Pomóżcie bo wymiękłem po rozmowie z konsultantem na chacie. Jestem zielony jeśli chodzi o usługi na kartę, nie mam doświadczenia, a konsultant robi mi wodę z mózgu.
"Krótki" opis.
Mam na karcie (Free) pakiet "Pakiet Internet" (z cyklicznej usługi) oraz "Bonus Internetowy za doladowania" (1000GB). Wg. gościa z chatu, dane najpierw będą zabierane z tego bonusu, dopiero potem ze zwykłego (który to się będzie kumulował przy odnowieniu jak cykl wyskoczy). I dotąd nie ma problemów.
Przy okazji odnowienia pakietu, sprawdzam konto, a tu ubyło z "Pakiet Internet", który to miał przecież być nietknięty do czasu zużycia tego bonusowego. Odpaliłem chat i tu zaczyna się coś czego dalej nie rozumiem. Wg. pana z chatu, ubytek pakietu podstawowego spowodowało korzystanie ze Spotify. "Ale że co?" pytam, na co pan odwołał się do regulaminu (https://orange.binaries.pl/bw/20155/0/2 ... 6f5d60.pdf), punkt 12). "12) Bonus nie może być wykorzystywany na streaming danych w ramach strefy TV&Wideo na Orange World (wap.orange.pl).".
Dla jasności, karta siedzi w routerze (ZTE MF286) i udostępnia internet, Spotify faktycznie odpaliłem, laptop z Win10, apka desktopowa Spotify.
Aż pogooglałem co to ten Orange World. Wg. Orange (https://www.orange.pl/portal/map/map/ar ... =3648659#1), Orange World to:
"Orange World to komórkowy portal nowej generacji dostępny w Twoim telefonie pod adresem wap.orange.pl. Znajdziesz tu serwisy rozrywkowe, telewizję na żywo, pliki wideo i MP3, a także informacje, prognozę pogody i wiele innych rzeczy. Z portalu ściągniesz też ulubione dzwonki i tapety oraz zagrasz w najnowsze gry Java.".
Czyli jakiś twór minionej epoki z którego nigdy nie korzystałem (a w każdym razie świadomie). A teraz najlepsze. Pan z chata twierdzi, że faktycznie regulamin nie jest zbyt jasny, ale tak, nie ma tu żadnej pomyłki, słuchanie Spotify to naliczanie za korzystanie z wap.orange.pl. Gdybym nie miał tego pakietu internetowego "podstawowego", to mimo ogromnej paczki danych w bonusie, pobrali by mi kesz z konta. A gdyby tam nic nie było, to by usługa nie działała. Przynajmniej wg. pana z chatu
Pytałem pana o to jakie inne usługi są też tak traktowane, ale nie potrafił udzielić odpowiedzi. Zaciął się na "Czy w czymś jeszcze mogę pomóc?"...
Router nie cudowany, LTE śmiga, żadnych cyrków dotąd nie było. Nie wiem co mam o tym myśleć. Poprosiłem o złożenie reklamacji, zobaczymy co z tego będzie.
Żeby była jasność - niby nic wielkiego się nie stało, pobrało 100MB z jednej paczki a nie drugiej. Tyle tylko, że równie dobrze mogło pobrać pieniądze. Nie może być tak, że regulamin sobie a praktyka sobie, że jestem chargowany za widzimisię a nie konkretne zapisy.
Czy konsultant zapomniał leków czy faktycznie tak jest, że Spotify jest traktowane jakoś inaczej. Co z innym streamingiem jak Netflix, HBO czy Youtube? Konsultant nie znał odpowiedzi, może wy znacie.
"Krótki" opis.
Mam na karcie (Free) pakiet "Pakiet Internet" (z cyklicznej usługi) oraz "Bonus Internetowy za doladowania" (1000GB). Wg. gościa z chatu, dane najpierw będą zabierane z tego bonusu, dopiero potem ze zwykłego (który to się będzie kumulował przy odnowieniu jak cykl wyskoczy). I dotąd nie ma problemów.
Przy okazji odnowienia pakietu, sprawdzam konto, a tu ubyło z "Pakiet Internet", który to miał przecież być nietknięty do czasu zużycia tego bonusowego. Odpaliłem chat i tu zaczyna się coś czego dalej nie rozumiem. Wg. pana z chatu, ubytek pakietu podstawowego spowodowało korzystanie ze Spotify. "Ale że co?" pytam, na co pan odwołał się do regulaminu (https://orange.binaries.pl/bw/20155/0/2 ... 6f5d60.pdf), punkt 12). "12) Bonus nie może być wykorzystywany na streaming danych w ramach strefy TV&Wideo na Orange World (wap.orange.pl).".
Dla jasności, karta siedzi w routerze (ZTE MF286) i udostępnia internet, Spotify faktycznie odpaliłem, laptop z Win10, apka desktopowa Spotify.
Aż pogooglałem co to ten Orange World. Wg. Orange (https://www.orange.pl/portal/map/map/ar ... =3648659#1), Orange World to:
"Orange World to komórkowy portal nowej generacji dostępny w Twoim telefonie pod adresem wap.orange.pl. Znajdziesz tu serwisy rozrywkowe, telewizję na żywo, pliki wideo i MP3, a także informacje, prognozę pogody i wiele innych rzeczy. Z portalu ściągniesz też ulubione dzwonki i tapety oraz zagrasz w najnowsze gry Java.".
Czyli jakiś twór minionej epoki z którego nigdy nie korzystałem (a w każdym razie świadomie). A teraz najlepsze. Pan z chata twierdzi, że faktycznie regulamin nie jest zbyt jasny, ale tak, nie ma tu żadnej pomyłki, słuchanie Spotify to naliczanie za korzystanie z wap.orange.pl. Gdybym nie miał tego pakietu internetowego "podstawowego", to mimo ogromnej paczki danych w bonusie, pobrali by mi kesz z konta. A gdyby tam nic nie było, to by usługa nie działała. Przynajmniej wg. pana z chatu
Pytałem pana o to jakie inne usługi są też tak traktowane, ale nie potrafił udzielić odpowiedzi. Zaciął się na "Czy w czymś jeszcze mogę pomóc?"...
Router nie cudowany, LTE śmiga, żadnych cyrków dotąd nie było. Nie wiem co mam o tym myśleć. Poprosiłem o złożenie reklamacji, zobaczymy co z tego będzie.
Żeby była jasność - niby nic wielkiego się nie stało, pobrało 100MB z jednej paczki a nie drugiej. Tyle tylko, że równie dobrze mogło pobrać pieniądze. Nie może być tak, że regulamin sobie a praktyka sobie, że jestem chargowany za widzimisię a nie konkretne zapisy.
Czy konsultant zapomniał leków czy faktycznie tak jest, że Spotify jest traktowane jakoś inaczej. Co z innym streamingiem jak Netflix, HBO czy Youtube? Konsultant nie znał odpowiedzi, może wy znacie.