DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 10 z 45
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 45

 #477453  autor: kl71
 23 maja 2011, 14:45
a to zamówienie synchro to przez normalną infolinię techniczną neostrady?
można ich jakoś do tego zmusić bo wydaje mi się że spławią mnie.

bo przez 4 lata chyba to synchro miałem na 2mb - ale rok temu router zaczął zrywać połączenia to ścieli mi synchro do 1mb i w parametrach linii mam zablokowaną na 1mb i klops - pani od razu gada na infolinii że "brak możliwości".
ale z drugiej strony to męczą mnie o DSL na tej linii że na pewno uciągnie 2mbps.

patrzyłem tez na stronę netii i dostałem taki wynik:
Telefon i internet w pakiecie : Usługa dostępna - LLU2 (numer routingowy C6166). Maks. prędkość ściągania 1000 kbit/s Tylko telefon : Usługa dostępna wyłącznie na linii TP Tylko internet : Usługa dostępna - LLU1. Maks. prędkość ściągania 1000 kbit/s
miałem nadzieję na 4mbps od netii ale ich LLU daje mi max to co mam teraz.

 #477454  autor: Maniek99
 23 maja 2011, 14:58
Podłącz tego zyxela i podaj z niego odczyt.
Jak miałeś tą zrywającą dwójkę, to na jakim routerze?

 #477457  autor: kl71
 23 maja 2011, 15:11
na US Robotics. na początku 4-5 lat temu to nawet linia była na 6mbps ale zrywała i zeszli na 2 mbps. po kolejnych 3 latach 2mbps było już też za dużo.
ostatnio to zdaża się że router znowu zrywa połączenia - czerwona dioda z przydziałem WAN ip czego wczęsniej nie robił.

ciekawe czy z routerem jest gorzej czy z centralą tpsa. technicy coś mówili że zaszumienie linii rośnie bo jest ona przeładowana (a może centrala jest przeładowna) - tylko to się wydaje bez sensu.

 #477458  autor: Maniek99
 23 maja 2011, 15:15
Jak zrywa to w 99,9% przypadków wina kabli i ilości usług na nich.
Sprawdź na tym drugim routerze.

 #477474  autor: kl71
 23 maja 2011, 16:36
postaram się podłączyć wieczorem a w międzyczasie takie pytanie:
czemu wszyscy mają takie niskie poziomy SNR Margin np. 6-8dB albo
SNR Margin :...........18.0....................20.0 db

a u mnie na długiej lini jest 22-30dB czy to dobrze?

poza tym u mnie ten poziom w zasadzie nie pływa tylko schodzi do poziomu 22-23 i tak zostaje.
po starcie routera mam 29-30 a po np. 4 h schodzi do 26-27, a po 12h ma docelowe 22-24dB

 #477478  autor: Maniek99
 23 maja 2011, 16:48
Im wyższa prędkość tym niższy margines.
Dla parametrów granicznych każdy będzie miał w kole 6dB, bo tak są ustawione dslam-y.
poza tym u mnie ten poziom w zasadzie nie pływa tylko schodzi do poziomu 22-23 i tak zostaje.
po starcie routera mam 29-30 a po np. 4 h schodzi do 26-27, a po 12h ma docelowe 22-24dB()
Skoro dwójka zrywała to był ku temu powód. Najprawdopodobniej w szczycie margines spadał grubo poniżej 6dB.

 #477481  autor: kl71
 23 maja 2011, 17:10
a na czym polega to podbijanie SNR na routerze z BroadCom'ami np. netgear?
to jest jakieś podbijanie mocy sygnału z routera?
ile dB się na takim czymś zyskuje?

 #477482  autor: Maniek99
 23 maja 2011, 17:19
Cała zabawa polega na oszukaniu tych 6dB ustawionych na dslam-ie.

Im bardziej obniżysz SNR, tym szybciej chodzi łącze, ale jest też bardziej wrażliwe na zakłócenia. Można też w drugą stronę, czyli będzie wolniej, ale stabilniej.

 #478060  autor: dario321
 26 maja 2011, 16:42
mam neo 1MB
na http://tester.netia.pl/
mam;
download-1055Kb/s
upload-301Kb/s
Ping-62ms

o czym to swiadczy,ze kicha? :wink:

 #478177  autor: Remzo
 27 maja 2011, 11:01
Witajcie.
Chciałbym prosić Was o stwierdzenie czy da się z tego wydusić 10 mb.

Router: D-Link 524T
Aktualną prędkość: 6 mb
Kod: Zaznacz cały
Modulation : 	    ADSL_2plus


Item 	            Downstream 	Upstream         Unit
SNR Margin           29 	        21 	          dB
Line Attenuation 	 13 	        6 	           dB
Data Rate 	       7451 	      638 	         kbps

Pozdrawiam
Remzo
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 21:33 przez Remzo, łącznie zmieniany 2 razy.

 #478192  autor: Maniek99
 27 maja 2011, 12:12
Remzo
Spokojnie 20.

 #478193  autor: Remzo
 27 maja 2011, 12:36
Maniek99 pisze:Remzo
Spokojnie 20.
Dobrze wiedzieć, bo ostatnio "technik" z TP powiedział mi, że u mnie 2 mb max... wyśmiałem go i powiedziałem nie dziękuję. Dzisiaj telefon - kurier, że przyjedzie dzisiaj z umową. Podjeżdża pod dom, wyciąga anex i patrze - 2mb.... powiedziałem, mu że nie zgodziłem się na takie coś. Gościu napisał Rezygnacja, podpisałem i dzisiaj o 16 mam zamiar dzwonić do TP po raz mhm... 8(?) zgłosić, że co jakiś czas rwie mi połączenie.
Szkoda jedynie, że tylko raz przyjechał technik, a w przypadku pozostałych zgłoszeń min 7 brak odpowiedzi.
Na partyline koleś ewidentnie powiedział, że linia gdzieś jest rypnięta i technicy mają się tym zająć... zajmują się od miesiąca.

Eh.. w sumie nie tyczys ię to w ogóle tematu, ale musiałem się pożalić.

Pozdrawiam
Remzo
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 21:33 przez Remzo, łącznie zmieniany 2 razy.

 #478206  autor: Maniek99
 27 maja 2011, 13:09
Przy marginesie 29dB niema prawa nic rwać. Ten parametr musiałby skakać o kilkadziesiąt dB.
Może router nawala.

 #478213  autor: Remzo
 27 maja 2011, 13:47
Maniek99 pisze:Przy marginesie 29dB niema prawa nic rwać. Ten parametr musiałby skakać o kilkadziesiąt dB.
Może router nawala.
Właśnie w tym sęk, że się tak dzieje. Na przykład wczoraj od godziny 16:30 do 17:20 miałem zrywy połączenia co parę minut. Zrobiłem sobie stosowną tabelkę prezentującą wartości sygnału, tłumienia i ogólnie prędkości. Załączę ją tutaj, może coś podpowie. Od rana monitoruję parametry połączenia i do teraz jest dobrze, ale to co się działo wczoraj... przebija wszystko...
Rzućcie okiem. Jestem pewien, że to linia coś nawala.

Obrazek
Alternatywny link do zdjęcia: http://zapodaj.net/9d8c9fe963fd.png.html

Moje pierwsze pytanie (patrz wyżej) wynikło z faktu iż, od stycznia miałem 10 mb. Na początku mają zaczęły dziać się cyrki w postaci zrywania. Dzwoniłem kilkanaście razy na infolinie 801 i za każdym razem mieli "do 48 godzin załatwimy sprawę"... Niestety mamy niedługo początek czerwca, a problem dalej występuje. Domyślam się, że gdzieś po drodze trzepnięta jest linia i po prostu nie chce im się tego robić.


Pozdrawiam
Remzo
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 21:33 przez Remzo, łącznie zmieniany 2 razy.

 #478216  autor: Maniek99
 27 maja 2011, 13:58
Remzo
No to faktycznie nie wygląda to dobrze, jednak dla pewności sprawdził bym na innym routerze.

Technik sprawdzał/wymieniał kabel przyłączeniowy?
Czasem potrafi skorodować przy domu, lub słupie.

Dobrze by było podpiąć się na krótko do kabla przyłaczeniowego, bo w domu też mogło coś się uszkodzić.

 #478221  autor: Remzo
 27 maja 2011, 14:22
Maniek99 pisze:Remzo
No to faktycznie nie wygląda to dobrze, jednak dla pewności sprawdził bym na innym routerze.

Technik sprawdzał/wymieniał kabel przyłączeniowy?
Czasem potrafi skorodować przy domu, lub słupie.

Dobrze by było podpiąć się na krótko do kabla przyłaczeniowego, bo w domu też mogło coś się uszkodzić.
Pozdrawiam
Remzo
Ostatnio zmieniony 27 maja 2011, 21:33 przez Remzo, łącznie zmieniany 1 raz.

 #478231  autor: Vieslav
 27 maja 2011, 15:03
Bardzo ci margin skacze. Odłącz telefony i sprawdź jak będzie.

 #478282  autor: BarthezzLodz
 27 maja 2011, 19:55
Tłumienie:
Bliski koniec : 29.4 (dB)
Odległy koniec : 12.2 (dB)

Sygnał/Szum:
Bliski koniec : 18 (dB)
Odległy koniec : 21 (dB)


Aktualnie mam na tej linii 6Mbps + IPTV (czyli jakieś 4Mbps dodatkowo). Pójdzie 10 + IPTV?

Uśmiechnij się! ;)

Nokia 3310 -> Sony Ericsson T630 -> LG KU800 Chocolate -> Nokia N76 - > Samsung S8500 Wave -> LG L9 -> Samsung Galaxy S5 -> Samsung Galaxy S6 EDGE 64GB

 #478287  autor: trus1991
 27 maja 2011, 20:51
Byłem dziś u sąsiada instalować Netię "Jaki masz drut taki masz internet"

I przy takich parametrach:

DownstreamUpstreamSNR Margin (dB):8.8 10.5
Attenuation (dB):61.0 27.7
Output Power (dBm):0.2 12.8

na speedtescie wyszło mu prawie 3 Mb/s

Jak to możliwe?

Nokia 3310 -----> Siemens MC60----> Motorola L7 -----> SE K550i -----> SE C902 ------> HTC Desire Z

 #478290  autor: Maniek99
 27 maja 2011, 21:17
trus1991
A co w tym dziwnego?
Dostał widełki na 6 z czego na takiej długości zostało pewnie ze 4500.
Jak linia jest stabilna, to może będzie zadowolony.
  • Strona 10 z 45
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 45
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 45