parę dni temu dostałem od nju karta ostrzeżenie : że, mimo doładowania konta muszę znowu doładować konto bo inaczej konto straci ważność i numer przepadnie, ratunkiem na 3 miesiące miał być sms w którym zaproponowano takie działanie. Co ciekawe konto po pierwszym doładowaniu dowolna kwotą miało być ważne na wieki w Bok nju zaprzeczyli temu złożyłem skargę do UKE na nju a tu efekty i odp. urzędu cytuje
"Szanowny Panie,
odpowiadając na Pana wiadomość przesłaną za pośrednictwem poczty elektronicznej 17 stycznia 2018 r. informuję, że decydując się na skorzystanie z promocji „po wieki” oferowanej przez Nju Mobile, abonent związany jest warunkami zawartymi w Regulaminie promocji „po wieki” obowiązującym od dnia 10 września 2014 r.
Z analizy wskazanego regulaminu wynika, że promocja dotyczy środków pochodzących z doładowań gromadzonych na koncie głównym Abonenta (pkt 6 regulaminu). W punkcie 7 regulaminu wskazano, że bezterminowa ważność środków na koncie głównym oznacza bezterminową ważność konta na połączenia wychodzące oraz przychodzące. Natomiast punkt 9 regulaminu stanowi, że po dokonaniu doładowania zgodnie z postanowieniami powyżej, abonent będzie mógł utrzymywać bezpłatnie numer, konto i środki na nim zgromadzone nawet w przypadku braku dalszych doładowań.
W punkcie 10.1 regulaminu wskazano natomiast, że w przypadku braku kolejnych doładowań w 187 dniu liczonym od pierwszego dnia po ostatnim doładowaniu konta dokonanym w Promocji, Abonent otrzyma pierwszego SMSa utrzymaniowego o treści: Jeśli nadal chcesz korzystać z tego numeru doładuj konto albo wyślij w ciągu 24 h SMSa o treści TAK pod nr 80608. Jeśli rezygnujesz z numeru, wyślij NIE. Punkt 10.2 stanowi zaś, że w przypadku braku jakiekolwiek odpowiedzi w ciągu 24 godzin po otrzymaniu pierwszego SMSa Abonent otrzyma drugiego SMSa o treści: UWAGA za 3 dni stracisz swój numer. By go utrzymać doładuj konto albo wyślij w ciągu 72h SMSa o treści TAK na 80608. Jeśli nie odpowiesz numer zostanie wyłączony. W punkcie 14 regulaminu wskazano również, że numer utraci ważność a środki z konta głównego przepadną również w momencie, kiedy Abonent nie odpowie na pierwszy ani drugi SMS utrzymaniowy w przewidzianym w niniejszym regulaminie czasie.
W związku z tym, że deklaracje zawarte w pierwszych postanowieniach regulaminu, gdzie Orange Polska S.A. posługuje się sformułowaniami „bezterminowa ważność środków”, „bezterminowa ważność konta” rozmijają się z informacjami zawartymi w kolejnych punktach regulaminu: „numer utraci ważność”, „środki z konta głównego przepadną”, w ocenie Urzędu przedstawione przez Orange Polska S.A. zapisy i działanie Spółki, należy oceniać w kontekście stosowania przez Orange Polska S.A. nieuczciwej praktyki rynkowej w rozumieniu art. 4 ustawy z 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2070 j. t.).
Zgodnie ze wskazanym artykułem praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.
W związku z powyższym Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej rozważy przekazanie informacji, dotyczącej zasygnalizowanej przez Pana sprawy, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, którego zadaniem jest działanie w interesie publicznym i przeciwdziałanie praktykom naruszającym zbiorowe interesy konsumentów (art. 24 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów; Dz. U. z 2017 r. poz. 229 j. t.).
Niezależnie od powyższego może Pan samodzielnie złożyć zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zastosowaniu przez przedsiębiorcę nieuczciwej praktyki rynkowej. Zawiadomienie to powinno zawierać:
1. Wskazanie przedsiębiorcy, któremu jest zarzucane stosowanie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów.
Opis stanu faktycznego będącego podstawą zawiadomienia;
Wskazanie przepisu ustawy, którego naruszenie zarzuca zgłaszający zawiadomienie;
Uprawdopodobnienie naruszenia przepisów ustawy;
Dane identyfikujące zgłaszającego zawiadomienie.
W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu telefonicznego z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów