DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 110 z 533
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 533
 #901926  autor: Mixiorek
 27 gru 2016, 21:52
Jest jedna ciekawostka w tym badaniu. Użyto kart bez roamingu w transmisji danych. Aż 18% bez własnego zasięgu.
Ten raport to jak dla mnie prezent pod choinkę dla Kryniczanina :) nie dość, że temat zasięgu telco to jeszcze pociągi. Do tego może mieć sporo uwag a tras i danych do analizy jest sporo.

Muszę jeszcze przebrnąć przez te dane ale trasa Warszawa-Rzepin rządzi. Jeżeli podróż koleją to tylko BWE. Potwierdzam to od lat :mrgreen:

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #901930  autor: p2225
 27 gru 2016, 22:18
Mixiorek pisze: Muszę jeszcze przebrnąć przez te dane ale trasa Warszawa-Rzepin rządzi. Jeżeli podróż koleją to tylko BWE. Potwierdzam to od lat :mrgreen:
Jak tam stacje w N! potrafią być co 4 km, czyli na jedną stację przypada pokrycie zasięgiem tylko 2km...
Jechałem rok temu tą trasą to mimo takiego rozkładu stacji, Orange tam nie robił szału. Widać się przez ten czas wiele zmieniło skoro Orange i T-mobile mają wynik 0,0%.

Apropos tej trasy...
Obrazek

Z czego wynikają takie różnice? Aż tak różnią się te dwa pociągi? Chyba nie skoro tylko Plus ma różnicę i to tylko 0,2%?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #901952  autor: Kryniczanin
 28 gru 2016, 06:42
en raport to jak dla mnie prezent pod choinkę dla Kryniczanina :) nie dość, że temat zasięgu telco to jeszcze pociągi. Do tego może mieć sporo uwag a tras i danych do analizy jest sporo.
Oczywiście, UKE stworzył bubla.

Pierwsze przykłady z brzegu:
Kraków – Radom - Warszawa TLK32100

Pociąg ten od Radomia jeździł do Lublina a nie do Warszawy przez Warkę jak na mapce. Od grudnia 2012 do 10 grudnia 2016 żaden pociąg PKP IC nie pokonywał odcinka Radom - Warka - Warszawa.

http://www.telepolis.pl//grafika/newsy/ ... olej-1.jpg

Numery pociągów nie mają w raporcie wiele wspólnego z rzeczywistością np. Kraków - Zakopane TLK4320. Numer to 43200 a nie 4320.
Muszę jeszcze przebrnąć przez te dane ale trasa Warszawa-Rzepin rządzi. Jeżeli podróż koleją to tylko BWE. Potwierdzam to od lat :mrgreen:
BWE? Przecież tego nie ma od lat :-)

BWE to przeszłość teraz to EIC

UKE na Warszawa - Poznań poszedł na łatwiznę wykonano badanie tylko w TLK jadącym przez Wrześnię. Większość pociągów z Warszawy do Poznania jeździ obwodnicą Wrześni z dala od miasta trasą krótszą o 3km. Zresztą w przyszłym roku od 11 czerwca odcinek Barłogi - Konin - Września - Poznań będzie zamknięty wszystkie pociągi pojadą od Kutna przez Barłogi, Inowrocław Rąbinek, Mogilno, Gniezno do Poznania.

Wynikami dla Warszawa - Białystok też są już nieaktualne. Badanie było prowadzone na trasie objazdowej Warszawa - Legionowo - Tłuszcz. Od 10 grudnia pociągi kursują naturalną trasą Warszawa - Wołomin - Tłuszcz.

O dziwo na mapie jest bez babola.

Pociąg 24105 to Pesa Dart - ED 161 zdjęcia brak, jest zdjęcie Flirta 3, ale w opisie nie ma ED 160 a przecież IC 1517 to Flirt 3 czyli ED 160.

W Szczecinie nie zaznaczono jaką trasę dla odcinka Szczecin - Koszalin, Szczecin - Świnoujście, Szczecin - Poznań pociąg pokonywał czy odcinek Szczecin Główny - Szczecin Dąbie pojechał przez Szczecin Port Centralny czy robił kółeczko dłuższe o 3km wokół miasta przez Szczecin Wstowo.

Co do wyników Daty 18% niedostępności Play to dużo przy 6% Orange?

Oczywiście, że nie. Wyniki są dla Play bardzo dobre zwłaszcza w pociągach gdzie sygnał jest bardzo dobrze tłumiony.
Z czego wynikają takie różnice? Aż tak różnią się te dwa pociągi? Chyba nie skoro tylko Plus ma różnicę i to tylko 0,2%?
Wagonami? Klasą?

UKE nie napisał klasy wagonu i nr w którym były badania.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2016, 10:02 przez Kryniczanin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #901955  autor: p2225
 28 gru 2016, 08:34
@Kryniczanin ale dlaczego różnią się tak bardzo tylko dla Play'a, że w drugą stronę przybyło mu prawie 9% więcej braku zasięgu, a tylko dla Plusa doszło 0,2%? Gdyby pociągi się tak różniły to każdy operator by to odczuł.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #901956  autor: Mixiorek
 28 gru 2016, 08:45
p2225 pisze:Jechałem rok temu tą trasą to mimo takiego rozkładu stacji, Orange tam nie robił szału. Widać się przez ten czas wiele zmieniło skoro Orange i T-mobile mają wynik 0,0%.
Obserwowałem rozwój LTE800 od lutego. Trasa A2 czy kolejowa Warszawa-Rzepin dostały jako jedne z pierwszych L800. Może przybyło też nowych stacji? To jest jeden z dwóch kluczowych korytarzy transportowych na osi zachód-wschód.
Z czego wynikają takie różnice? Aż tak różnią się te dwa pociągi? Chyba nie skoro tylko Plus ma różnicę i to tylko 0,2%?
A wzmacniacze sygnału w wagonach? Z tego co wiem to składy po remontach lub nowe pudła mają coś takiego na pokładzie. Oczywiście oprócz Pendolino. Oby się w końcu dogadali z Alstomem odnośnie wzmacniaczy i WiFi bo to jest wstyd. Jak dla mnie brak wymagań w SIWZ przy zamówieniu to był duży błąd.
Kryniczanin pisze:Oczywiście, UKE stworzył bubla.
:) wiedziałem. Po co to wielkie słowa. Błędy w numerkach pociągów. Daj im szanse. Dla Ciebie to oczywiście i ważne ale 99% podróżnych nie wie, że pociąg ma numerek.
BWE? Przecież tego nie ma od lat :-)

BWE to przeszłość teraz to EIC
Jak dla mnie każdy pociąg jadący z Warszawy to Berlina to BWE. Tak mi zostało jak jeździłem nim 3-4 w miesiącu. Niech zmieniają nazwy i marketing. Dla mnie pozostanie BWE :mrgreen:
UKE na Warszawa - Poznań poszedł na łatwiznę wykonano badanie tylko w TLK jadącym przez Wrześnię. Większość pociągów z Warszawy do Poznania jeździ obwodnicą Wrześni z dala od miasta trasą krótszą o 3km.
Nie wiem czy to nie ich pomyłka. Jeździli by do Poznania TLK? Chyba tylko po to by mieć przystanek i zrestartować terminal...
Co do wyników Daty 18% niedostępności Play to dużo przy 6% Orange?

Oczywiście, że nie. Wyniki są dla Play bardzo dobre zwłaszcza w pociągach gdzie sygnał jest bardzo dobrze tłumiony.
Mam nieco inne zdanie ale podobne. Taki oksymoron :)
Uważam, że sieci wypadły bardzo podobnie a to jest jednak plus dla Play bo przecież ich sieć własna jest zauważalnie mniejsza. Oprócz wpadki typu brak transmisji w 18% inne parametry są na podobnym poziomie jak u 3 konkurentów. Różnice typu 5% są pomijalne.

Moim zdaniem to fajny prztyczek w nos Orange bo to oni jadą od kilku miesięcy na marketingu sieć #1. A tu taki raport, który no nijak nie wskazuje, że są #1. Będą tłumaczyć, że to był sierpień. Dopiero budowali L800 itp. Niech teraz zap... by to udowodnić.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #901958  autor: Kryniczanin
 28 gru 2016, 08:52
Mixiorek

Oni nie tylko pomylili pociągi, ale też trasy.

Badania NIE BYŁY WYKONYWANE NA ODCINKU RADOM - WARKA - WARSZAWA bo nie mogły być.

Za to były WYKONYWANE NA RADOM - PIONKI - ZARZEKA - LUBLIN
 #901960  autor: Mixiorek
 28 gru 2016, 08:54
Kryniczanin pisze:Mixiorek

Oni nie tylko pomylili pociągi, ale też trasy.

Badania NIE BYŁY WYKONYWANE NA ODCINKU RADOM - WARKA - WARSZAWA bo nie mogły być.

Za to były WYKONYWANE NA RADOM - PIONKI - ZARZEKA - LUBLIN
No wiesz. Technik siedział z nosem w tablecie i tabelkach albo był to student, który całą drogę skacowany spał więc może nie znał dokładnie trasy :lol:

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #901962  autor: Kryniczanin
 28 gru 2016, 09:04
Dlatego to jest zabawny bubel a nie raport.

To tak jakby wykonać pomiary powietrza w Krakowie a w raporcie napisać, że wyniki są z Puszczy Białowieskiej.
 #901967  autor: Mixiorek
 28 gru 2016, 09:11
No wiesz. W Puszczy Białowieskiej według obecnego ministra jest za dużo drzew :) Szyszkodnik czuwa! :(

A wracając de meritum. Jednak na najbardziej obleganych trasach typu Warszawa-3city, Warszawa-Poznań, Warszawa-Wrocław, Warszawa-Kraków/ Katowice/ Gliwice, Warszawa-Łódź można coś napisać o zasięgu. Zresztą nawet jeżeli przez te np: 10% trasy była ona inna niż obecnie to jednak też to daje jakiś obraz ogólny.
Gdynia-Hel, no nie masz innej trasy itp. itd. Warszawa-Łódź ma fajne statsy.

Niech robią regularnie te badania i jestem na tak. Zgłoś uwagi do UKE. Ja bym chciał by 2x w roku był taki raport. Raz dla tras kolejowych i raz dla dróg oraz aglomeracji.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #901969  autor: Kryniczanin
 28 gru 2016, 09:14
Mixiorek

Pomysł jest dobry, ale wykonanie...

Ja mniej więcej wiem jaki był tabor na jakim pociągu w większości po nr, ale laik? Nic, dlaczego nie napisano obok trasy zestawienia np. ED74, ED250 itd.

No i prędkość rozkładową to ma też znaczenie...
 #901971  autor: kozien70
 28 gru 2016, 09:17
Zgadzam się z @Kryniczaninem co do bubla.
A skoro mylą się w takich sprawach jak numery pociągów, trasy to jaka jest wiarygodność pozostałych danych i całego raportu? Jaką mamy pewność, że np. 16℅ to 16℅ ?
Zrobione na odwal. Szlag człowieka trafia gdy się widzi, jak działają państwowe instytucje i jak marnuje się nasze pieniądze.
 #901972  autor: Mixiorek
 28 gru 2016, 09:17
Pamiętaj, że oni w UKE i w Systemics PAB nie mają takiej wiedzy jak Ty w kwestii pudeł i pociągów. Może warto im to napisać? Jeżeli nie trafisz na beton to może być to pomocne. To o ile pamiętam pierwsze badanie tras kolejowych?

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #901978  autor: Kryniczanin
 28 gru 2016, 09:41
Mixiorek

Wystarczyło wejść na jakiekolwiek forum kolejowe i zaproponować sprawdzenie danych. 70% ludzi z forów by wychwyciło błędy natychmiast.

Mi wystarczyło tylko spojrzenie w nr i na mapkę by wiedzieć, że mamy do czynienia z bublem.

Tych 70% osób by im odpisało, że PKP PLK od grudnia 2012 do grudnia 2016 wywaliła wszelkie pociągi spółki PKP IC z odcinka Radom - Warka - Warszawa i jedynie w 2013 na odcinku Czachówek - Warszawa Zachodnia jeździł objazdem TLK Łódź - Warszawa.

Raport dobra rzecz, jednak poprawność danych jest ważna.

A tutaj słynny TLK 32100 według UKE jadący do Warszawy Ha ha

http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php? ... 16&lang=pl

https://www.youtube.com/watch?v=rNSCmjzV7fQ
 #901979  autor: Mixiorek
 28 gru 2016, 09:47
Pewnie tak ale jeżeli UKE nie dostanie informacji zwrotnej to za rok zrobią podobne błędy.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #901999  autor: kozien70
 28 gru 2016, 13:14
Powiem tak: to trochę słabe, żebyśmy wysyłali do UKE informacje o pomyłkach wynikających z niechlujstwa po to by tych błędów nie było w przyszłym raporcie. Za co biorą pieniądze urzędnicy z UKE? Za co bierze kasę firma robiąca badanie i raport?
To nie są błędy merytoryczne. To są błędy niechluja.
 #902001  autor: Mixiorek
 28 gru 2016, 13:22
Polecam większy kontakt z administracją publiczną na każdym szczeblu. Jeżeli ktoś miał do czynienia z dobrze zarządzaną firmą to jak patrzy często na to jak wygląda organizacja pracy, zaangażowanie w urzędach to można załamać ręce. Nie twierdzę, że jest tak w UKE i nie twierdzę, że tak jest wszędzie. Takiej wiedzy nie mam. Wiele zależy od osób na kluczowych stanowiskach.
Natomiast miałem kontakt z takimi urzędami i urzędnikami, że tylko usiąść i płakać. Bardzo głęboka komuna w myśleniu. "Ta Pani pracuje tu 20-40 lat i wie wszystko najlepiej."
Generalnie cały wydział albo urząd nadaje się od razu do zaorania bo naprawa nie ma sensu. Najgorzej, że wiele zależy od ludzi a zmiana ich mentalności to są lata a często nie ma czasu na takie rzeczy. Do tego często pensje nie zachęcają najlepszych lub po prosto mądrych i zaangażowanych ludzi do pracy w urzędach :(

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #902004  autor: xander21
 28 gru 2016, 13:41
HEHE a wy się tu kłócicie a u mnie znów świeży maszt Playa nadaje i znika. Tak samo jak 1.5 tyg temu. Może dziś w końcu uruchomią nadawanie :D bo ile można ciągle wł i wył na jeden dzień.
 #902005  autor: kozien70
 28 gru 2016, 13:47
Nie kłócimy się. Dyskutujemy o raporcie ogólnopolskim, a to trochę ciekawsze, niż jakiś maszt w Twojej wsi ;-) Bez urazy ;-)
 #902009  autor: bed
 28 gru 2016, 14:21
No to zaorane :lol: :smt005

Za to w Łodzi Play szaleje i po ostatniej aktualizacji wykazu już właściwie każda działająca stacja ma pozwolenie na nowe pasma, zresztą to samo w gminach ościennych. Na oko można ocenić, że 95% lokalizacji w całej aglomeracji, z administracyjnego punktu widzenia, ma już L800/L2600. Chociaż co ciekawe są stacje, które mają pozwolenie na L800 a nie mają na L2600, a to przy zamieszaniu z pozwoleniami na L800 akurat dziwne :)

Oczywiście pozwolenia sobie, a realizacja sobie, ale idzie konsekwentnie do przodu 8)

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #902043  autor: makivara
 28 gru 2016, 17:08
bed pisze:No to zaorane :lol: :smt005

Za to w Łodzi Play szaleje i po ostatniej aktualizacji wykazu już właściwie każda działająca stacja ma pozwolenie na nowe pasma, zresztą to samo w gminach ościennych. Na oko można ocenić, że 95% lokalizacji w całej aglomeracji, z administracyjnego punktu widzenia, ma już L800/L2600. Chociaż co ciekawe są stacje, które mają pozwolenie na L800 a nie mają na L2600, a to przy zamieszaniu z pozwoleniami na L800 akurat dziwne :)

Oczywiście pozwolenia sobie, a realizacja sobie, ale idzie konsekwentnie do przodu 8)
Nic w tym dziwnego mam wrażenie, że w Wlkp właśnie głównie taki zestaw pozwoleń i takie stacje mają albo L800/1800/2100 albo full wypas L800/1800/2100/2600.
Ostatnio podczas mojej podróży Warszawa - Poznań widziałem 4 ekipy na masztach P4.
Więc na pewno coś robią - rzekłbym więcej niż SolorzNetwork.

http://gsm.poznan.pl
https://imgur.com/a/tskv2RV
  • Strona 110 z 533
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 533
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 533