DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #648063  autor: janmalin
 18 lip 2013, 00:29
Dzwoniłem właśnie z problemem odnośnie neostrady na infolinie 801505505 i okazało się że zaczęli wołać opłaty za wizytę montera do uszkodzenia, zanotowałem sobie formułkę którą uczęstowali mnie konsultanci " Jeśli przyczyna uszkodzenie nie leży po stronie Orange zostanie Pan obciążony kosztami wezwania serwisanta w kwocie 39 zł lub będzie Pan miał możliwość skorzystania z oferty płatnego usunięcia uszkodzenia." Co wy na to, bo do tej pory takich opłat nie było, zmienił się regulamin? cennik? jeśli tak to dlaczego nie było zawiadomienia o tym fakcie, no i czy można zrywać umowę na neo jako powód podając taką zmianę co do opłat za montera? na infolinii oczywiście nie potrafili odpowiedzieć na te pytania.

 #648067  autor: manyaky
 18 lip 2013, 01:40
Trzeba było zapytać o umocowanie tej opłaty w konkretnym cenniku, bo ja np. widzę 99zł za takie coś.

Swoją drogą bardzo prawidłowy postęp, ludzie nie mogą się doczekać serwisanta, bo ktoś inny wyrwał sobie gniazdko ze ściany i teraz udaje głupa.

 #648069  autor: Sig
 18 lip 2013, 05:35
Ja tu nic sensacyjnego nie widzę...

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #648071  autor: darek638
 18 lip 2013, 07:01
I dobrze. Nie będzie wzywania montera do pierdoły.

Nigdy więcej Play.

 #648079  autor: janmalin
 18 lip 2013, 08:30
Tu nie chodzi o to że są naliczane, tylko o sposób ich wprowadzenia. W cenniku na który wyrażałem zgodę nie było takich opłat. dodatkowo w tym "nowym cenniku" jest także opłata za "Wznowienie świadczenia usługi Neostrada uprzednio wyłączonej z powodu nieuregulowanych należnych opłat za usługi lub nieprzestrzegania postanowień Regulaminu" w wysokości 49,2 zł, której też wcześniej nie było. Czy to oznacza ze Orange może sobie dowolnie zmieniać cenniki kiedy mu się żywnie podoba, bez zawiadomienia abonentów odnośnie zmian? to może się wkrótce okaże że zrobią kolejną zmianę i absolutnie każda wizyta montera jest płatna?

 #648269  autor: manyaky
 18 lip 2013, 15:48
A skąd informacja, że nowy cennik Cię dotyczy?

Z tego, co odpisał Ci Wojtek na blogu Orange usługa serwisowa jest liczona wg odrębnego cennika niezwiązanego z ofertą.

 #648360  autor: robriot77
 19 lip 2013, 01:18
janmalin pisze:Tu nie chodzi o to że są naliczane, tylko o sposób ich wprowadzenia. W cenniku na który wyrażałem zgodę nie było takich opłat. dodatkowo w tym "nowym cenniku" jest także opłata za "Wznowienie świadczenia usługi Neostrada uprzednio wyłączonej z powodu nieuregulowanych należnych opłat za usługi lub nieprzestrzegania postanowień Regulaminu" w wysokości 49,2 zł, której też wcześniej nie było. Czy to oznacza ze Orange może sobie dowolnie zmieniać cenniki kiedy mu się żywnie podoba, bez zawiadomienia abonentów odnośnie zmian? to może się wkrótce okaże że zrobią kolejną zmianę i absolutnie każda wizyta montera jest płatna?

mylisz sie bo od kiedy pamietam to kwota za wznowienie byla caly czas.
nie powiem jak to jest z oplata za montera.

 #648412  autor: janmalin
 19 lip 2013, 11:44
No i na blogu rzecznika Orange dostałem odpowiedź:
"Proces w skrócie wygląda w następujący sposób: Klient zgłasza uszkodzenie. Konsultant przeprowadza od razu zdalną diagnostykę tzn. pyta o podłączenie sprzętów - modem, dekoder itp., sprawdza porty, robi możliwe restarty itp. Jeśli konsultant zdiagnozuje przyczynę po stronie OP, klient nie ponosi żadnych dodatkowych opłat. Jeśli konsultant nie stwierdzi problemu technicznego po stronie OP poinformuje klienta o tym, że konieczna jest wizyta technika i o możliwej opłacie za takie wezwanie, jeśli technik zdiagnozuje przyczynę leżącą po stronie abonenta. To klient decyduje, czy chce wizyty technika, czy nie. Jeśli klient zgadza się na wizytę technika, ten przed wizytą sprawdzi sieć OP i jeśli zdiagnozuje problem, usunie go, to klient także nie ponosi dodatkowych opłat. Kiedy nie zdiagnozuje, pójdzie już do klienta. Podczas wizyty w mieszkaniu/domu gdy nasz technik znajdzie problem po stronie OP usunie go i klient dalej nie poniesie żadnej opłaty. Natomiast jeśli po stronie OP będzie wszystko działało, klient zapłaci opłatę. Na dowód, że przyczyna problemu nie leży po stronie OP, technik pokaże działające usługi na swoim sprzęcie. Jeśli klient będzie chciał żeby technik usunął problem, a on będzie w stanie to zrobić, klient zapłaci 99 zł, w przeciwnym razie klient poniesie tylko opłatę za wezwanie technika - 39 zł. Każde zgłoszenie uszkodzenia na infolinii jest nagrywane i będzie można odsłuchać, jak była przeprowadzana diagnostyka oraz czy klient dostał informację o ewentualnej opłacie. Mamy również możliwość weryfikacji, czy technik podczas wizyty u klienta wykonał diagnostykę, czy logował się do systemu, co jest dowodem na przeprowadzanie działań potwierdzających poprawne działanie usługi po naprawie."
Czyli wprowadzili po kryjomu, bez informowania i dla każdego. To monter decyduje czy naliczyć opłatę, czy nie. Będzie robota dla UKE/UOKiK, widać dawno kar od urzędów nie mieli. Notabene odpowiedź dostałem w topicu w którym rzecznik chwali się anulowaniem nałożonych przez UKE wcześniejszych kar, ciekawy zbieg okoliczności :)

 #648421  autor: Griswold
 19 lip 2013, 12:12
Takie rozwiązanie już funkcjonuje o niektórych operatorów i jest całkiem słuszne. To czy wina jest po stronie operatora czy nie da się przeważnie stwierdzić podczas zdalnej diagnostyki. A jak ktoś nie umie sobie komputera podłączyć to słusznie że trzeba płacić.

 #648430  autor: janmalin
 19 lip 2013, 12:58
Rozumiem że Orange może chcieć żeby zapłacić za niezasadne wezwanie technika, tego nie neguję, neguję tylko "zmianę reguł gry" bez możliwości rezygnacji z powodu ich zmiany. Według rzecznika to nie jest zmiana a ja twierdzę że jest, i ta różnica w interpretacji jest zasadnicza. Pobieranie opłat powinno zostać uzasadnione punktami regulaminu, cennikiem z którym mogłem się zapoznać w momencie zawierania umowy i na który wyraziłem zgodę, bo obecnie nic takiego nie miało miejsca. Może się okazać że za parę dni wprowadzą kolejny, dodatkowy cennik np. za modernizację sieci, potem następny i następny...

 #648434  autor: Griswold
 19 lip 2013, 13:13
No przecież pisze wyraźnie, że technik sprawdzi na swoim sprzęcie i pokaże, że działa. Konsultant też wcześniej poinformuje jaka jest sytuacją, poza tym warto najpierw sprawdzić wszystko u siebie zanim się zadzwoni z usterką. A nie ma też co wymyślać i dramatyzować, że wprowadzą opłaty za modernizację linii itp. Tego na pewno nie będzie. Usterki z winy operatora będą usuwane bezpłatnie więc nie ma co się tym martwić.

 #648575  autor: janmalin
 19 lip 2013, 23:13
Griswold, długo pracujesz w Orange?
Całkiem nieźle udajesz ze nie rozumiesz o co mi chodzi - nie o opłatę tylko o sposób jej wprowadzenia. I nieważne czy jak przyjdzie monter i wina będzie po stronie Orange to nie zapłacę, mnie chodzi o to że nie zgadzałem się na taką opłatę przy zawieraniu umowy. Dodatkowo jaką mam gwarancję że nie wymyślą i nie wprowadza kolejnych opłat? Przecież opłatę za montera wprowadzili. Jak możesz twierdzić że na pewno dodatkowych nie będzie? Skoro przed opłatą za montera wg Orange nie broni ani umowa, ani cennik to to samo będzie z tą hipotetyczną opłatą za modernizację linii i ewentualnymi innymi. Szukam merytorycznych odpowiedzi/rozwiązań a nie pustosłownych postów.

 #648585  autor: mantra
 20 lip 2013, 00:10
Kod: Zaznacz cały
Czyli wprowadzili po kryjomu, bez informowania i dla każdego. To monter decyduje czy naliczyć opłatę, czy nie. Będzie robota dla UKE/UOKiK, widać dawno kar od urzędów nie mieli. Notabene odpowiedź dostałem w topicu w którym rzecznik chwali się anulowaniem nałożonych przez UKE wcześniejszych kar, ciekawy zbieg okoliczności :)
ale zaraz, zaraz jak wzywasz serwis do pralki / lodówki / telewizora / i okazuje się ze wezwanie jest nieuzasadnione to serwisant robi to charytatywnie ? fajnie by było gdyby serwisant powiedział Ci - ma pan przepalony bezpiecznik "xyz" on kosztuje w sklepie elektro "5 pln" proszę go sobie kupić i wymienić - a na odchodnym usłyszy "dziękuje", jak dostarczasz komputer do serwisu - nomen omen gwarancyjnego i okazuje się ze błąd leży po Twojej winie to nie wydadzą Ci sprzętu do momentu uregulowania "usługi serwisowej" czy tez tzw "diagnozy"

z drugiej strony - jeśli technik uruchomi usługę na sprzęcie służbowym - a na Twoim się nie uda - to po czyjej stronie jest wina ?

a w praktyce mam wrażenie ze będzie to wyglądało tak "technik sprawdził łącze - dzwoni do Ciebie i mówi - szanowny Panie - po stronie centrali i przyłącza wszystko gra - modem się synchronizuje - ale komputer jaśnie oświeconego Pana nie odbiera sygnału - czy życzy Pan sobie asysty technicznej?" i masz prawo odmówić bez ponoszenia kosztów i zadzwonić do wujka Stasia żeby Ci zainstalował sterowniki do karty sieciowej albo wklepał magiczne 19X.XX.XX.X.X i podał login / hasło .

A z drugiej strony, mam wrażenie, że to o co tak wszyscy się "burzą" jest mocno bezpodstawne - bo to nie jest ingerencja w regulamin usługi - gdzie pewnie go nawet na oczy nie widziałeś - co najwyżej widziałeś regulamin promocji - a regulamin "usługi serwisowej" - a to co jest w regulaminach to mowa o tym ze operator zobowiązuje się do usunięcia usterki leżącej po jego stronie w jakimś tam czasie - bądź wypłaty odszkodowania / rozliczenia abonamentu jeśli w/w usługa nie została naprawiona.

 #648588  autor: janmalin
 20 lip 2013, 00:37
I znowu nie na temat (kolejny pracownik Orange?). Zrozumcie ze ja nie roztrząsam tego czy oplata będzie naliczona zasadna czy nie, tylko tego że została wprowadzona i jak została wprowadzona. I skoro dało się wprowadzić taką opłatę, to nic nie powstrzyma Orange przed kolejnymi, podobnie wprowadzonymi opłatami. Jakoś nikt nie odniósł się do tego że mogła/nie mogła być dodana tylko próby przekonania jak to będzie świetnie i że naliczanie zasadne bo awaria nie z winy Orange tyko mojej.
Poczekam aż pojawia się ludzie którym naliczy opłaty (mnie mam nadzieje nie naliczy tym razem).

 #648631  autor: Griswold
 20 lip 2013, 11:23
janmalin - rok czasu. Rozumiem o co Ci chodzi, Ty masz swoje zdanie na ten temat a ja swoje, nie ma co dramatyzować z tymi opłatami, żaden operator nie bierze opłat za modernizację infrastruktury, a za niezasadne zgłoszenia już tak (np. UPC). Zawsze możesz też się nie zgodzić na wizytę montera jeśli przy zdalnej diagnostyce wyjdzie iż z łączem jest ok.

pozdrawiam