Z coraz większą liczbą Call Center działa kodowanie HD Voice. Ktoś tutaj poruszał kwestię, że z infoliniami x-kom 34 377 00 00 , oraz Media Expert 756 756 756 działa hd, ostatnio dzwoniąc na infolinię Poczty Polskiej 438 420 600 to samo zauważyłem. Mało tego, doświadczam w przypadku tych podanych call center kodowania Full HD Voice. Korzystam z VoLTE Orange i wyraźnie w service menu podczas tych połączeń mam kodowanie 23,85 kbps. I "na ucho" faktycznie i lektor i konsultant jest w krystalicznej jakości.
Trochę mnie dziwi, że dzwoniąc do BOKu Orange nie mam hd voice, ale rozumiem, że call center pewnie wypchnięte jest do jakieś zewnętrznej firmy, której szkoda jest inwestować w call center w technologii voip w hd. To samo tyczy się np. infolinii banków.
Mam nadzieję, że za parę lat dzwoniąc do rozgłośni radiowych doświadczymy jakości hd voice. Obecnie to każdy pewnie słyszał, że jak słuchacz dzwoni to często jest taki bełkot jak ze studni. Nie zdziwi mnie, jak słuchawkę analogową do mikrofonu w tym momencie przykładają