Po 2 latach czas na aktualizację mojej relacji.
Remington pisze: ↑06 kwie 2018, 11:02
Moje doświadczenia z
Play:
1. przy automatycznym wyborze operatora - ciągłe przełączanie między sieciami -> drenowanie baterii i non stop naliczanie nowych sesji netu (miałem kilkadziesiąt sesji w ciągu dnia)
2. przy ręcznym wyborze operatora - mimo wyboru, wymuszanie przełączenia na sieć macierzystą, zlecenie wyłączenia odświeżania karty SIM nie pomogło, w niektórych miejscach Warszawy wręcz całkowita utrata zasięgu
3. niezależnie od sposobu wyboru operatora - bardzo często zapchane punkty styku i mimo pełnego zasięgu przychodził SMS, że ktoś próbował się do mnie dodzwonić
4. na zasięgu własnym - bardzo niska jakość połączeń głosowych
5. świetne usługi dodane (Stop Spam, SMS na e-mail, bramka SMS, Play24 w poprzednim wydaniu)
6. obsługa klienta przez portal internetowy na szkolną ocenę 4+
Permanentnie powtarzające się punkty 1-3 zdecydowały o moim odejściu z Play. Uważam tę sieć za dobrą do n-tego numeru, ale nie dla głównego.
Korzystam na numerach dodatkowych, a to do jakichś ogłoszeń, a to do internetu w przenośnym routerze, więc nie wszystko o czym pisałem mogę zweryfikować. W moich okolicach (Warszawa) jak były 4 lokalizacje, tak są nadal i prędkość w najlepszym razie nie przekracza 1,5 Mbps i to przy bardzo pomyślnych wiatrach.
ad. 6. Po przeniesieniu obsługi klienta z desktopowego Play24 do czatu w aplikacji, nastąpił dramat. Niekompetencja jeszcze większa, nie chcą zakładać zgłoszeń tylko zbywają zdaniem w stylu "Nie mogę więcej Ci pomóc". Szkolna ocena spadła więc do 2-.
Dużo korzystam z roamingu zagranicznego i tu bardzo Play się popsuł. Już nie prezentują listy sieci roamingowych, a jedynie
obsługiwane kraje - a to dlatego, że w wielu mają już tylko jednego partnera roamingowego, często słabego zasięgowo i jakościowo. Sam zaobserowałem też, że przez dobre pół godziny po przekroczeniu granicy karty Play nie logują się do sieci, skarżyło mi się na to także kilka osób.
Remington pisze: ↑06 kwie 2018, 11:02
Zmigrowałem do
Orange dla firm, gdzie oferta była OK, ale jakość też słaba:
1. dławiący się internet - zamarzające sesje
2. prędkość netu bardzo niska - w pracy ok. 7 Mbps, w domu 1,5 Mbps.
3. na imprezach masowych telefon kompletnie przestawał działać (dużo ludzi, za mała wydajność sieci)
4. wielokrotne błędy w naliczaniu opłat za usługi, co miesiąc musiałem dokładnie śledzić fakturę (wszystkie reklamacje zasadne)
5. w roamingu zagranicznym jakość taka sobie, net średnio stabilny, niezależnie od operatora
6. obsługa klienta przez portal internetowy na szkolną ocenę 4-.
Znaczna poprawa. Zarówno w stabilności sieci, jest mniej awarii (niegdyś bardzo częstych), jak i prędkości internetu i to w wielu znanych mi miejscach. Mój Orange w nowym wydaniu taki sobie, ani zły, ani dobry, nadal robi wrażenie gorsze od Play24. Z obsługą klienta dawno nie musiałem mieć do czynienia, więc trudno mi ocenić.
Także z Orange mam doświadczenia w roamingu. Ograniczyli liczbę operatorów roamingowych, nie tak bardzo jak Play, ale mają ją obecnie mniejszą niż Plus czy T-Mobile. Np. w Niemczech zostały tylko Telefonica i Vodafone, podczas gdy Plus i TM mają nadal dostęp także do posiadającej największy zasięg i najlepszą stabilność sieci Telekom.
Remington pisze: ↑06 kwie 2018, 11:02
Od roku jestem w
Plusie (Plush):
1. przedpotopowe zarządzanie kodami USSD, często coś nie działa lub działa inaczej niż powinno
2. równie archaiczny serwis internetowy ebok.pl
3. po każdej aktualizacji iOS zapomina ustawień MMS-ów
4. ale płacę mniej, a jakość korzystania na poziomie lepszym od obu ww.
5. net zrywa bardzo bardzo rzadko, a prędkość w pracy 140 Mbps, w domu 30 Mbps, poza Polską net też działa bardzo dobrze.
6. bateria schodzi zauważalnie wolniej niż w Play i Orange (co w sumie dziwne, bo Orange to sieć certyfikowana przez Apple, Play też choć tam baterię drenuje roaming krajowy).
7. obsługa klienta telefonicznie woła o pomstę do nieba (szkolna ocena 1=), mailowo lepiej (ocena 3), a przez Plusforum najlepiej (4-).
Bez większych zmian:
ad. 3. iPhone już nie zapomina ustawień MMS-ów
ad. 4. Coraz mniej promocji, ale nadal są.
ad. 5. Po wyłączeniu częstotliwości Sferii, prędkość w pracy spadła mi ze 140 do 80 Mbps. Stabilność internetu nadal bardzo dobra, pierwszy na przestrzeni 2,5 roku problem z internetem miałem w tegoroczne ferie w górach, wyniki przedstawiłem
tutaj.
Reszta bez zmian.
Remington pisze: ↑06 kwie 2018, 11:02
O
T-Mobile się nie wypowiem, bo nigdy nie byłem tam z głównym numerem (zniechęciły mnie ceny). Miałem tam jeszcze niedawno tylko net mobilny (10/10/10) i pamiętam beznadziejny serwis internetowy i mobilny.
Spróbowałem przygody z prepaidem i świetnymi na pozór pakietami internetowymi Strong LTE. Błąd na błędzie i błędem pogania, nie można mieć wrażenia stabilności, bo nie wiadomo co się wydarzy. Opisałem swoje perypetie z nieodnawiającymi się pakietami i wygasającym kontem m.in.
tutaj. Na plus jedynie dość sprawna obsługa klienta i przyznawanie bonusowych doładowań w ramach przeprosin. To zbyt mało, by mieć do nich zaufanie
EDIT
Do tego zestawienia chciałbym dodać jeszcze dwóch operatorów.
Lajt Mobile
Miałem u nich internet mobilny w rewelacyjnej czarnopiątkowej ofercie 20GB za 10 zł. Podobnie jako Klucz, funkcjonują jako taryfa w systemie Plusa. Dzięki temu, działanie jak w Plusie. Lubiłem tego operatora, na maile odpisywali szybko, a zgłoszenia telefoniczne załatwiali szybko.
Niestety, były też trzy łyżki dziegciu:
1. co pewien czas numer się samoczynnie dezaktywował, przez co nie można było być pewnym, że gdy będzie trzeba to on zadziała; co z tego, że call center go od razu potrafiło przywrócić skoro jest ono czynne tylko w konkretnych godzinach
2. roaming danych trzeba uruchamiać przed każdym wyjazdem, ponieważ taka aktywacja obowiązuje tylko przez 30 dni
3. mimo deklaracji, nigdzie za granicą nie miałem dostępu do tamtejszych sieci LTE
Podobnie jak w przypadku TM, brak poczucia niezawodności sprawił, że ostatecznie pożegnałem się z Lajtem.
Mobile Vikings
Miałem u nich krótko dwa numery na próbę. Szybko zrezygnowałem ze względu na przypadłości jakie opisałem wcześniej w przypadku Playa. Ale jedno dobre wrażenie pozostało mi w pamięci: mieli najbardziej kompetentny support z jakim kiedykolwiek się spotkałem. Odpowiedź znali na każde pytanie, nawet trudne i skomplikowane, w dodatku obsługiwali zgłoszenia szybko i sprawnie.