DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #784648  autor: bazooka
 14 lut 2015, 11:26
Chciałem zawrzeć moje pytanie w temacie "przygód negatywnych w Orange" - ale jednak inny jest wydźwięk tamtego tematu...

Borykamy się z pewnym problem, ja i moi bliscy o dłuższego czasu i chciałbym by wypowiedzieli się tu użytkownicy, którzy POSIADAJĄ KARTY SIM ORANGE Z AKTYWNYM KODEM PIN...jednak najlepiej w prepaid.

Fakty:
1. nie można obecnie już wymienić karty SIM na taką, która nie pyta o PIN, wszystkie przeniesione posiadają go i koniec - ustaliłem to po 5 kontaktach mailowych z BOK (przez ok 0,5 roku) oraz podczas wizyt w dwóch salonach Orange
2. smartfony na których wstępuje problem: Sony Ericsson Arc, Alcatele OT997D, S'Pop oraz OT6030D...w tym ostatnim na karcie SIM udało się wyłączyć pytanie o PIN (starszy typ karty SIM)
3. sprawdzone miejsca występowania problemu: pewne dzielnice Gdyni i niektóre gminy przyległe do Gdyni od strony północnej

Opis problemu:
W pewnym momencie, gdy smartfonik spoczywa w kieszeni, ni stąd ni z owąd następuje taki zanik zasięgu/sygnału, że powyższe pytają o kod PIN. Do momentu aż wyjmiemy telefon z kieszeni nie wiemy, że jesteśmy niedostępni w sieci, co nie muszę przekonywać, że bardzo boli.
W OT6030D po wyłączeniu pytania o kod PIN problem nie występuje, zatem zakładam ścisły związek z zanikiem sygnału i ponownego zalogowania.
Związek z konkretnymi telefonami opieram na teorii, że w moim nowym Honorku też czasem jak wyjmę fonika to mam BRAK SYGNAŁU, jednak sygnał zaskakuje po jakiejś chwili sam bez pytania o PIN.
W pewnym momencie myślałem, że sprawa dotyczy tylko Alcateli, jednak napatoczył się ten stary SonyE Arc... w nim jest to samo.
[Aha - problem potwierdziła konsultantka w jednym z salonów Orange na jakimś swoim LG :!: jednak nie zapytałem w jakich lokalizacjach]
Dzieje się to strasznie nieregularnie, czasem problemu nie było przez kilka dni by potem dzień po dniu doświadczać tego samego.
Problem opisywałem i nawet oddzwaniała do mnie Pani z BOK, bez rozwiązania.
Karty SIM bez PINu nie dostanę, a problem z takim zanikaniem sygnału by pytało o PIN jest postrzegane chyba przez wszystkich w Orange jako problem telefonu i w sytuacji Alcatela S'Pop każą oddać na gwarancję. Do właścicielki S'Popa mówię: "to oddaj" ale jestem do tego sceptycznie nastawiony, bo to by znaczyło, że wszystkie smartfony, które wymieniłem są niby uszkodzone?!

Nie mam możliwości sprawdzenia działania innych sieci na kartach z PINami i nie zamierzam się wykosztować na sprawdzanie tego, tym bardziej, że mogę czekać 2 tygodnie i nic się nie wydarzy!

Liczę na jakieś Wasze podpowiedzi i sugestie czy właścicielka S'Popa ma go oddawać na gwarę, reszta nie posiada już gwarancji więc nie ma o czym pisać.
 #784699  autor: Blank
 14 lut 2015, 14:30
Odnośnie kart SIM, dla klientów indywidualnych, rzeczywiście, nie ma już możliwości wymiany kart na takie bez PINu. Nie ma także możliwości zdalnego wyłączenia PINu.
Powinna być jednak możliwość wyłączenia pytania o PIN z poziomu telefonu (jeśli telefon taką funkcję posiada).
Czy pozostałe telefony nie posiadają takiej możliwości?

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #784729  autor: bazooka
 14 lut 2015, 16:10
Wszystkie posiadają taką możliwość - próbowałem to robić na kilku jeszcze innych zwyczajnych telefonach (nie-smartfonach) - absolutnie jest to niemożliwe. Tylko na tej jednej karcie z OT6030D udało się wyłączyć pytanie, ale ona jest jakoś dwuletnia.
Mam najnowszą kartę NFC, wymieniałem ją by mieć taką możliwość (a nie miałem takiej możliwości nawet na 8-letniej) - nie wyłącza pytania ani Honor 6, ani te wszystkie podane wyżej, ani Alcatel Idol 2 Mini S, ani SonyEricsson K850i, ani SE Satio, ani Mediadroid Imperius Aero i jeszcze jakaś zwykła Nokia.
Kiedy zgłaszam to wszystko (dlatego aż 5 maili) to niemalże za każdym razem otrzymuję inną odpowiedź. Zazwyczaj wspaniali konsultanci w Orange nie odróżniają "wyłączenia pytanie o kod PIN" od "usunięcia kodu PIN z karty SIM"... :(
W salonach było nieco inaczej, przynajmniej chęć wykazania się wyrozumiałością, ale pomocy brak.
Ciekawa też sprawa w tym salonie gdy wymieniałem kartę, wymieniłem - dałem dowód do kserowania itp, a potem na 5-ty mail otrzymuję odpowiedź, że mój numer nie jest zarejestrowany, mimo że dane są widoczne po zalogowaniu na orange.pl
Aha - co ważne jeszcze: numer mój jest przeniesiony z oferty abonamentowej jakieś 8 lat temu. Nigdy wbijanie PINu mi nie przeszkadzało, ale gdy następują takie "ceregiele" jak wyżej to niestety, ale chciałbym go usunąć, co jednak okazuje się niemożliwe :(
 #784820  autor: Braymer
 14 lut 2015, 22:23
Na czarnej karcie tylko 3G od przeniesienia numeru i na karcie LTE nju mobile wyłączyłem PIN czytnikiem kart SIM za 12 zł z allegro (program do jego obsługi działał tylko na windows xp)

Na kartach "niestandardowych" - karta Orange Cash od przeniesienia numeru i karta dualna Orange Free Net (LTE i CDMA) czytnik wywalał błąd. Może lepszy program do tego czytnika by zadziałał, ale nie sprawdzałem tego.

Czyli z karty chyba NFC nie zdejmiesz, ale ze zwykłej bez problemu.
 #784831  autor: bazooka
 14 lut 2015, 23:33
Cały czas mam nadzieję, na "systemowe" załatwienie problemu:
1. albo umożliwić mi wyłączenie pytania o kod PIN, które nie wiadomo czemu się nie da wyłączyć.
2. albo udaremnienie takiego wyrzucania z sieci by pytało o kod PIN, rozumiem zanik ale nie takie wylogowanie by chciało PIN
Chciałbym też wiedzieć czy komukolwiek zdarzyła się podobna sprawa u innych operatorów (czyli nagłe żądanie kodu PIN tj brak powrotu zasięgu po jego utracie bez wbijania PINu) :?:
 #784843  autor: Braymer
 15 lut 2015, 00:32
Systemowo nic nie załatwisz. Ja kiedyś napisałem im nawet odręczne pismo z własnym podpisem i też napisali, że nie można wyłączyć.
Kup czytnik, to wtedy chociaż na części kart będziesz miał spokój.
Mi żadna karta się nie uszkodziła od tego zdejmowania PINu "na chama"; polecam tą metodę :)

Co do kwestii telefonów to wgraj aktualny, niebrandowany soft do nich, może coś się unormuje.
 #787249  autor: bazooka
 25 lut 2015, 18:20
"Eks-percie" - czy wy czytacie wszystko lub słuchacie w salonach czy przy połączeniu telefonicznym (BOK) :?: Czy to nie jest tak, że słyszycie dwa słowa-klucze: "karta SIM" i "kod PIN" - a Wy "zeszycik", a w nim gotowe odpowiedzi :?:
Jeśli poczułeś się po tym wstępie obrażony to weź jeszcze raz przeczytaj co napisałem wyżej...
Naprawdę witki opadają jak się czyta takie coś.
Ogólnie to macie problem Wy, czyli Orange - z nowymi kartami, gdzie nie można usuwać tych PINów. Bowiem wylogowanie z sieci jak dla mnie jest problemem dopuszczalnym - może się tak zdarzyć, to tylko elektronika, ale jeśli zasięg nie może wrócić bez wbicia kodu PIN to znak, że należy niektórym dać ten PIN wyłączyć, nieprawdaż :?:
Odpowiedz sobie jeszcze na jedno: kilka telefonów, ten sam problem, cały czas działają, ale akurat pracując pod zasięgiem Orange mają "problem po stronie sprzętu lub oprogramowania" - tak :?: