DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
 #729228  autor: SonicWave
 01 lip 2014, 18:04
Miał ktoś może styczność, albo użytkuję na co dzień i jest chętny podzielić się opinią? ;-)
Rozumiem, że jest to lepsza opcja niż vdsl i tym bardziej adsl, prosiłbym Orange Experta o jakieś info dotyczące tejże usługi.
Do potwierdzenia:
-Stałe ip
-Lepszy Support
-QoS
-Routing - niższe pingi
Chodzi mi o niezawodność i jakość łącza, a nie miliony megabajtów. Jak wiadomo, centrale są przeciążone, zwłaszcza wieczorami, packet losty mogą denerwować, nie mówiąc już o skaczącym pingu.

Przy okazji, zastanawiam się który router wybrać - CellPipe 7130 czy Comtrend VI-3223u?
Z góry dzięki za udzielone mi odpowiedzi ;-)

 #729253  autor: KR2615
 01 lip 2014, 19:20
Stałe IP potwierdzam. Co do routingu i QoSu - idzie to przez te same DSLAMy. Jak ccesz miec qos, kup sobie router z taka funkcjonalnoscia. A co do supportu: slyszales, zeby w Orange byl dobry? Przeciez to brzmi jak oksymoron!

 #729264  autor: SonicWave
 01 lip 2014, 20:06
Dla tego napisałem "lepszy" a nie "dobry" ;-) lepszy od tego neostradowego oczywiście.
Zdaję sobie z tego sprawę, że karty adsl, vdsl i dsl są na wieszakach w tym samym DSLAMie, lecz chodzi mi o priorytet pakietów, żeby te fiberki i ludzie robiący backupy internetu mi nie muliły neta. Jakość > Ilość

 #729273  autor: KR2615
 01 lip 2014, 20:20
Jak trafisz na kogos takiego na DSLAMie to masz przekichane i tyle. Albo jak masz kiepska linie to nawet jakbys placil 10x tyle co neo to nic nie zyskasz. W TP glownym problemem jest ostatnia mila. Siec szkieletowa maja super i tu zadne pakiety nie nadrabiaja opoznien.

Co do supportu: mialem stycznosc kiedys z takim przeznaczonym dla operatorow ISP. Niby sama smietanka: elitarni studenci pierwszego roku politechniki zapytani o lacze Metro Ethernet i proste pytanie zwiazane z BGP spytali mnie, czy mam na mysli "ten wtykany stick USB do laptopa" Mialem ochote polozy siie na podlodze zeby osiagnac rownie niski poziom co ten konsultant.

IMO Support to tylko chwyt mrketingowy

 #733499  autor: Orange Ekspert
 18 lip 2014, 16:30
@SonicWave, usługa DSL jest dedykowana głównie dla klientów biznesowych, więc posiada priorytet w sieci (zastosowana technologia nrt-VBR). Neostrada pozbawiona jest takiego priorytetu.