DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1091289  autor: Remington
 05 mar 2020, 19:35
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... nikacyjnej

Na mocy ustawy, GUS tworzy bazę zawierającą dane osobowe wszystkich indywidualnych klientów sieci telekomunikacyjnych:
1. imię (imiona) i nazwisko;
2. numer PESEL – w przypadku obywatela Rzeczpospolitej Polskiej;
3. numer telefonu kontaktowego, jeżeli jest dostępny;
4. adres zamieszkania i adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania:
kod TERYT województwa, jeżeli jest dostępny, i nazwę województwa,
kod TERYT powiatu, jeżeli jest dostępny, i nazwę powiatu,
kod TERYT gminy, jeżeli jest dostępny, i nazwę gminy,
identyfikator TERYT miejscowości, jeżeli jest dostępny, i nazwę miejscowości,
identyfikator TERYT ulicy, jeżeli jest dostępny, i nazwę ulicy,
numer budynku,
numer lokalu.

Co prawda nie będzie to baza on-line, lecz zrzut z konkretnego momentu, ale to pierwszy raz, gdy w jednym miejscu znajdą się dane osobowe wszystkich klientów niezależnie od sieci.

Rejestracja prepaidów nie pozwalała organom państwa na szybki i łatwy dostęp do wszystkich tych danych, teraz będą mieć je wszystkie u siebie.

Na deser, można jeszcze spróbować sobie wyobrazić konsekwencje ewentualnego wycieku danych z tejże bazy.

Wg informacji z dzisiejszej Rzeczypospolitej, dane przekazały już: Orange, Cyfrowy Polsat, Canal Plus, T-Mobile, Play, UPC i Inea.
 #1091435  autor: vh
 09 mar 2020, 10:10
Kilka osób używa numerów zarejestrowanych na mnie, np. Mama, koleżanka, mama koleżanki itd. :-]

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b
 #1101704  autor: aster
 21 sie 2020, 17:48
Czy usługi są w jakikolwiek sposób wyszczególnione? Jak ktoś jest w C+ czy CP to ewidentnie wiadomo o co chodzi, ale w UPC już niekoniecznie.
 #1101706  autor: biala1991
 21 sie 2020, 19:28
Pytasz pod kątem namierzania abonamentowców RTV? Wcale bym się nie zdziwiła.
Zebranie takiego ogromu danych na potrzeby spisu rolnego.. to jakiś geniusz musiał wymyśleć.
Jak w dowcipie:
Hrabia wyciąga cygaro i zwraca się do służącego:
-Janie, przynieś mi fortepian.
-A po co jaśnie panu teraz fortepian?
-bo na fortepianie leżą zapałki.

Pozyskali tyle danych a wśród nich może nie być tych, którzy rzeczywiście powinni GUS interesować. Sama znam rodzinę gdzie usługi telekomunikacyjne są zarejestrowane na męża a oficjalnym właścicielem gospodarstwa jest żona więc niech próbują się do niej dodzwonić :) Chyba że będą obdzwaniać wszystkich dostępnych pod adresem danego gospodarstwa zakładając, że telefon ma ktoś z rodziny rolnika :)
Gdyby rzeczywiście chodziło o spis rolny to do GUSu powinny trafić dane z ARIMR, tam każdy podaje nr, pod którym można się z nim skontaktować
 #1101732  autor: aster
 21 sie 2020, 23:33
biala1991 pisze:
21 sie 2020, 19:28
Pytasz pod kątem namierzania abonamentowców RTV? Wcale bym się nie zdziwiła.
Zebranie takiego ogromu danych na potrzeby spisu rolnego.. to jakiś geniusz musiał wymyśleć.
Ewidentnie chodzi o coś innego niż spis rolny, choć takiego działania można się spodziewać po reżimie chcącym wiedzieć wszystkiego o wszystkich. Trudne czasy.
Remington pisze:
21 sie 2020, 22:49
Wystarczy przeczytać pierwszy post tego wątku.
Pierwszy post naturalnie przeczytałem, od tego się zaczęło. Pytanie tylko czy nie ma tam choćby okrężnych sposobów by się domyśleć o jakie usługi chodzi, np. by taki Play osobno wysyłał dane klientów telefonicznych, Play internet to osobna lista, itd. Ustaw/y nie czytałem, ale ciężko uwierzyć by np. później na podstawie danych, nawet jeśli są OGÓLNE, nie można było wysłać kolejne zapytanie do operatorów na żądanie władzy by np. wyszczególnić klientów z usługą tv. A nawet jeśli to nie nastąpiło, to co stoi na przeszkodzie by zrobili to jutro?
 #1101755  autor: biala1991
 22 sie 2020, 14:15
Generalnie to GUS zachęca do samospisu przez internet, dzwonić będą do tych, którzy z własnej woli się nie wyspowiadają :) Ciekawe jak uczestnicy spisu online będą weryfikowani? profil zaufany?
Czy w ogóle system GUSu jest przygotowany do działania, czy to będzie niedoróbka jak z PUE ZUS? wiele osób do dziś nie ma bonu na swoim koncie :)