.com (hulajnogi elektryczne). Pojawia się błąd (różne przeglądarki): Przekroczono limit czasu połączenia (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT).

Niestety, nie mam drugiej karty z T-mobile, ale może ta sieć ogólnie blokuje ten adres (i inne domeny)? Ktoś z Was spotkał się z takim problemem, w czym jest problem, ewentualnie jak mogę go zdiagnozować?
Potwierdzam - karta Tm GO! strona nie wchodzi. To samo na Orange i Play - działa.
Ping do domeny officialkukirin.com martwy, a ping na zwrócony adres IP też nie działa. Na Orange strona wchodzi przez adres domenowy. Wejście na stronę po adresie IP blokowane przez cloudflare.

Dzięki za potwierdzenie, że nie tylko u mnie to występuje.

Oferta z której korzystam ma prawie 10 lat - Internet mobilny dla firm, nie pamiętam dokładnej nazwy (Blueconnect?), ale nie było tam limitów transferu czy też prędkości.

Poprosiłem BOK, żeby przesłał moją prośbę do działu technicznego, teoretycznie mają się tym zająć, więc wrócę z info jak to się skończyło.

PS. Zaraz zrobię porównanie tracert T-mobile vs Orange z HotSpota. Dzięki za pomoc!
 #1172465  autor: Remington
 31 maja 2024, 22:28
@MariuszY @Miedzi0

Podajcie lepiej jakie macie IP na tych kartach, z których nie ma połączenia. Ciekawe czy nie z jednej puli adresów.

Pytanie dodatkowe: czy na tych kartach otwiera Wam się strona myshopify.com?
 #1172467  autor: Miedzi0
 31 maja 2024, 23:01
Remington pisze:
31 maja 2024, 22:28
@MariuszY @Miedzi0

Podajcie lepiej jakie macie IP na tych kartach, z których nie ma połączenia. Ciekawe czy nie z jednej puli adresów.

Pytanie dodatkowe: czy na tych kartach otwiera Wam się strona myshopify.com?

Pula adresów standardowa T-mobile: 188.146.0.0 – 188.147.255.255, choć dokładnie tego nie kontroluje, obecnie to 188.146.*.*

Strona myshopify.com otwiera się wszędzie tak samo (T-mobile, Orange, VPN) - pojawia się komunikat: Sorry, this store is currently unavailable.

tracert dla T-mobile:
Obrazek
tracert dla Orange (Nju):
Obrazek
 #1172469  autor: Remington
 31 maja 2024, 23:43
Pobaw się w rozłączanie netu i nawiązywanie połączenia znowu.

Za każdym razem dostaniesz nowe IP.

W końcu trafisz na takie z puli, której ta strona (lub stojący po drodze Cloudflare) nie blokuje.

Podaj jeszcze liczbę kryjącą się pod pierwszą gwiazdką: 188.146.*.*
 #1172476  autor: Miedzi0
 01 cze 2024, 01:07
Teraz adres z puli to 188.146.120.*

W ostatnich godzinach miałem sporo różnych adresów IP (testy), ale żaden nie zadziałał. Jeśli to blokada po drugiej stronie - to w zasadzie żaden problem, można to bez problemu obejść. Jeśli jednak po stronie T-mobile, to mam nadzieję, że dział techniczny poradzi sobie z tym zagadnieniem.

W ostatnim czasie trochę jestem uczulony na działanie usługi T-mobile. Przez lata nie było większych problemów, teraz też nie mogę jakoś specjalnie narzekać, ale czasami mam jakieś takie dziwne wrażenie, że występują zbędne przestoje w ładowaniu stron. Ciężko mi to nawet opisać i nie mam pewności czy to problem Internetu, ustawień routera, samego routera czy innych urządzeń. Za dużo zmiennych, a nie byłem aż tak zmotywowany, żeby to dokładnie przetestować :roll:
Na razie, ustawiłem inny adres serwera DNS.
 #1172477  autor: Remington
 01 cze 2024, 01:14
Miedzi0 pisze:
01 cze 2024, 01:07
Teraz adres z puli to 188.146.120.*

Sam się pobawiłem w to co Tobie proponowałem i jestem pewny, że blokada jest po drugiej stronie i tylko niepotrzebnie dodałeś pracy działowi technicznemu TM 😉.

Na tych adresach nie mogłem wejść na tę stronę:
46.204.x.x
188.146.125.x

A na tych wszedłem bez problemu:
46.205.x.x
188.146.252.x
37.30.x.x

Gdy wpiszesz w Google „IP blacklist check” znajdziesz wiele stron przeszukujących blacklisty i może trafisz na tę, którą oni stosują (mnie się nie udało).
 #1172480  autor: Miedzi0
 01 cze 2024, 01:45
Remington pisze:
01 cze 2024, 01:14
Sam się pobawiłem w to co Tobie proponowałem i jestem pewny, że blokada jest po drugiej stronie i tylko niepotrzebnie dodałeś pracy działowi technicznemu TM 😉.
Dzięki za pomoc, czyli sprawa wyjaśniona :)

Nie spodziewałem się blokady po drugiej stronie, ale ostatecznie to mniejszy problem.
Ciekawe czy dział techniczny TM będzie miał do mnie cierpliwość i również rzeczowo wyjaśni tę kwestię? ;)
 #1172698  autor: Miedzi0
 03 cze 2024, 18:17
Vieslav pisze:
02 cze 2024, 10:15
Czy IPv6 wyłączone?
Mam tutaj standardowe ustawienia, których nie dotykałem. Czyli wyłączone w ustawieniach GSM (modem), a włączone na interfejsie sieciowym (LAN).

Od operatora dostałem już dwie wiadomości z informacjami, że sprawa wymaga dodatkowej weryfikacji. Co ciekawe od wczoraj problematyczna strona działa na każdym IP, które otrzymam od operatora - może przypadek, a może jednak coś zostało poprawione?