mirekm35 pisze: ↑25 lis 2020, 10:36
p2225 pisze: ↑23 lis 2020, 22:08
Macie może doświadczenie z numerami firmowymi w Play, ale nie w takich typowych taryfach dostępnych "normalnie"? (...) nie działa na nich VoLTE, a WiFi Calling wyklucza się z działaniem numerów wewnętrznych. O ile brak WiFi Calling można przeżyć, tak VoLTE wolałbym żeby działało. Żeby tego jeszcze było mało, to większość numerów nawet nie załącza zwykłego HD Voice.
Otóż niestety mam podobne doświadczenia. Jest to (zwłaszcza brak HD Voice) do tego stopnia dokuczliwe, że musiałem zastosować "obejście", które polega na... wypięciu numerów z centralki i przekierowywaniu na te numery połączeń przychodzących na numer główny (oczywiście wg schematu). Ma to oczywiście wady, bo nie da się skorzystać z możliwości centralki takich jak np. prezentacja numerem głównym, albo grupy numerów na które kieruje się połączenia przychodzące - ale przynajmniej nie kastruje się tych numerów z HDV, VoLTE i VoWiFi - dla połączeń wychodzących i przychodzących spoza centralki. No i oczywiście niestety - połączenia które zostaną przekierowane przez centralkę zestawiane są po 3G (zrzut z LTE) i jest brak HD Voice. Pisałem w tej sprawie do konsultanta z działu zajmującego się produktem (kontakt jest w panelu zarządzania centralką) i dostałem odpowiedź, że prace nad kodekami zostały zawieszone z uwagi na pandemię i konieczność zapewnienia bezawaryjnego działania usługi dla np. szpitali. Trudno powiedzieć czy to prawda czy tylko takie grzeczne "daj nam spokój".
A jednak może działać VoLTE i WiFi Calling z centralką, tylko Play to blokuje. Aktywowałem dzisiaj nowy numer, ale zanim podpiąłem go do centralki, wysłałem smsa aktywującego WiFi Calling i po kilku minutach aktywowały się obie usługi. Potem podpiąłem numer do centralki i usługi od godziny działają. Wybierając numer wewnętrzny, dodzwoniłem się zarówno po VoLTE (transmisja nie spadła do 3G, widoczna ikonka VoLTE i szybkość zestawienia rozmowy) jak i WiFi Calling (tryb samolotowy + włączone WiFi). Rozmowa przechodzi z WiFi Calling na VoLTE i odwrotnie.
Jak widać można i wcale numer wewnętrzny nie gryzie się z WiFi Calling. Pozostał problem braku HD Voice.
Nie liczę, że te usługi się utrzymają. Najpewniej Play je za niedługo wyłączy na numerze.