DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 31 z 196
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 196
 #1099525  autor: piotrzet
 18 lip 2020, 17:33
VoLTE ok. Co ciekawe jeśli jest bez VoWiFi telefon prędkości po WiFi normalne. Jak pojawi się ikona VoWiFi prędkości lecą na łeb na szyję poniżej 10 Mb/s i ping rośnie do okolic 60 ms z 11 ms

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1099526  autor: iphoneski
 18 lip 2020, 17:52
Ja generalnie rozmowy po WiFi włączam tylko wtedy gdy muszę, zbyt kapryśna ta usługa jest żeby z niej korzystać jako standard.
 #1099527  autor: piotrzet
 18 lip 2020, 18:02
Ja korzystam w domu. Zdecydowanie wydłuża to czas pracy na baterii. Ostatnio to nie pamiętam kiedy miałem problemy. Choć nie ukrywam zdarzają się.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1099528  autor: iphoneski
 18 lip 2020, 18:29
Mi się właśnie wydaje, że w przypadku pomarańczowych ta usługa więcej baterii zużywa niż oszczędza. A w domu mam świetny zasięg LTE, więc wolę po sieci dzwonić. Do tego ostatnio miałem problem po WiFi, który był kiedyś z VoLTE w Play czyli rozmówca zaczynał mnie słyszeć po jakichś dwóch sekundach połączenia a w VoLTE odbieram i zaraz mogę gadać.
 #1099549  autor: ssjdamian
 18 lip 2020, 23:22
Ciekawa rzecz, po ponownym włączeniu VoLte i Wifi Calling na infolinii Nju, usługa działa mi już 4ty dzień - telefon Xiaomi Mi 9 lite.
 #1099554  autor: marcin19883
 19 lip 2020, 01:05
ssjdamian pisze:
18 lip 2020, 23:22
Ciekawa rzecz, po ponownym włączeniu VoLte i Wifi Calling na infolinii Nju, usługa działa mi już 4ty dzień - telefon Xiaomi Mi 9 lite.
Mi9 SE oficjalnie wspierany, więc może i Mi9 Lite również. Swoją drogą szok, że ci uruchomili ręcznie Volte i Wifi calling. Ja od kilku miesięcy i ciagłym wysyłaniu wiadomości, słyszę bajeczkę o niewspieraniu usług na telefonach Xiami i nie chcą ręcznie włączyć.
 #1099564  autor: rsig
 19 lip 2020, 11:17
Athantor pisze:
17 lip 2020, 22:15
Jak dla mnie to trochę durnota, że nie jest włączone u wszystkich fabrycznie, tylko trzeba zalogować się z zatwierdzonego sprzętu.
To uniwersalna metoda (w Play)? Bo jakoś ciężko mi uwierzyć że operator tworzy listę certyfikowanych telefonów tylko po to żeby tak łatwo było ją ominąć.
iphoneski pisze:
18 lip 2020, 17:52
Ja generalnie rozmowy po WiFi włączam tylko wtedy gdy muszę, zbyt kapryśna ta usługa jest żeby z niej korzystać jako standard.
Generalnie wifi calling nie ma żadnych większych wymagań. Jeśli tylko masz certyfikowany telefon i stabilne połączenie wifi (nie musi być szybkie) to powinno banglać. Choć czasem zdarza się że dana konfiguracja telefon/operator/router/provider stwarza problemy nawet metr od routera. W takich przypadkach warto sprawdzić działanie wifi calling na innej sieci wifi (z innym routerem) albo kupić starter innej sieci i sprawdzić czy problemy są winą routera, operatora czy telefonu.
Pozatym po to oprócz opcji włączenia wifi calling w telefonie jest jeszcze opcja ustawienia priorytetu tego połączenia (wifi preferred, cellular preferred, wifi only), żeby zminimalizować wszelkie takie problemy.
 #1099567  autor: iphoneski
 19 lip 2020, 13:55
@rsig
Nie jestem tu od wczoraj, wiem co i jak zrobić żeby było ok.
Właśnie o to chodzi, że powinno być ok a czasem nie jest - sprawdzałem w każdej sieci z różnymi routerami i dostawcami internetu i połączenia po WiFi niestety nie są tak przewidywalne jak te po sieci LTE, a skoro wokół domu mam 3 nadajniki LTE zapewniające mi dobrą jakość to po co mam gadać po WiFi? Gdy jestem w miejscu ze słabym zasięgiem to po kilku kliknięciach w ekran mam rozmowy po WiFi aktywne.
 #1099569  autor: ssjdamian
 19 lip 2020, 14:57
marcin19883 pisze:
19 lip 2020, 01:05
ssjdamian pisze:
18 lip 2020, 23:22
Ciekawa rzecz, po ponownym włączeniu VoLte i Wifi Calling na infolinii Nju, usługa działa mi już 4ty dzień - telefon Xiaomi Mi 9 lite.
Mi9 SE oficjalnie wspierany, więc może i Mi9 Lite również. Swoją drogą szok, że ci uruchomili ręcznie Volte i Wifi calling. Ja od kilku miesięcy i ciagłym wysyłaniu wiadomości, słyszę bajeczkę o niewspieraniu usług na telefonach Xiami i nie chcą ręcznie włączyć.
Najlepiej nie przyznawać się jaki się ma telefon i zadzwonić nie na technikę a na Zlecenia. Im mniej kumaty konsultant tym bardziej chętnie włączy usługę. Dziś kolejny dzień działania usług na moim telefonie. Trochę mi rwało połączenie po WiFi ale to chyba wina słabej jakości routera i znacznej odległości od niego. No nic jeszcze parę dni i chyba można będzie telefon dodać do listy wspieranych.
 #1099574  autor: piotrzet
 19 lip 2020, 15:30
Problem z VoWiFi w T-Mobile trwa nadal. O ile na początku połączenia tak do 2 min działa jak należy tak po tym czasie zaczyna rwać. Wzrasta ping i spada prędkość połączenia. Testowane na WiFi T-M i UPC w obu tak samo.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1099580  autor: piotrzet
 19 lip 2020, 19:51
Znalazłem gdzie leży problem. Okazuje się, że VoWiFi w T-M nie lubi się z WiFi 6. Po przełączeniu na WiFi 5, 4 problem z rwaniem po czasie nie występuje.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1099593  autor: bed
 20 lip 2020, 00:14
Czy ktoś sprawdzał działanie EVS w Orange na Galaxy Note 9 i Note 10?

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1099664  autor: Kuba5262
 21 lip 2020, 12:00
Taka sytuacja:
Po wymianie telefonu na xperię 10 w marcu tego roku VoLTE i VoWiFi nie działało. Wysyłka smsa start też nie pomagała.
Wczorajszy telefon do BOKu PLAY nagle uzdrowił sytuację. Konsultantka co prawda twierdziła, że obie usługi są aktywne na koncie i jeśli nie działają to sugerowała wymianę karty sim...po rozłączeniu z infolinią usługi w sposób magiczny chyba ;) nagle wskoczyły...
Co sądzicie o takiej magii?
Z ciekawostek - na ekranie połączenia pojawia się ikonka HD podczas rozmów przez VoLTE i VoWiFi.
W T-mobile takich rzeczy nie ma ;)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2020, 12:04 przez Kuba5262, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1099665  autor: piotrzet
 21 lip 2020, 12:03
Telefon ma wsparcie tych usług już dawno w tej sieci więc sądzę, że pewno pani wyłączyła i włączyła ci te usługi i ci wskoczyły. Pewno się w systemie coś zawiesiło.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
  • Strona 31 z 196
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 196
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 196