Co daje Vikingowi zastrzeżenie PESEL-u?
Wolimy bardziej vikingowe maile niż ten, ale safety first.
Dlatego przekazujemy Ci ważną informację. Od 1 czerwca 2024 przy wydawaniu duplikatu karty SIM weryfikujemy, czy Twój PESEL nie został zastrzeżony.
Dotyczy to następujących przypadków wymiany:
SIM → SIM
SIM → eSIM
eSIM → eSIM
eSIM → SIM
Zmiana została wprowadzona w Ustawie o Prawie Telekomunikacyjnym (na 244 strony…), więc to nasz
święty obowiązek. Szczegóły sprawdzisz we fragmencie oznaczonym jako Art. 60c.
Jak to u nas działa?
Wymiana karty SIM/eSIM odbywa się wyłącznie na podstawie prośby przesłanej mejlem (z adresu powiązanego z Kontem Vikinga), w którym podajesz następujące dane:
imię i nazwisko
PESEL
nr dowodu osobistego
dane adresowe do przesyłki
numer telefonu dla kuriera (w przypadku karty SIM)
Po otrzymaniu tych danych, sprawdzamy na stronie gov.pl, czy Twój PESEL jest na ten moment zastrzeżony.
PESEL nie jest zastrzeżony? No to procesujemy wymianę karty SIM/eSIM.
PESEL jest zastrzeżony? Albo rejestr zastrzeżeń numerów PESEL jest czasowo niedostępny? Wtedy odmawiamy wymiany. Zamykamy zgłoszenie, więc jeśli chcesz ponownie złożyć zamówienie, to potrzebne jest nowe zgłoszenie.
Masz zastrzeżony PESEL i chcesz zamówić duplikat karty SIM/eSIM? Cofnij zastrzeżenie PESEL-u. Uzbrój się w cierpliwość - sam proces może być kłopotliwy, gdy zależy Ci na czasie, bo np. zgubiłeś kartę na wakacjach.
Jak zastrzec lub cofnąć zastrzeżenie PESEL-u?
Zrobisz to w apce mObywatel 2.0 lub w serwisie mObywatel oraz w urzędzie gminy.
Bezpiecznego rejsu! 🛟
załoga Vikingów
PS Chcemy Ci szczerze powiedzieć, że zastrzeżenie PESEL-u wspomaga bezpieczeństwo, ale nie eliminuje całkowicie ryzyka nadużyć. Zawsze chroń swoje dane, a będzie Ci…
dane.