DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 19 z 196
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 196
 #1093303  autor: dagonPL
 15 kwie 2020, 21:03
Moim skromnym zdaniem masz połączenie w SWB, tylko w service mode zabrakło literki S przed WB, bitrate masz taki jak przy SWB

Twitter @FonRuchalFest
 #1093311  autor: bobix
 15 kwie 2020, 22:41
marcin19883 pisze:
15 kwie 2020, 14:14
AKTUALIZACJA

Play Next - działa Volte, Vilte i wifi calling. Czyli jest komplet usług jak w Playu głównym.
Usługi wymagają ręcznej aktywacji na czacie. Telefon Redmi 6. :)
To został TM ze swoimi nonsensownymi ograniczeniami dla prepaid 😕
 #1093321  autor: kozien70
 16 kwie 2020, 09:45
dagonPL pisze:
15 kwie 2020, 21:03
Moim skromnym zdaniem masz połączenie w SWB, tylko w service mode zabrakło literki S przed WB, bitrate masz taki jak przy SWB
Mylisz się. EVS SWB to tryb superwideband, z wysoką jakością i pasmem przenoszenia do 20kHz. EVS WB to zwykły tryb wideband, tak jak w zwykłym kodeku AMR WB z pasmem do 7kHz.
Najwyraźniej iPhone nie obsługuje trybu SWB czyli HD+. Przynajmniej w Play. Bitrate nie ma tu nic do rzeczy. W zwykłym kodeku HD też możesz mieć bitrate powyżej 20 kbps.
Ciekawe, jak to wygląda w T-mobile i Orange?
 #1093326  autor: kozien70
 16 kwie 2020, 10:45
Dzięki. Czy to zatem problem Play?
@andkra1 - jeśli masz możliwość, zweryfikuj to jeszcze poprzez Service Menu w Galaxy.
 #1093331  autor: muddy
 16 kwie 2020, 11:42
U mnie (południe Krakowa) połączenia VoLTE wewnątrz Orange są ostatnio zestawiane w kodeku.... AMR NB. Czyżby takie obciążenie sieci? Mój telefon Samsung Note 8, inne sprawdzane to też Samsungi (A5 2017, A7 2018, A50, S10). Przełączyłem się na VoWiFi - wówczas działa normalnie (tj. AMR WB).

MM
 #1093333  autor: kozien70
 16 kwie 2020, 11:57
@muddy - a to ciekawe. Najprawdopodobniej tak - duże lokalne obciążenie. A może lokalna awaria? Swoją drogą od połowy marca jestem w Krakowie (Łużycka/Kordiana), korzystam ze stacji przy Witosa, cały czas mam WB w VoLTE. To chyba po sąsiedzku? ;) Z której stacji korzystasz?
 #1093334  autor: iphoneski
 16 kwie 2020, 12:09
Może faktycznie próbują redukować obciążenie. Ja w zeszłym tygodniu też miałem jakieś połączenie z Orange na Orange i jakość dźwięku tragedia. Normalnie dźwięk jest ok - ja iPhone XR a druga osoba 11.
 #1093335  autor: kozien70
 16 kwie 2020, 13:01
Nie tyle redukują, co po prostu tak to działa: wraz ze wzrostem obciążenia/ruchu/jednoczesnych połączeń sieć automatycznie obniża bitrate/a potem kodek by zapewnić większą pojemność.
 #1093336  autor: muddy
 16 kwie 2020, 13:13
kozien70 pisze:
16 kwie 2020, 11:57
@muddy - a to ciekawe. Najprawdopodobniej tak - duże lokalne obciążenie. A może lokalna awaria? Swoją drogą od połowy marca jestem w Krakowie (Łużycka/Kordiana), korzystam ze stacji przy Witosa, cały czas mam WB w VoLTE. To chyba po sąsiedzku? ;) Z której stacji korzystasz?
Tak, dobrze pamiętasz, korzystam ze stacji na Witosa, więc tej samej, tylko, sektory skierowane na południowy-zachód. To oczywiście spore osiedle i może akurat miałem pecha przy kilku połączeniach. Jakość połączenia do osoby z innego miasta była na tyle zła że wówczas sprawdziłem połączenia między telefonami w domu i sytuacja była taka jak opisałem. Dla pewności sprawdzałem kolejnego dnia (w podobnej wczesnopopołudniowej porze) i zadecydowałem o ogólnodomowym uruchomieniu VoWiFi :-) Jak będę miał chwilkę sprawdzę jak sytuacja się rozwija.

MM
 #1093337  autor: andkra1
 16 kwie 2020, 13:18
kozien70 pisze:
16 kwie 2020, 10:45
Dzięki. Czy to zatem problem Play?
@andkra1 - jeśli masz możliwość, zweryfikuj to jeszcze poprzez Service Menu w Galaxy.
Codec: EVS_SWB (32K)
VC:DL 24.4k, UL: 24.4k
 #1093369  autor: muddy
 16 kwie 2020, 21:52
muddy pisze:
16 kwie 2020, 13:13
Jak będę miał chwilkę sprawdzę jak sytuacja się rozwija.
Dziś wieczorem VoLTE Orange↔Orange dwa Samsungi w tej samej lokalizacji - AMR WB 12.65 (a nie jak zwykle 23.05).

MM
 #1093372  autor: kozien70
 16 kwie 2020, 22:11
Dosłownie przed chwilą (ok. 22:00) wykonałem trzy połączenia między Galaxy A5 2017 (nju) <-> Galaxy S10+ (Orange), za każdym razem VoLTE 23.85kbps
Ta sama stacja, a różne wyniki. Najwyraźniej znaczenie tu ma różne obciążenie sektorów.
Przy okazji: od paru miesięcy (może pół roku?) zauważyłem w domu znaczącą poprawę sygnału z tej stacji (przynajmniej w moim północnym sektorze). Wcześniej VoLTE w mieszkaniu było praktycznie nieużywalne. L2600 było na poziomie -117dBm, L1800 -113dBm, były ciągłe zerwania rozmów albo problemy z dodzwonieniem się.
Teraz L2600 w tym samym miejscu mieszkania ma -107dB, a L1800 -100dBm, VoLTE działa bez zastrzeżeń.
Ciekawe, czy zrobili coś fizycznie na stacji typu zmiana ustawienia anten czy zmienili moc.
 #1093382  autor: Mateusz7
 16 kwie 2020, 23:26
I to było moje pytanie w kontekście PEM, które jakiś czas temu zadałem w wątku o Play, ale nie dostałem odpowiedzi - czy w kolejnych miesiącach i latach, wraz z modernizacją sieci, zostanie zwiększona moc poszczególnych pasm oraz technologii.

Warszawa jest prawdopodobnie po modernizacji, o której pisano w komunikatach prasowych: https://firma.t-mobile.pl/pl/dla-mediow ... 9a89682821

Prawdopodobnie jednak zwiększenie mocy w tym przypadku nie ma związku z PEM, bo nowe obostrzenia obowiązują dopiero od stycznia.

W każdym razie nie wiem czy oprócz możliwości dokładania nowych pasm na danej stacji coś zyskamy na zasięgu dzięki nowym normom PEM. Na przedmieściach bywa, że 1,5 km to za dużo, aby mieć zasięg LTE w budynku, a tym samym VoLTE.
 #1093384  autor: bed
 17 kwie 2020, 00:00
Dzisiaj poszła jakaś aktualizacja dla S8/S8+ w Orange. Wiecie może czy łaskawie dali EVS czy znowu nie?

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
  • Strona 19 z 196
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 196
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 196