kslevel11 pisze: ↑20 sie 2022, 00:38
1. Przykładowo telefon posiada obsługę VoLTE - czy operator musi go "zatwierdzić" żeby ta technologia działała, bo inaczej po prostu nie będzie działać i kropka?
Nasi operatorzy poza Orange, dopuszczają telefony z przygotowanym przez producenta oprogramowaniem zawierającym ich ustawienia usługi VoLTE/WiFi Calling. Tylko Orange wymaga certyfikacji, czyli wypracowania z nim ustawień dla każdego modelu telefonu. Jeśli dany model nie znajduje się na oficjalnej liście Orange - nie będzie działał. Wyjątkiem jest Orange Flex, gdzie póki co takich certyfikacji nie ma.
2. Telefon posiada obsługę VoLTE, ale ona nie działa. Wtedy trzeba się zwracać do operatora, do producenta, czy do obu? W nadziei, że mogą to włączyć. I czy takie "wnioski" mają sens?
Można napisać zgłoszenie, ale na szybkie efekty bym nie liczył.
3. W nawiązaniu do pkt. 2: Czy to jest tak, że producent musi w sofcie telefonu dodać ustawienia dla konkretnych sieci i to wystarcza do działania VoLTE? Czy oprócz tego, operator musi dane urządzenie jeszcze "zatwierdzić"?
Jak w punkcie 1. Tylko Orange wymaga zatwierdzenia.
4. Posiada ktoś z Was OnePlus Nord 2? Telefon mi mega leży, jestem z niego bardzo zadowolony ale niestety w Play nie działa VoLTE, albo to u mnie jest coś nie tak. Jeżeli ma ktoś z Was ten telefon proszę o info czy VoLTE działa u Was.
Polecam stronę:
https://wificalling-volte.pl/
OnePlus Nord 2 powinien mieć VoLTE i WiFi Calling w T-mobile, mimo że nie jest na oficjalnej liście operatora.