DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1173591  autor: kw1618
 20 cze 2024, 19:57
Znam taki przypadek, gdzie numer abonenta "wydzwania" do przypadkowych osób 7 dni co kilkadziesiąt minut między 6:00 a 23:59. Polega to na tym:

SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca odbiera: głucho

SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca nie odebrał, ma nieodebrane poł

ODBIORCA ->->-> oddzwania ->->-> prawdziwy abonent odbiera, rozmawiają, że jakiś syf wydzwania


Znamy to, są jakieś zagraniczne bramki do podszywania się pod numer. Od osób, które odebrały takie fałszywe połączenie, podobno to głuche połączenie nikt nic nie mówi.
Jeśli odbiorca ma nieodebrane połączenie, to oczywiście oddzwania do prawdziwego abonenta. Dowiaduje się że pomyłka.

Abonent nie chce zmieniać numeru, bo numer znany jest w szerszych kręgach, rozdany wiele lat temu na wizytówkach.

Sprawdzałem, nikt nie wpisał tego numeru na listy typu: odebractelefon.pl, w androidzie też się czysto wyświetla bez znacznika SPAM.

CERT NASK nic może pomóc, operator Play, też jest bezradny, proponują zmienić numer, ale to abonenta z ww powodów nie zadowala.

Jakie macie pomysły? Jak się tego pozbyć? To już trwa od 2020 roku lub dłużej.