DAJ CYNK
  • Tutaj omawiamy oferty eSIM przeznaczone do korzystania z internetu za granicą
Tutaj omawiamy oferty eSIM przeznaczone do korzystania z internetu za granicą
 #1173807  autor: Remington
 24 cze 2024, 15:33
Dziś doszedł kolejny konkurent - Carrefour eSIM Travel Data:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... -data-ceny

W rzeczywistości jest jak w przypadku LOT-u - umowa jest z portugalskim operatorem (Gott Soluções Tecnologicas, Unipessoal, Lda), więc obowiązuje ją portugalskie prawo.

Strona https://carrefourtravelesim.itoorer.com/ nawet nie ma polskiego języka.
 #1173808  autor: KC-KARLOS
 24 cze 2024, 15:39
Remington: i ponownie, jak przy Fonii Travel, karty eSIM nie wymagają rejestracji (prawo portugalskie nie ma takich przepisów).
Poza tym 1 GB za 5 € to drogo w porównaniu za nasze 1,16 € za 1,19 GB limitu krajowego - nie mówiąc o cennikowej stawce 1,97 € (8,45 zł) za 1 GB transferu w euroroamingu. Kiepska ta konkurencja eSIMowa w porównaniu do ofert T i O w ramach paczek roamingowych.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1173810  autor: KC-KARLOS
 24 cze 2024, 15:46
Remington: gdyby ich obowiązywało polskie prawo, zakupione ich eSIMy trzeba byłoby rejestrować, jak LycaMobile. Tymczasem tak nie jest - wspominaliśmy o tym w tym wątku.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1173811  autor: Remington
 24 cze 2024, 15:51
"Wspominaliśmy" nie oznacza, że tak jest. Postawiłeś wcześniej niczym nie popartą tezę. Ja wskazałem konkretne przepisy - art. 60b Pt i definicja z art. 2 pkt 27. Wskaż te, które potwierdzają Twój punkt widzenia.

Polskiego operatora obowiązuje polskie prawo i kropka. Twierdzenie, że jest inaczej, jest zwykłą bzdurą.
 #1173813  autor: KC-KARLOS
 24 cze 2024, 16:09
Remington: to dlaczego Fonia odsprzedaje od belgijskiego pośrednika eSIMy bez obowiązku ich rejestracji w Polsce z pakietem danych w Polsce? To już narusza zasadę euroroamingu - FUP (zapisy o niedozwolonym odsprzedawaniu i abonowaniu wielu kart SIM/eSIM, aby mieć korzyści co do atrakcyjnych pakietów GB w roamingu). Drugie naruszenie to zasłanianie się polskim prawem i podanie danych spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w polskiej jurysdykcji, aby te karty sprzedawać, a realnie te karty podlegają prawu w Królestwie Belgii (niby mamy respektowanie prawa unijnego, co nie jest prawdą).
Fonia wyłącznie te karty sprzedaje i przekazuje tylko pośrednikowi info od klienta, że coś nie działa, reszta - umywa ręce - spółka Z O.O.
Jak widać mamy luki prawne pozwalające na sprzedaż roamingowych kart SIM/eSIM i sprzedawcy chętnie z nich korzystają, jak Fonia czy inne spółki JDG czy sp. z o.o. sprzedające czeskie, ukraińskie, litewskie, szwedzkie, z UK czy z innych krajów startery, które w tych krajach nie wymagają rejestracji + ich aktywacja może się odbyć na terenie Polski.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1173817  autor: Remington
 24 cze 2024, 16:36
KC-KARLOS pisze:Fonia wyłącznie te karty sprzedaje i przekazuje tylko pośrednikowi info od klienta, że coś nie działa, reszta - umywa ręce - spółka Z O.O.

To zdanie potwierdza gdzie jest problem w naszej dyskusji - stawiasz znak równości między resellingiem i outsourcingiem. Oraz być może nie przeczytałeś regulaminu Fonia Travel, bo Fonia niczego nie "odsprzedaje", tylko sprzedaje kupowany hurtowo roaming jako własną usługę (działa podobnie do MVNO).

Reselling jest wtedy gdy ja sprzedam Ci kartę SIM jakiegoś operatora. Ze mną masz umowę kupna-sprzedaży samej karty (a czasem nawet jej nie ma, bo daję Ci tylko reflinka do nich i zarobię na refie), ale umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych masz z tymże operatorem i obowiązuje Cię prawo jego kraju. Typowy przykład resellingu mamy kupując startery w kiosku czy na Allegro.

Outsourcing jest wtedy gdy to ze mną zawierasz umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. To ja sprzedaję Ci te usługi pod brandem "Remington Mobile", ja odpowiadam wobec Ciebie za ich jakość i za wykonanie umowy, to ja muszę dbać o aktualne cenniki i regulaminy, to ja obsługuję Twoje reklamacje i zgodnie z polskimi regulacjami, to ja jestem zarejestrowany w UKE jako operator telekomunikacyjny, naszą umowę obowiązuje polskie prawo, a mnie obowiązki wynikające z polskiego Prawa telekomunikacyjnego. Kupuję te usługi hurtowo od zagranicznego dostawcy, ale ma to wpływ tylko na umowę między nim a mną, a nie na moje obowiązki wobec Ciebie i polskiego prawa.

Prawo kraju outsourcera nie ma zastosowania dla relacji z końcowym klientem. Prosta analogia dla Fonia Travel: gdy kupujesz japoński samochód od polskiego dealera, musi on spełniać polskie normy, a nie japońskie. Druga analogia: wspomniana przez Ciebie Lyca Mobile sp. z o.o., którą obowiązują polskie przepisy (w tym rejestracja), choć ruch głosowy i jeszcze niedawno internetowy kupująca hurtowo z UK.

LOT i Carrefour poszły na łatwiznę i wybrały reselling. Fonia wybrała outsourcing i chwała jej za to - ale to może dostarczyć jej problemów.

P.S. Ws. FUP też jesteś w błędzie, gdyż on dotyczy wyłącznie RLAH, a RLAH od początku nie obejmuje dedykowanych ofert roamingowych (nawet w UE).
 #1173939  autor: Remington
 26 cze 2024, 09:19
Przetestowałem Fonię Travel w Niemczech. Wykupiłem 1-dniowy pakiet na Niemcy (jest opcja płatności ApplePay bezpośrednio w koszyku), choć pewnie powinienem wziąć Unia Europejska+ toby zadziałał też w Polsce. Karta w postaci linku do serwera Truphone (może oni są pośrednikiem) przyszła mailem, a kod QR można zobaczyć po zalogowaniu na stronie.

W Niemczech logowała się do O2 i Vodafone - oba z 5G i z przyzwoitymi prędkościami (zasięg był taki sobie, ale 100Mbps wyciągnął bez problemu).

ICCID 893204… czyli Proximus, ale IP z puli ich firmy-córki BICS, której dokonania też są niemałe: https://en.m.wikipedia.org/wiki/BICS_(company), iPhone też widzi eSIM jako BICS.

Co ciekawe, wyłączenie roamingu danych dla tej karty w iPhone wcale nie uniemożliwiło dalszego korzystania z tego internetu.

Póki nie ma ich aplikacji (z regulaminu wnioskuję, że ma być) to cała obsługa jest przez portal www. UX-owo jest z nim średnio i nie będę się rozpisywał o kolejnych ich grzechach wieku dziecięcego, ale na plus im zaliczę na bieżąco aktualizowane saldo pakietu internetowego.

Na drugi dzień otrzymałem maila z prośbą o wystawienie opinii na Trustpilocie i jak widać nie tylko ja, ale na razie trudno ocenić na ile widoczne tam komentarze są prawdziwe lub miarodajne.
 #1174673  autor: Remington
 08 lip 2024, 14:49
Należy się drobne uzupełnienie. Otóż gdy kupiłem drugą kartę eSIM, lecz z innym pakietem - dostałem kartę austriackiego operatora Drei, rozpoznawaną jako eSIM Go. Oznacza to, że wybór operatora dokonywany jest dynamicznie w oparciu o to jaki pakiet zamawiamy jako pierwszy. Mimo to każdy późniejszy pakiet ma działać na tejże karcie. W mailu znów przewija się Truphone i zapewnie to oni są pośdrednikiem.
 #1174749  autor: Remington
 09 lip 2024, 18:59
Sprawa rejestracji chyba zaskoczyła samą Fonię, choć podtrzymuję moją wcześniejszą opinię, iż dałoby się tak zmodyfikować ofertę, by uzasadniony był brak rejestracji.

Dziś jednak nie o tym chciałem napisać, lecz o dwóch interesujących punktach z FAQ:
Nie mogę doładować pakietu, co zrobić?
Niektóre z pakietów nie są kompatybilne z pakietami od innych dostawców Internetu. Doładowanie Twojej eSIM nie powiodło się? Napisz do nas na [email protected].

To wydaje się potwierdzać teorię, że mają eSIM-y od różnych operatorów, a nie tylko od Proximusa. I zapewne na jednych kartach działają jedne pakiety, a na innych drugie. Szkoda, bo chyba nie utrzyma się przewaga polegająca na posiadaniu jednej stałej karty - ale dwie to też nie coś złego, bo jak rozumiem obie też będą stałe i raz włączymy jedną, innym razem drugą. Tak czy siak to lepsze rozwiązanie niż nowy eSIM na każdy wyjazd i każdy kraj.
Jak działają pakiety bez limitu danych?
Wszystkie nasze pakiety bez limitu danych mają wbudowaną funkcję ograniczania przepustowości po 1 GB wykorzystania, która jest resetowana co 24 godziny. Czas resetu zależy od daty pierwszej aktywacji pakietu.

Tego wcześniej nie widziałem. Czyli internet nielimitowany, ale z dość niskim dziennym limitem 1GB, po którym włącza się lejek o niewiadomej prędkości. Szkoda, że brak takiej informacji w opisie pakietu ani chyba nigdzie nie jest podane jaką prędkość ma lejek. Ciekawe też co znaczy „pierwsza aktywacja pakietu” - jakby mogły być kolejne.
 #1174852  autor: Remington
 11 lip 2024, 14:22
Raz wybrałem pakiet Niemcy, a za drugim razem pakiet Unia Europejska+.

Limit 1GB bez lejka z tego co piszą jest tylko w wersji pakietu nielimitowanego. Jeśli nie zależy komuś na nie wiadomo jakim transferze to chyba lepiej wykupić pakiet z konkretną liczbą GB - są 1, 2, 3, 5, 10, 20 i 50GB.
 #1174853  autor: DEVI_UI
 11 lip 2024, 14:35
Kupiłem 1GB dla PL.
iPhone wykrywa kartę jako "eSIM GO", automatycznie połączyło z Play, działa Orange.
Bardzo to jałowe. Speedtest wykrywa jakąś sieć z Wielkiej Brytanii, sieć core w Londynie, więc pingi w ogóle absurdalne. Strony internetowe ładują się i ładują.
No nie przekonali mnie. I ten śmieszny lejek 1GB full prędkość w ofercie "bez limitu".
Chyba na wczasy za granicą wybiorę Yesim - tez oczywiście na nim nie będę polegać, mam ponad 100GB w roamingu UE.