DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 39 z 179
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 179
 #1003014  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 09:16
RobsonRZN
No właśnie niektórzy piszą że te usługi są niepotrzebne nikomu i mało kto z tego korzysta. Tak jak pisałem wcześniej o ile przy VoLTE jakiś korzyści za bardzo nie ma dla klienta o tyle już przy VoWiFi są spore. Po za tym trudno żeby od razu cały ruch przechodził przez VoLTE jest to dość świeża usługa, a i nie wszyscy mają do niej dostęp. Gdyby każdy telefon wspierał VoWiFi czy VoLTE, który jest w ofercie to ruch byłby znacznie większy

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1003024  autor: RobsonRZN
 10 lip 2018, 09:55
Wiadomo, że dobrze mieć nowe usługi które zwiększają efektywność pracy z telefonem, ale nie jest to przeskok nie wiadomo jaki duży żeby mówić o przepaści pomiędzy sieciami.
Oczywiście jeżeli ten stan się utrzyma przez długi czas i telefony obsługujące te usługi będą w większości i Orange, T-Mobile będą je obsługiwać, a Plus nadal nie będzie miał planów na wdrożenie to będzie można mówić o skansenie i przepaści technologicznej.
 #1003029  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 10:18
Od uruchomienia VoLTE i VoWiFi minęło już około dwa lata, a w Plusie dalej nic nie wiadomo kiedy i czy w ogóle więc już jest przepaść. Tym bardziej, że o testach też nic nie słychać, a tego w 5 min nie zrobią.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1003038  autor: harys
 10 lip 2018, 11:13
To że Ty nie wiesz nie oznacza że nic nie słychać. Zaręczam Cię że jest tu conajmniej kilkanaście osób na forum "z branży" którzy wiedzą co się dzieje,nie z opowiastek z telepolisu ale z informacji czysto biznesowych.

Wysłane z Honor 9
 #1003039  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 11:24
Wiesz tak to sobie każdy może napisać. Ja słyszałem, że T-Mobile w najbliższym czasie wprowadzi ViLTE :lol: Prawda jest taka, że jak nadchodziło wprowadzanie tych usług czy to w T-Mobile, Orange czy Play to nawet na forum było o tym słychać, a tutaj nic dziwnym trafem. Po za tym skoro mają testy to czemu żadnych informacji o tym? Przecież Plus się chwali innymi rzeczami jak konkurencja, a co tym akurat nie może? Nie rozśmieszaj mnie. Po za tym testy VoWiFi ile już trwają? Ładnych kilka lat i co dalej nie da się wprowadzić tego dla wszystkich?
Plus zaczął reklamę swojej oferty bez limitu video tylko nie wiem co tu reklamować? Same aplikacje CP i HBO Go. Jak się to ma do Play albo T-Mobile? Nie długo to chyba zaczną reklamować dostęp bezpłatny do swojej strony. :lol:
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 12:35 przez piotrzet, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1003058  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 12:36
Oczywiście, że zrozumiałem tylko wybacz ale takie rzeczy bez dowodów to w internecie każdy może sobie wypisać i są one mało wiarygodne.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1003069  autor: JFK2016
 10 lip 2018, 13:59
matek451 pisze:No pewnie nie ma co porównywać LTE Play na DIL z Plusem na abonament w mieście Łodzi. Kolega chwali się stabilnym się DL/UL na poziomie 10/30Mb/s w Plusie to ja dla równowagi pokażę Play http://www.speedtest.net/result/7457578507 , faktycznie nie ma co porównywać takiego "nieporozumienia" z W3, w tym czasie Plus na nowo uruchomionym LTE900 http://www.speedtest.net/result/7457578507 , trzy tygodnie wystarczyły by się zapchał. Orange na swoim LTE2600 35/15Mb/s. I kto przy zdrowych zmysłach płaci 150 zł za starter RBM 5? Przecież można zmigrować numer z innych ofert głosowych pre-paid Play lub Fakt na ta taryfę, koszt startera 5 zł i parę minut roboty.
Czym ty chcesz tutaj zakrzyczeć, znam sieć P4 w Łodzi, to że jest 130Mbps, a za chwilę 3Mbps OT specyfika tej sieci z DIL, chętnie udostępnię lokalizację BTS Play w Łodzi z kompletem pasm LTE do testów (nie o podal oddalony Plus zjada go jako przystawkę z L1800/800, pewnie że przegra jak podłączymy się do sieci z wypasionym modemem LTE-A). Kilka miesięcy temu musiałem uciekać z LTE2600 bo net stał się nieużywalny (dobrze że osobiście nie muszę z tego korzystać), do LTE2100MHz , faktem jest że Play już dawno zmodernizował sieć i można wybierać między LTE1800/2100/2600 bo DIL powodował jej nieużywalność tam gdzie było tylko LTE1800.Kolejnymi wodotryskami Play z DIL jest zamieranie transmisji danych przy aktywnym pakiecie-nie spotykane w W3.
Pabloeq pisze: Jeżeli plus zajmie ostatnie albo przedostatnie miejsce w speedtestach to powiedzą że speedtesty niepotrzebne i do d....py bo to serwer nie taki, bo to, bo śmo.

A już te "argumenty" ile to plus nie przepchnął danych... no niesamowite, użytkownicy plusa przesłali ich więcej niż Tm czy O, i na co to ma być dowód ilościowy? Na nowoczesność plusa? :lol:
Uruchamiają L900, brawo, a mają inne wyjście wobec niepewnej przyszłości małego bloczku 5MHz pokryciowej 800tki?
Speedtesty i ilość przesłanych danych to 2 powiązane ze sobą wskaźniki pokazujące w ujęciu globalnym kondycję całej sieci, czy ci się to podoba czy nie. Nie rzucaj hasłowo Networks=Orange, T-Mobile, bo "to zupełnie inne pary kaloszy". Orange pokazuje że wdrożenie LTE800/modernizacja sieci wykończyła ich-od roku mają beznadziejne oferty internetowe dla klientów indywidualnych, na szczęście w to miejsce wskoczył T-Mobile i ja właśnie tutaj się spodziewam znacznego przyrostu ruchu w sieci (Orange sztucznie próbuje go wymusić, rzucając promocje piłkarskie, festiwalowe, ruch danych klientów internetu "mobilnego" w stosunku do ich liczby jest żenująco niski...).
RobsonRZN pisze: To Ty wyśmiewasz forumowiczów a nie ja, bo korzystają DIL za 5 zł, a nie z jakiejś innej droższej oferty. Więc kto tu cebulą pachnie.
Nie wyśmiewam, to była riposta na chamską zaczepkę, lecz zwracam uwagę że DIL powinien być uczciwy i mieć jakieś ograniczenia-na początku w roku 2013 tak było (po pierwsze operator chowa go pod dywan, nie informując o tym innych swoich klientów-tak jak to ma miejsce ze SM w Plusie, promocje festiwalowe/piłkarskie w Orange, po drugie rzeczą dla mnie niedopuszczalną jest to że klient abonamentowy płacący za takiej samej jakości usługę do ok. 10x drożej, jest gorzej traktowany-otóż klient w abonamencie po 100GB dostaje lejek, a przy usłudze RBM może nie dostać i przy 500GB).
 #1003079  autor: darekka
 10 lip 2018, 14:28
Koledzy/koleżanki- polityka cenowa/ofertowa i jej pokazywanie/ukrywanie klientom jest wewnętrzną sprawą operatorów: w T prepaid jej przycięty do 15Mb, a abo już nie-czy powinno się krzyczeć, że to nieuczciwe.
Moim zdaniem każda z sieci wie co robi-taki DIL jest dla operatora sposobem na odciągnięcie świadomych klientów od konkurencji(w myśl zasady lepiej niech u nas te 5zł/msc zostawi niż u konkurencji 30zł, bo zyskamy "słupki" w zestawieniach i podskubiemy zarobek konkurencji). Widać ten DIL dla operatora jest opłacalny skoro jest...inna sprawa, że marki główne są skierowane do ludzi nieobeznanych w temacie, którzy i tak kupią ofertę(bo reklama), a tzw. submarki(Nju, Heyah, RBM itp.) są skierowane do dusigroszy i klientów mających dobre rozeznanie w ofertach. Taki klient(jak ja) mając tańsze oferty w submarkach nie zapłaci więcej w marce głównej-prędzej pójdzie do konkurencji. Submarkami Play(i inni operatorzy) zatrzymuje tych centusiów u siebie i ma z nich mały, bo mały ale zawsze jakiś pieniądz, a dodatkowo zabiera zarobek konkurencji i poprawia sobie statystyki.
Cieszmy się, że jest wybór-wygodni wezmą abonament w markach głównych, bardziej świadomi(ale średnio znający oferty) poszukają tańszej oferty(np.prepaida, abo w submarce), a wyjadacze(dusigrosze i wygi telekomunikacyjne) pokopią za"ukrytym" ofertami dla centusiów. Tym samym rynek oferuje coś dla każdego-kwestia motywacji do odnalezienia optymalnej oferty, a operatorzy z tego mocno wypełnionego rynku wyciskają ile się da(nawet te 5zł. za miesiąc DILa to lepiej niż nic).
Nie ma sieci/oferty idealnej i nigdy nie będzie,bo zawsze gdzieś, ktoś, coś będzie miał lepiej/gorzej,taniej/drożej, szybciej/wolniej itp.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1003086  autor: matek451
 10 lip 2018, 14:45
Jaka zaczepka? Naprodukowałeś się z tą teorią o wielu tysiącach użytkowników DIL, zaliczyłeś przy tym RBM 5 do taryf data, RBM uznałeś za MVNO więc ktoś musiał to wreszcie sprostować. Klienci abonamentowi Play niech kierują pretensje do P4 , nie bądź ich adwokatem. To że masz osobisty uraz do DIL nie upoważnia cię do nazywania klientów go używających "biedakami', "Januszami" , upatrywać w nich całego zła itp, itd a co robisz od kilku lat na wielu forach. Możesz się nie godzić ale to nie twój interes w jaki sposób klienci DIL korzystają z sieci LTE Play , korzystają z dostępnej, legalnej oferty operatora i nie jest ich winą że ten oferuje taka promocję na określonych warunkach. A co do prędkości w Play to tez nie moją winą jest że w Łodzi u mnie i wielu miejscach działa najszybciej. U mnie jest tyle http://www.speedtest.net/result/7459279597 na LTE2600+1800 to co mam w ramach sprawiedliwego dostępu przełączyć na zasięgowe LTE800, zmienić sprzęt? Na siłę doszukujesz się zła w Play, u każdego operatora można się do czegoś przyczepić , ty upodobałeś sobie P4 i prowadzisz od dawna tą swoją krucjatę. Jak widać z kiepskimi wynikami, DIL trzyma się dobrze a jego użytkownicy są zadowoleni. a to jest najważniejszym wyznacznikiem u każdego operatora z punktu widzenia klienta. W całości popieram poprzednika. kazdy wybiera cco uważa za dobre dla siebie, operatora, ofertę.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 14:49 przez matek451, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1003087  autor: darekka
 10 lip 2018, 14:48
@matek451 to chyba w części pierwszej nie do mnie miało być?
Również chwalę DILa http://www.speedtest.net/result/7459332665 , a to "tylko LTE2100+LTE1800-mam jeszcze LTE800(daje 30Mb i więcej) ale odesłałem B715 więc smakiem się obejdę. Dla porównania mam 200m od domu(wieś) LTE800 T-mobile, które ledwo 40Mb wyciąga.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1003088  autor: zarathos
 10 lip 2018, 14:54
Testował ktoś może sieci w Trójmieście, ale poza sezonem wakacyjnym (mieszkam w tym grajdole)? Chcę przeskoczyć z abo na kartę i zmienić operatora, bo Play działa... no jak chce to działa :D Dobrze, że jest roaming, ale znikanie łączności i kiepska jakość połączeń doprowadza do szału.

Bardziej zależy mi na dobrej jakości i stabilnych połączeniach głosowych niż necie.
 #1003089  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 15:13
Jak byłem ostatnio w Trójmieście przed wakacjami czyli połowa czerwca korzystałem z T-Mobile i problemu nie było ale wszystko zależy od lokalizacji. Najlepiej kupić starter każdej sieci oprócz Play i po testować.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1003093  autor: JFK2016
 10 lip 2018, 15:24
matek451 pisze:Jaka zaczepka? Naprodukowałeś się z tą teorią o wielu tysiącach użytkowników DIL, zaliczyłeś przy tym RBM 5 do taryf data, RBM uznałeś za MVNO więc ktoś musiał to wreszcie sprostować.
Nieszczęśliwy człowieku, jak nie jest napisane tak jak po twojej myśli to sobie sam dopowiadasz, nigdzie nie napisałem że RBM 5 to taryfa data, a RBM jest operatorem wirtualnym a nie instytucjonalnym, właścicielem marki jest Play, ani nikt nie sprzedaje na Allegro starterów z taryfą RBM 5 za 150zł, można je można kupić 3x taniej lub za kilka złoty przenieść nr , za 150zł są dostępne startery z taryfą RBM 7 i 5 miesiącami ważności konta przy doładowaniu za 50zł.
matek451 pisze:DIL trzyma się dobrze a jego użytkownicy są zadowoleni. a to jest najważniejszym wyznacznikiem u każdego operatora z punktu widzenia klienta.
To że ma się dobrze- dokładnie w 100% się spełniło, to co pisałem 2-3 lata temu, iż nie wyłączą DIL-gdzyż się boją stracić wówczas kilkaset tys. aktywnych kart (a pisałem to na podstawie danych z aukcji Allegro-statystyki sprzedaży, ty oczywiście bez namysłu straszyłeś że to usługa promocyjna i mogą ją wyłączyć, czas mija poczułeś się pewnie i pyskujesz).
darekka pisze: Cieszmy się, że jest wybór-wygodni wezmą abonament w markach głównych, bardziej świadomi(ale średnio znający oferty) poszukają tańszej oferty(np.prepaida, abo w submarce), a wyjadacze(dusigrosze i wygi telekomunikacyjne) pokopią za"ukrytym" ofertami dla centusiów. Tym samym rynek oferuje coś dla każdego-kwestia motywacji do odnalezienia optymalnej oferty, a operatorzy z tego mocno wypełnionego rynku wyciskają ile się da(nawet te 5zł. za miesiąc DILa to lepiej niż nic).
Nie ma sieci/oferty idealnej i nigdy nie będzie,bo zawsze gdzieś, ktoś, coś będzie miał lepiej/gorzej,taniej/drożej, szybciej/wolniej itp.
W przypadku voice się zgadzam, w przypadku data niestety nie- dlatego piszę tutaj i wielu innych miejscach aby klienci abonamentu data P4 mieli tą wiedzę dlaczego sieć tak działa (efekty już są wymierne w 2017 roku ubyło ich ponad 60 tys.). :)
 #1003094  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 15:30
Ubyło ich dlatego tyle bo po pierwsze oferta Play jeśli chodzi o internet jest słaba i droga, a po drugie jeśli komuś dobrze działa Play to są inne opcje jak chociażby RBM wyżej wymieniony czy kilka jeszcze innych opcji tańszych. Niestety ale 60 zł za ofertę z urządzeniem i tylko 100 GB to obecnie nic rewelacyjnego gdy jest T-Mobile czy oferty typu RBM

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1003097  autor: darekka
 10 lip 2018, 16:17
Zdajesz sobie sprawę, że ubyło ale z zyskiem dla takich jak ja, bo odeszli niezadowoleni z osiągów(sam jakieś 2 lata temu porzuciłem DIL, bo sieć w łódzkim leżała i kwiczała), a ich odejście odciążyło sieć z czego ja i wielu innych jesteśmy nader radzi. Poszli do konkurencji gdzie jak przybędzie byłych Playowców również sieć powoli ulegnie mniejszej lub większej degradacji( np. T-mobile ma u mnie samo LTE800 i ledwo 40Mb wyciąga, a klientów na net domowy i MAX przybywa-w sumie dopiero przybędzie jak się pokończą Playowcom umowy z 100GB neta)
http://www.speedtest.net/result/7459521691 131Mb z LTE2100+LTE1800(jest jeszcze 800ka) z ponad 1,5km w lubelskiej wsi.

Takie sezonowe migracje były, są i będą, bo konkurencja co jakiś czas poprawia swoje oferty aby zabrać klientów innym sieciom. To zaś będzie sezonowo dusić raz jedną sieć, a za jakiś czas niezadowoleni z niej przyduszą inną . I tak w kółko...dziś zduszony jest Play ale jutro może to być T-mobile...

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #1003101  autor: JFK2016
 10 lip 2018, 17:39
piotrzet pisze:Ubyło ich dlatego tyle bo po pierwsze oferta Play jeśli chodzi o internet jest słaba
Ja stawiam że większość z nich zrezygnowała dlatego że taką samą/ba lepszą usługę mogą mieć nawet za 1/10 poprzedniej ceny abonamentu ("takie rzeczy tylko w Play"), mało tego zapewne też z tego nie byli zadowoleni.
darekka pisze:Zdajesz sobie sprawę, że ubyło ale z zyskiem dla takich jak ja, bo odeszli niezadowoleni z osiągów(sam jakieś 2 lata temu porzuciłem DIL, bo sieć w łódzkim leżała i kwiczała),
Chyba tego nie przeczytałeś co napisałeś-Ty nie odszedłeś z abonamentu data Play, lecz z DIL RBM-voice +promocja data no-limit LTE (100+...GB z pełną prędkością) , nawet umowy nie musiałeś wypowiadać, bo to prepaid, a sieć działała kiepsko bo zapewne było tylko LTE1800. Ludzie nie uciekli z tego darmowego LTE, doszły 2 pasma pojemnościowe LTE2100/2600 i sieć odżyła, do tego równolegle pojawiły się modemy z LTE-A, gdzie można "dziobać" po trochu z każdego agregowanego pasma. Pisanie że tj. OK- to nie jest OK-i to że sieć Play działa w wielu miejscach najszybciej w agregacji może kierować ludźmi którzy byli abonentami data w Play, nawet dowiadując się z tego, czy innego forum o DIL, nie chcą mieć nic wspólnego z tymi ludźmi na forum którzy się tak tym zachwycają i płacą drogo na aukcjach Allegro (a wystarczy przejrzeć że jest ich sporo). Tak się zachwycamy prepaid-ami że nawet nie zauważamy że w W3 niektóre usługi dodatkowe voice na nich nie działają.
darekka pisze: np. T-mobile ma u mnie samo LTE800 i ledwo 40Mb wyciąga, a klientów na net domowy i MAX przybywa-w sumie dopiero przybędzie jak się pokończą Playowcom umowy z 100GB neta)
Czterdzieści Mbps w paśmie LTE800 przy tych zasobach T-Mobile to bdb wynik. Po co mają przechodzić do T-M, skoro w Play jest DIL-a sieć tak świetnie działa?
 #1003102  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 17:46
Dokładnie 40 Mb/s to wcale nie jest źle. Rozumiem jakby było 5-7 Mb/s to wtedy można narzekać a tak? U mnie kabel to max 10 Mb/s a gdzie tu myśleć o 40.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1003103  autor: matek451
 10 lip 2018, 18:22
@JFK2016 to ty szacowałeś że Play miał na koniec 2017 800tysięcy kart internetowych i z analizy sprzedaży kart na Allegro wysnułeś że 50% z nich to karty RBM 5 z DIL, czytasz w ogóle co tutaj piszesz?, No to kto to napisał "usługa( DIL) jest na bazie wirtualnego operatora voice-prepaid RBM ", Krasnoludek? To twoje słowa. Pomijam te idiotyczne szacunki ilości kart w użyciu o ich sprzedaż na Allegro. Ja nigdy nikogo nie straszyłem tylko zawsze linkuję regulamin DIL aby wszyscy mieli jasność że to promocja , pozwala uniknąć nieporozumień. Twoje analizy czym kieruje się operator nie wyłączając DIL są tyle warte co zeszłoroczny śnieg. DIL działał na wielu taryfach Play i RBM i jakoś nie wahali się go wyłączyć, ostał się jedynie na RBM5 i starych kartach RBM7. Nie zgrywaj sprawiedliwego, nie edukuj abonentów Play , niewielu to czyta a dla tych którzy się dowiedzieli za późno to tylko źródło frustracji. Nikt nikomu nie broni szukać i znaleźć usługę DIL na RBM 5 i z niej skorzystać. Powinieneś pójść dalej i u każdego operatora znaleźć pre-paid,usługę która jest korzystniejsza od abonamentu i edukować ich klientów abonamentowych jak to operator robi ich w konia. U każdego taka się znajdzie a ty nie prowadzisz żadnej krucjaty przeciwko nim.Bądź konsekwentny, tysiące abonentów W3 nawet o tym nie wiedzą, masz szerokie pole do popisu. No i trochę skromności, przypisywanie sobie zasług że Play ubyło 60 tysięcy użytkowników taryf abonamentowych data w 2017 dzięki twojej akcji edukacyjnej to już megalomania o ile nie coś gorszego.....
 #1003105  autor: piotrzet
 10 lip 2018, 18:28
No nie powiedziałbym, że na kartę bez umowy zawsze znajdzie się coś lepszego. Nawet nie mówiąc o T-Mobile przykład to Orange gdzie znajdę na jakiejś karcie 250 GB pewnych możliwych do wykorzystania cały dzień?

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
  • Strona 39 z 179
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 179
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 179