Użytkownik
Ranga
Spamer ;)
Posty
1979
Rejestracja
24 sie 2020, 16:18
Model telefonu
S21 5G
Sieć
PLAY
A co ma jedno do drugiego? Blikiem chciał zapłacić czy co?Moonoon pisze:Tu nie zapłacę kartą, bo nie działa mi internet i pokazuje mi na ekranie znaczek 2G 2 kreski zasięgu...
YttyXXU pisze:Z moich doświadczeń, jak wyłączysz telefon w górach, a po włączeniu będziesz offline to nie zapłacisz.
U mnie też się tak nie dzieje, a mam Androida. Także to chyba kwestia telefonu? Google ani słowem nie wspomina że musisz mieć dostęp do sieci żeby dokonywać płatności. Tylko dodawanie karty wymaga dostępu do sieci. Przeczytałem całą pomoc i nigdzie nie ma ani słowa że brak dostępu do sieci może być przyczyną niedziałania płatności. Jest pełno innych ustawień telefonu/NFC/zabezpieczeń, ale brak internetu nie pojawia się nigdzie Także wychodzi na to, że nie jest on wymagany i nie pobiera żadnych "tokenów" (może kiedyś tak było? W sumie wyszukiwarka znajduje jakiś bank, który kiedyś o czymś takim napisał, ale tekst jest chyba stary). Mój bank twierdzi, że nie ma konieczności łączyć się z internetem, można być cały czas offline. Tylko dodawanie karty wymaga bycia online. I by się to zgadzało z tym co pisze samo Google.bobix pisze:o chyba tylko w Androidzie takie rzeczy. Na iOS na pewno tak się nie dzieje.
Jesteś na 100% pewien że tak to działa? Bo, że jakieś dane zbierane przez Google są aktualizowane to ok i mnie to nie dziwi - natomiast to nie powinno mieć wpływu na same płatności (to czy google pcha te dane na serwer, czy nie ma neta i tego nie robi, tylko czeka na połączenie). Ale czy na pewno konieczne jest co jakiś czas pobieranie informacji o profilu z banku to nie wiem... Powiedziałbym że nie (bo przecież wyjdzie to podczas próby wykonania płatności więc taka informacja od strony smartfona nie powinna być obligatoryjnie wymagana do działania samego systemu płatności), a jeśli jest, to ktoś to zrobił bez sensu i pisanie o tym że nie trzeba dostępu do neta jest wprowadzaniem w błąd. Ale ja nie siedzę aż na tyle w temacie, więc to takie moje gdybanie. W każdym razie mój bank mi napisał, że po prawidłowym dodaniu profilu nie wymaga już więcej połączenia z internetem :-] No to jak to w końcu jest?Remington pisze:Zarówno w iOS jak i w Androidzie, aplikacja portfelowa łączy się z hostem co pewien czas i aktualizuje dane, służy to np. unieważnianiu lub kart, aktualizacji ich parametrów w tym po odnowieniu karty (nie wiem czy jakikolwiek bank to oferuje).
Da się zapłacić będąc poza zasięgiem (a co za tym idzie braku łączności z internetem). Sprawdzone i to nie raz.Remington pisze:Czyli przypadek, o którym tu mówimy, gdy telefon nie ma LTE, a ma 2G z bardzo wolnym internetem lub jego brakiem - uniemożliwia aktualizację. Czy to równa się brakowi możliwości zapłacenia - nie wiem.