DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 332 z 374
  • 1
  • 330
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 374
 #1060379  autor: muchakk
 27 gru 2018, 17:36
@matek451 podchodzisz do tego tematu bardzo emocjonalnie. Wspomniałem żeby ten użytkownik zrobił reklamacje do PLUS'a gdyż jest to JEDYNA forma kontaktu z operatorem. Zgadzam się w pełni z Tobą, że wyłączenie przez PLUS'a LTE 800 powinno być przezroczyste dla użytkowników i z ich strony czynności powinny być zredukowane do zera.

Informacja którą podałem (a podałem ją w oparciu o fakty i o wiedzę jaką posiadam) potwierdził też przed chwilą pracownik plusa na forum tego operatora w temacie który przytaczasz w tym wątku. Co do wypowiedzi rzecznika PLUS'a to w mojej ocenie posiada on pewnie i większą wiedzę niż Ty i inni tutaj tylko nie zawsze może podać ją do wiadomości publicznej. Informacja ile użytkowników LTE straci zasięg po wyłączeniu LTE800 jest informacją w mojej ocenie wewnętrzną spółki i podanie jej spowodowałoby tylko więcej komentarzy takiego typu jak Twoja. Rzecznika rolą jest ubranie wiadomości w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu zła informacja wpłynęła na spółkę. Tutaj dobrym przykładem jest Gruszka i wychwalanie limitu 1Mbps swego czasu w roamingu :). Wychodzi na to, że jedynie Ty masz odpowiednią wiedzę na każdy temat... może warto rozważyć pracę w telekomunikacji ;)?

Sam miałem swego czasu problem z polkomtelem bo oszukał mnie na PowerLTE gdzie limit faktycznie otrzymałem, a operator tłumaczył się FUPem. Na drodze reklamacji jako jeden z pierwszych użytkowników zerwałem umowę z winy operatora. To pokazuje tylko, że nie jestem fanboyem. Uważam, że wiele rzeczy w tej sieci powinno został poprawionych, ale uważam też, że wielkim plusem PLUS'a jest jego stabilność działania czego inni operatorzy mogą bardzo często pozazdrościć. Ja z Tobą się przekrzykiwać nie będę bo po prostu szkoda mi na to czasu.

@piotrzet kwestia certyfikacji Apple'a dla PLUS'a to temat którego w ogóle nie brałem pod swoje rozważania. Dla użytkowników Apple'a na pewno byłoby lepiej gdyby sieć taką certyfikacje posiadała. Ja jednak z Iphone'a nie korzystam to też na ten temat się wypowiadać nie będę.

@iphoneski voLTE używałem i szczerze mówiac do stabilności działania tej usługi - szczególnie przy słabym zasiegu LTE dużo brakuje może to jest powód przez który PLUS tego nie wprowadził - nie wiem. Co do voWIFI zgoda operator powinien coś w tym temacie robić. Jeżeli uparł się na zewnętrzną aplikację do tego dostępna dla każdego to po tylu latach powinien już dawno wyjść z bety i dać możliwość skorzystania z niej każdemu zainteresowanemu użytkownikowi.

Panowie spokojnie, nie rozumiem po co się tak pienicie. Chętnie podyskutuje, ale zachowajmy jakiś poziom wypowiedzi. Zarzucanie mi jakobym podawał fejk niusy jest stanowczo nie na miejscu.

@matek451 ooo proszę czyli jednak sprzęt wymieniają ;)? Już zmiana frontu? Daniel na plusforum się pomylił bo z moich informacji wynika, że sprzęt wymieniany jest bez żadnego aneksu do umowy. Taką informację mam z salonu plus'a.
 #1060384  autor: matek451
 27 gru 2018, 17:51
Tu nie chodzi o to że wymieniają sprzęt na taki z LTE900 bo nie maja innego wyjścia. Wbrew temu co pisze Pani Rzecznik informacja o wyłączeniu i propozycja wymiany sprzętu nie dotarła do wszystkich zainteresowanych. A przede wszystkim kluczowe jest w jaki sposób jest kwalifikowane komu wymienić IDU-ODU200? Operator nie podał żadnych kryteriów jaki sygnał na LTE1800 nie pozwala korzystać z internetu, czy np. RSRP-120dBm jest uznawane za brak zasięgu czy nie i w jaki sposób użytkownik ma udowodnić w salonie Plusa że u niego LTE1800 nie działa. W tym temacie widać że Plus/CP jest nieprzygotowany a decyzje i informacje były odwlekane w czasie. Co gorsza IDU-ODU200 zalegał często w salonach i był oferowany jeszcze niedawno nieświadomym klientom.
 #1060385  autor: iphoneski
 27 gru 2018, 17:52
Dlatego właśnie napisałem, że VOLTE to bardziej bajer, to jest potrzebne gdy gadasz w zasięgu wifi i wychodzisz z domu bo gdy nie ma połączeń w LTE to rozmowa jest zrywana. Gdy masz słaby zasięg to w każdej technologii będą problemy, jak na 3G na szczątkach będziesz gadał też stabilnie nie będzie. I tak jak napisałeś w kwestii połączeń po wifi coś powinno się dziać a nie dzieje się praktycznie nic.
 #1060400  autor: habish
 27 gru 2018, 19:10
@matek451, weź się trochę ogarnij bo @muchakk ma rację, non stop masz jakieś prywatne docinki, jak nie "miłośnicy" to "idioci" ile ty masz lat? Szanuję twoją wiedzę ale chyba nie chcesz być postrzegany jak @piotrzet który twierdzi że od dawna nie ma problemów z VoLTE/WiFi a sam notorycznie zgłasza problemy z tymi usługami: viewtopic.php?f=24&t=86967&start=4785#p1060105
Czy działania operatora były właściwie, zobaczymy już wkrótce.
Klienta łatwo stracić, odzyskać znacznie trudniej, masz to na przykładzie T-Mobile i ich anty klienckich akcji, typu 4gr...

Macie rację, Plus już mógłby uruchomić VoLTE oraz WiFiCalling, wówczas pęknie kilka serc, ale w końcu zapanuje spokój na forum.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, 19:33 przez habish, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1060405  autor: piotrzet
 27 gru 2018, 19:26
Z VoLTE nie ma żadnych problemów i nic takiego nie zgłaszam z VoWiFi owszem problem mam, a właściwie miałem działa od kilku dni jak należy. Ale wiadomo jak to jest z tym w T-M. Zobaczymy co dalej. Po za tym nie widzę, żeby ktoś zgłaszał problemy w Orange czy w Play z tymi usługami. Kolejna sprawa z tego co widzę to matek451 nie tylko pisze o tych usługach ale o innych rzeczach jakoś do tego twojego odniesienia nie widzę. Czyżby brak argumentów?
P.S Ty też wiadomo jak jesteś postrzegany stąd pewnie ta zmiana nicku :lol: Tyle, że to nic nie dało.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1060407  autor: macc
 27 gru 2018, 19:43
Skoro Solorze nie chcą inwestować w sieć i nowe technologie to dlaczego po prostu nie sprzedadzą Plusa tylko chcą doprowadzić sieć do skansenu technologicznego?.
 #1060409  autor: Kryniczanin
 27 gru 2018, 19:46
W normalnym kraju Plusik za taki numer by zapłacił z kilka mld kary. W pełni świadome odcięcie klientów od sieci i nawet nie piśnięcie słowem o tym im.
Skoro Solorze nie chcą inwestować w sieć i nowe technologie to dlaczego po prostu nie sprzedadzą Plusa tylko chcą doprowadzić sieć do skansenu technologicznego?.
Dla 99% masowych czyli klientów ważna jest reklama z Ibiszem i tabletem, że zarąbiście działa w studiu LTE. Dla nich to wyznacznik jakości sieci :-)

Do nich nigdy nie dotrze, że pod względem jakości mamy taką listę:Play (bez RK), T-Mobile, Orange i na samym dnie lyder technologiczny :-)
 #1060413  autor: macc
 27 gru 2018, 19:53
Nie ważne co jest w środku grunt by ładnie wyglądało, świeciło i już to ludzie łykną. Ludzie kupują oczami. kumam.
 #1060415  autor: piotrzet
 27 gru 2018, 19:57
Wiadomo, ale na ten moment jeśli dużo się przemieszczasz rezygnowanie z RK jest bezsensu, bo nie można korzystać z telefonu. Co do jakości jaką oferuje Play tam gdzie ma swoją sieć jest dobrze i na pewno wypada lepiej niż Plus.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1060416  autor: spotify
 27 gru 2018, 19:59
Kryniczanin pisze:
27 gru 2018, 19:46
Do nich nigdy nie dotrze, że pod względem jakości mamy taką listę:Play (bez RK), T-Mobile, Orange i na samym dnie lyder technologiczny :-)
LOL
Play numer 1? :mrgreen: Chyba za dużo cukierków w likierem na święta :)

Plus był zawsze świętą krową w naszym kraju i nie wiadomo czy się to kiedyś zmieni....
 #1060417  autor: habish
 27 gru 2018, 20:06
Kryniczanin pisze:
27 gru 2018, 19:55
Nie ma czegoś takiego jak Play bez RK.
Oczywiście, że jest - jeden telefon do BOK i po sprawie.
Jaki promil klientów o tym wie, a jaki faktycznie to zrobi?
Mam numer firmowy w Play i nic z tym zrobić nie mogę.
 #1060418  autor: Kryniczanin
 27 gru 2018, 20:07
Powiem Ci tyle dzisiaj około 17:30 w centrum Krynicy zrobiłem sobie 3x speedtesty. Ludzi pełno - nie ma jak stanąć, przejść itd.

Plus Samsung służbowy LTE 1800 DL 12 UP 5, T-Mobile Huawei P20 LITE prywatny agregacja 2600+1800 dl 60 Up 5 i Play gołe 2600 z automatu na Alcatelu DL 127 UP 44.

Za kilka dni sylwester - kto się przygotował na niego z powyższych danych? Jeszcze jak odpalą nową stację na szpitalu to będzie nokaut...

Kończę temat i powiem tyle - mam służbowy w Plusie. Przerażony jestem tym skansenem...Kiedyś to był op teraz szkoda słów...
 #1060423  autor: iphoneski
 27 gru 2018, 21:08
macc pisze:
27 gru 2018, 19:43
Skoro Solorze nie chcą inwestować w sieć i nowe technologie to dlaczego po prostu nie sprzedadzą Plusa tylko chcą doprowadzić sieć do skansenu technologicznego?.
Bo sporo na tym Plusie zarabiają, jak mało inwestujesz to kasa idzie do kieszeni. A do tego większość reklam masz w kanałach Polsatu czyli w praktyce przełożenie kasy z lewej do prawej kieszeni.
piotrzet pisze:
27 gru 2018, 19:57
Wiadomo, ale na ten moment jeśli dużo się przemieszczasz rezygnowanie z RK jest bezsensu, bo nie można korzystać z telefonu. Co do jakości jaką oferuje Play tam gdzie ma swoją sieć jest dobrze i na pewno wypada lepiej niż Plus.
Teraz rezygnacja z RK przez użytkownika to już nie samobójstwo jak rok temu. W Listopadzie pociągiem jechałem to karta w routerze bez RK prawie cały czas zasięg Play a telefon w automacie skakał po sieciach, no i od tego czasu przybyło sporo nowych stacji. Ja na prywatnej karcie wyłączyłem już T a po nowym roku wyłączam resztę.
Dopiero jak w góry albo do jakiegoś lasu na urlop pojadę to albo włączę jednego partnera albo wezmę drugą kartę, jeszcze nie zdecydowałem. Ale o tym może już rozmawiajmy gdzie indziej bo trochę śmietnik zrobiliśmy.
 #1060425  autor: matek451
 27 gru 2018, 21:19
Kolejny który ma IDU-ODU200 a któremu wyłączyli LTE800Sferii https://plusforum.pl/viewtopic.php?f=10 ... &start=120 ale on ma jakiś zasięg na LTE1800 i LTE2600 to sobie może poszaleć z DL do 3Mb/s na nich. Ciekawe czy mu wymienią na IDU- ODU300? podstaw do tego nie ma żadnych.Niestety ale ci wszyscy użytkownicy Plusa/CP nie zdają sobie sprawy jaki szajs sprzedał im operator. W żadnej wersji ODU nie było i nie ma porządnej anteny kierunkowej, dwie antenki PCB o zerowym zysku za 1$ u Chińczyka nie są w stanie zapewnić im zasięgu na wyższych pasmach LTE jeśli nie mieszkają pod BTS-em. Większość skarg i problemów dotyczy tych zestawów.
 #1060426  autor: habish
 27 gru 2018, 21:36
3Mbps na L2600 i 3Mbps na L1800 więc twierdzisz że na L800 miałby więcej?
Przez lata L800 na 5MHz nazywałeś protezą LTE (przypominam tylko że Play ma dokładnie taki sam blok), skąd teraz taka zmiana i wiara w moc L800?
 #1060430  autor: matek451
 27 gru 2018, 22:11
Nie twierdzę ze miałby więcej ale korzystał z tego pasma i był zadowolony, napisał ze miał 10Mb/s na nim. Ty nie zauważasz też jednej sprawy. Od roku Plus odpala LTE900 i w wielu lokalizacjach gdzie jest to pasmo działało też LTE800sferii. Do dyspozycji użytkowników było więc 2x po 5MHz pasma zasięgowego czyli ruch rozkładał się na te dwa pasma LTE. Po wyłączeniu całość obciążenia przejęło te 5MHz na LTE900 a u niektórych którzy nie mają możliwości skorzystania z LTE800 ruch idzie na LTE1800 na dodatek przy fatalnych parametrach sygnału na nim. Efekt łatwy do przewidzenia, pasmo LTE900 szybko się zdegraduje, przybędzie też ruchu na LTE1800. Nie da rady tak nagle zastąpić ponad 3 tysięcy stacji bazowych z LTE800 bez wpływu na pozostałe sieci, nawet jeśli to było tylko pasmo o szerokości 5MHz. Tu nie pomogą gadki Pani Rzecznik, ubytek będzie zauważalny. aA co do LTE800 Play to też jest wydmuszka, nigdy, nikomu nie polecę aby z niej korzystał, chyba ze musi , ewentualnie jako 3 pasmo do agregacji. Jest też główna różnica między LTE800sferii i LTE800Play. Budowa sieci Sferii nigdy nie została dokończona, uruchomiono ją na około połowie lokalizacji Plusa, często występowała jako jedyne pasmo LTE na BTS-ie. LTE800 w Play prawie zawsze występowało z innymi pasmami LTE i zostało uruchomione na większości BTS-ów.
  • Strona 332 z 374
  • 1
  • 330
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 374
  • 1
  • 330
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 374