Możliwe że PEM.W Krakowie w lokalizacji gdzie pracuje,znacząco poprawił się zasięg LTE,dziwny zbieg okoliczności...Poprawiło się zaraz po świętach.
- Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Dobrze wiedzieć, może faktycznie zwiększenie mocy pomoże w takich miastach jak Kraków, gdzie pokrycie jest dość dziurawe. Ja zawsze jade tam na dwie karty - jedna N, druga Play żeby mieć w miarę dobre warunki pracy.
Sieć orange.Lokalizacja tj po między.ul wodna 2 i wielicka 28a- z tej lokalizacji bardzo mocno po świetach zaczęło siać lte2100.Mimo,że trzyma sie lte 2600 z wodnej rsrp100/105(2100 z wielickiej to rsrp70/80%)Po zejściu do piwnicy przeskakuje na wielicką 28a na lte2100 rsrp89/92%Wyniki przy agregacji w nocy miedzy 22 a 6 rano nie schodzą poniżej 100mb,a jest tam tylko 2100+1800.
O widzisz, niedaleko ode mnie.Czyli faktycznie chyba się wzięli za optymalizację mocy/zasięgów, przynajmniej w Krakowie.
Jeśli chodzi o rozmowy VoLTE to dzwoniąc z orange do plusa jest HD codec AMR_WB(16K).DL 12.650k,UL 12.650k.Na razie nie moge na nikogo trafić,żeby wyświetlił sie + obok HD
Między operatorami HD+ czyli EVS nie działa (póki co). EVS możesz mieć jedynie w obrębie sieci.
Zrobiłem dziś dokładne testy między Note8 (XEO) Orange Abo i S10 (XEO) Orange Abo, obydwa w tym samym miejscu. Niestety, wnioski są całkiem inne: niezależnie od technologii VoLTE/VoWiFi, każde połączenie wychodzące z Note8 na S10 realizowane w AMR WB (przeważnie 23.85kbps), każde połączenie wychodzące z S10 na Note8 w AMR NB.
Teraz pytanie: wina telefonu, karty SIM czy sieci? Będę sprawdzał jeszcze inne kombinacje (zamiana kart SIM, inne Samsungi)...
MM
Jakieś 15 minut temu miałem rozmowę między moim S10+ Orange a Galaxy A5 2017 nju. Obydwa telefony w zasięgu "naszej" stacji Kraków, Witosa. Ja z S10+ byłem w sektorze w stronę parku/placu zabaw, a A5ka była w domu, w sektorze w stronę Łużyckiej.
Mieliśmy VoLTE WB-AMR 23.85kbps.
Nie masz włączonych jakichś usług typu dodatkowa karta eSIM na tym samym numerze?
Mieliśmy VoLTE WB-AMR 23.85kbps.
Nie masz włączonych jakichś usług typu dodatkowa karta eSIM na tym samym numerze?
Dzięki za testy.
Owszem, mam e-sim w zegarku. Też już wpadłem na to, że jak zwykle niestandardowe usługi w Orange powodują kłopoty. Ile to ja się namęczyłem z Orange Extra Numer - co jakiś czas mój telefon mimo zasięgu był nieosiągalny ("nie ma takiego numeru"), nie pomagały oczywiście żadne restarty telefonu, dopiero "restarty" usługi po stronie Orange.
Do niedawna mimo e-sim kodek AMR WB w połączeniach przychodzących działał, nie jestem niestety w stanie przypomnieć sobie kiedy zauważyłem problemy, a że od kilku tygodni siedzę w domu to początkowo obwiniałem konkretną stację i jej obciążenie.
Zrobiłem już zgłoszenie technicznie, podając daty/godziny przykładowych połączeń oraz informację o dodatkowej karcie e-sim.
Owszem, mam e-sim w zegarku. Też już wpadłem na to, że jak zwykle niestandardowe usługi w Orange powodują kłopoty. Ile to ja się namęczyłem z Orange Extra Numer - co jakiś czas mój telefon mimo zasięgu był nieosiągalny ("nie ma takiego numeru"), nie pomagały oczywiście żadne restarty telefonu, dopiero "restarty" usługi po stronie Orange.
Do niedawna mimo e-sim kodek AMR WB w połączeniach przychodzących działał, nie jestem niestety w stanie przypomnieć sobie kiedy zauważyłem problemy, a że od kilku tygodni siedzę w domu to początkowo obwiniałem konkretną stację i jej obciążenie.
Zrobiłem już zgłoszenie technicznie, podając daty/godziny przykładowych połączeń oraz informację o dodatkowej karcie e-sim.
MM
To masz już przyczynę braku WB-AMR. Na forum Orange jest cały wątek, jak to we Flex włączenie dodatkowej karty e-SIM na tym samym numerze powoduje zanik HD Voice przy połączeniach przychodzących. Są tam osoby, które zgłosiły problem do Orange i zachęcają, by inni też zgłaszali. Oczywiście spodziewaj się, że pierwsze odpowiedzi od operatora będą typu "proszę zmienić kartę sim" albo "zaobserwowaliśmy ostatnio zakłócenia sieci na Pana nadajniku, to na pewno to" i inne tego typu standardy. Zgłaszaj do bólu
Też chciałem aktywować e-SIM do smartwatcha, ale cudem chwilę wcześniej przeczytałem o problemach z HD w takiej konfiguracji i póki co odpuściłem sprawę.
Też chciałem aktywować e-SIM do smartwatcha, ale cudem chwilę wcześniej przeczytałem o problemach z HD w takiej konfiguracji i póki co odpuściłem sprawę.
Miałem telefon z niemiec,z polskiego numeru prepaidowego(też t-mobile(polska)zalogowanego do t mobile w de.Jak przez VoLTE jakość tragiczna brak znaczka HD.
W roamingu zagranicznym nie ma HD Voice do Polski. Z polskich sieci to chyba wymianę ma tylko Play z KPN Mobile, ale nie wiadomo czy dotyczy też roamingu.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
Dzięki za odpowiedź,to już wszystko wiem.Monitorujemy dalej
Właśnie dlatego za granicą staram się korzystać z WiFi Calling (jeżeli mam możliwość). Jakość połączeń. Oczywiście w strefach II i III również ceny.
https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
Zawsze wiatr w oczy... Kiedyś byłem jednym z pewnie niewielu użytkowników usługi Extra Numer. Co kilka tygodni zarówno podstawowy, jak i ekstra numer przestawały być dostępne dla połączeń przychodzących. Wychodzące działały więc dopóki ktoś mi przy okazji nie powiedział że nie mógł się do mnie dodzwonić albo dopóki się nie zorientowałem że przez cały dzień jakoś dziwnie nikt nie dzwoni, nie wiedziałem że jest problem. Oczywiście nie wystarczał restart telefonu - trzeba było zgłaszać technikom. Zdarzyło się kilka razy, zaoszczędziłem trochę na abonamencie aż Orange rozwiązało problem (nawet dzwonili do mnie z techniki - byłem jedną z czterech osób w Polsce która miała "odpowiednią" kombinację usług powodującą taki efekt). Brak HD Voice to przy tym pikuś, sam jestem ciekaw ile im zajmie rozwiązanie tego problemu
MM
Zauważyłem pewną rzecz w Samsungach. Przy VoWifi jest możliwość włączenia tej usługi ale z ustawieniem priorytetu dla VoLTE lub VoWiFi czyli w teorii VoWiFi powinno wejść gdy nie ma sygnału sieci komórkowej. Niestety działa to mocno tak sobie. Telefon leżący w jednym w miejscu w dobrym zasięgu z ustawionym priorytetem na VoLTE siedzi w VoWiFi :/
https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
Jak na samsungu ustawiasz priorytet??
Na LG działa to dobrze, ale żeby nadać priorytet sieci komórkowej, należy najpierw odkryć ustawienia w Service Menu.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
@bxx1 - ustawianie priorytetu VoWiFi/sieć komórkowa jest dostępne na Samsungach tylko dla kart T-mobile. Orange (i z tego co pamiętam Play chyba też) postanowili nie dodawać tej opcji w swoich konfiguracjach.
Przy okazji: opcja ta działa tylko z VoLTE. Jeżeli będziemy w zasięgu 2G/3G to mimo ustawienia priorytetu na sieć komórkową i tak połączenia będą szły przez VoWiFi.
Przy okazji: opcja ta działa tylko z VoLTE. Jeżeli będziemy w zasięgu 2G/3G to mimo ustawienia priorytetu na sieć komórkową i tak połączenia będą szły przez VoWiFi.