DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 4 z 13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
 #1108055  autor: sql
 12 gru 2020, 11:11
Ciężko widzę że jest..
Tutaj znalazłem http://ipllectual.pl/pl/o-zmianach-w-pr ... ronicznej/

Zwrot środków zgromadzonych na kontach pre-paid – Na wniosek konsumenta w przypadku wygaśnięcia konta lub zmiany dostawcy, dotychczasowy dostawca ma dokonać zwrotu pozostałych na koncie środków z doładowań. Zwrot ten może podlegać opłacie proporcjonalnej i współmiernej do rzeczywiście poniesionych kosztów zwrotu. Konsument może także zażądać zwrotu środków poprzez ich przekazanie nowemu dostawcy, o ile jest to technicznie wykonalne (Art. 272 PKE).

PKE to prawo komunikacji elektronicznej.

Wchodzie tutaj
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nowe- ... onsultacji

w linki powiązane i nic nie wiadomo...
 #1108057  autor: Remington
 12 gru 2020, 11:57
To trzeba na stronie Sejmu szukać, tam są wszystkie przepisy obowiązujące i nieobowiązujące. Ale o tym czy konkretny artykuł wchodzi w życie później to już piszą tylko w treści (pod koniec każdej ustawy jest powiedziane od kiedy wchodzi ona w życie oraz czy jakieś wybrane jej przepisy wchodzą później).

Edit:
Aktualny stan prac: https://legislacja.gov.pl/projekt/12336501 Skąd w ogóle ten termin grudniowy wzięliście jak to jeszcze nawet nie trafiło do Sejmu? Komisje sejmowe, uchwalenie, potem komisje senackie i tam głosowanie, potem może znowu Sejm i jeszcze Prezydent - to trochę potrwa.
 #1108071  autor: Remington
 12 gru 2020, 15:03
Artykuł jest sprzed 1,5 mies., dane ze strony rządowej są aktualne, termin nie do dotrzymania (Senat może przetrzymać ustawę miesiąc, Prezydent kolejne trzy tygodnie).

UE tak wymusza, że regulacje dot. praw konsumentów wprowadziliśmy jako ostatni kraj z 2-letnim opóźnieniem.
 #1108073  autor: Remington
 12 gru 2020, 15:46
W przypadku rozwiązania umowy o świadczenie usług przedpłaconych, w tym w przypadku zmiany dostawcy usług telekomunikacyjnych, dostawca usług telekomunikacyjnych zwraca abonentowi, na jego wniosek, pozostałe na koncie środki z doładowań

Czyli tylko środki z doładowań i tylko na wniosek związany z rozwiązaniem umowy. Można liczyć na to, że obejmie też promocyjne jeśli zasiliły konto główne, ale pewności mieć nie można. Przede wszystkim brakuje w tym projekcie definicji czym jest „doładowanie”, bo to pozostawia operatorom wolną rękę w interpretacji. Nawet oczywisty termin gdy daje jakieś uprawnienie czy obowiązek powinien być jednoznacznie zdefiniowany, a tak nie jest i każdy operator może zdefiniować doładowanie w swoim regulaminie nieco inaczej.
 #1108119  autor: sql
 13 gru 2020, 12:13
"przedstawiciele Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przekazali uczestnikom spotkania nieoficjalne informacje, że wejście w życie PKE i uchylenie PT zostanie odsunięte w czasie do czerwca 2021 r. – dodaje."


https://isportal.pl/jeszcze-bez-pke-gru ... ikacyjnym/

Wikipedia także mówi o 21 grudnia 2020r.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejsk ... tronicznej
 #1108139  autor: Remington
 13 gru 2020, 17:43
TSUE jak już, ale i zwykły sąd cywilny powinien wystarczyć. Już to widzę jak ktoś skarży Skarb Państwa o to, że nie dostał zwrotu salda po rozwiązaniu umowy (to realna strata), albo dostał go później (w tej sytuacji do ugrania są tylko odsetki).
 #1108248  autor: Remington
 16 gru 2020, 17:18
Tak, to ciekawe. Ten operator ma w zanadrzu taki wyrok:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... e-z-prawem

Nic od tamtego czasu nie zmieniło się w przepisach. Unijny kodeks można byłoby stosować, gdyby nie było polskich przepisów, tymczasem Pt ma się dobrze i nawet 21 grudnia wchodzi jego nowelizacja.

Z pewnością odpuszczą kwestię zwrotu w razie rozwiązania umowy przez klienta, bo tego wyrok nie obejmował, a zanim ktoś by to rozstrzygnął, to wejdą nowe przepisy. Ale sam zwrot w razie końca ważności niekoniecznie - z jednej strony mają wyrok sankcjonujący to, z drugiej nasz porządek prawny rozstrzyga wyrokiem tylko konkretną sprawę, z trzeciej jest decyzja administracyjna, która jak każda podlega możliwości zaskarżenia. Państwo z tektury.
 #1108394  autor: sql
 19 gru 2020, 12:17
Złożyłem wniosek o przeniesienie numeru z Orange na 21 grudnia do innej sieci. Ostatecznie wniosek anulowałem. Wcześniej napisałem reklamację (listem wysłałem) aby zwrócili kasę podając wyrok UOKIK i te nowe "niedoszłe prawo".
Ktoś z działu reklamacji do mnie zadzwonił i powiedział że Orange wdroży zwroty od 15 lutego 2020r. Konsultant nie mógł mi powiedzieć czy będę mógł złożyć wniosek np. 20 stycznia tak aby mieć te kilka dni na złożenie wniosku o zwrot środków (bo mamy 30 dni na złożenie wniosku od przeniesienia) czy wyłącznie na 15 lutego mam zrobić przeniesienie.
Powiedział mi że szkoda by było stracić środki. Generalnie oni rozpatrują reklamację na bazie "obecnie obowiązujących regulaminów". Ma mi dać znać czy będę mógł złożyć wniosek wcześniej. Potwierdził mi także że wniosek będzie można złożyć online.
 #1108661  autor: Camis
 23 gru 2020, 21:32
Przetestowałem zwrot środków z PLAY (Red bull mobile). Wniosek złożony w piątek, dziś dostałem przelew. Czyli całe 3 dni robocze.
 #1108851  autor: sql
 27 gru 2020, 17:35
Czy ja dobrze rozumiem w Play nie ma koniecznego stażu w sieci 6 miesięcy jeśli chodzi o zwroty po przeniesieniu numeru/wygaśnięciu konta:
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16784
W T-Mobile/Heyah jest konieczny staż 6 miesięcy https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... t-pre-paid
W Orange (jak wkrótce uruchomią zwroty) konieczny jest staż 6 miesięcy w sieci:
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17035

Jak coś to mnie poprawcie.
 #1109692  autor: sql
 09 sty 2021, 12:56
Czy ja dobrze rozumiem w Play nie ma koniecznego stażu w sieci 6 miesięcy jeśli chodzi o zwroty po przeniesieniu numeru/wygaśnięciu konta:
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16784
W T-Mobile/Heyah jest konieczny staż 6 miesięcy https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... t-pre-paid

W Orange (jak wkrótce uruchomią zwroty) konieczny jest staż 6 miesięcy w sieci:
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=17035

Jak coś to mnie poprawcie.

Co do Orange odpowiedzieli mi na reklamację.
Stanowisko Spółki wraz z uzasadnieniem merytorycznym dotyczącego zwrotu środków przedstawiliśmy w odpowiedzi z 07.01.12.2021 po zapoznaniu się 
ze zgłoszeniem z 17.12.2020. 

15.02.2021 wniosek będą mogli złożyć Konsumenci, których środki wygasły do 30 dni kalendarzowych wstecz, ale już nie ci, którzy środki te utracili np. w grudniu 2020 lub wcześniej. 

Czyli można złożyć wniosek np. 20 stycznia 2021 roku, później mieć te kilka dni na złożenie wniosku od 15 lutego 2021r.

„Których środki wygasły” to chyba ich nadinterpretacja? Zwrot jak rozumem dotyczy zarówno osób które utraciły ważność konta jak i co przeniosły numer. Zgadza się?
  • Strona 4 z 13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13