DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 86 z 197
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 197
 #1114384  autor: Huboo
 31 mar 2021, 11:49
Czy ktoś wie czy w przypadku braku działania usługi SMS po VoWifi można zerwać umowę z winy Orange?
Usługa powinna działać zgodnie z regulaminem usługi WiFi Calling w Polsce
obowiązuje od dnia 27 lutego 2017 roku do odwołania ze zmianą z dnia 29 marca 2021 roku
 #1114385  autor: Remington
 31 mar 2021, 11:51
Zacząć zawsze musisz od reklamacji. Dopiero jak Ci w odpowiedzi potwierdzą, że łamią regulamin, to wtedy będziesz miał podstawę. Ale nikt przy zdrowych zmysłach Ci tego nie przyzna, zwalą na Twój telefon lub sieć.
 #1114386  autor: Huboo
 31 mar 2021, 12:00
Remington pisze:
31 mar 2021, 11:51
Zacząć zawsze musisz od reklamacji. Dopiero jak Ci w odpowiedzi potwierdzą, że łamią regulamin, to wtedy będziesz miał podstawę. Ale nikt przy zdrowych zmysłach Ci tego nie przyzna, zwalą na Twój telefon lub sieć.
No pewnie szkoda tylko że mam też te usługi w Play i T-mobile i tam działa od dawana wszystko, Internet mam z Orange to raczej nie powinno być problemu.
Będę składał reklamację i zmieniał operatora bo widać że to nie ma sensu...
 #1114391  autor: Huboo
 31 mar 2021, 12:48
Ja akurat śledzę ten wątek od początku działania tej wspaniałej usługi czyli od 4 lat, a z Orange jestem od Popa na kartę.

Mieszkam w miejscu gdzie jest pustynia jeśli chodzi o sieci GSM (przerabiałem już reapetery dawno temu) widzę, która sieć najlepiej działa w VoWiFi mam wszystkie karty z innych sieci i dokładnie widzę jak Orange słabo idzie, cały czas dawałem im szansę no ale to co teraz pokazali to przesada.

Miesiąc temu wrzucili na swoja stronę nowy regulamin, usługa powinna działać od poniedziałku 29/03/2021 nie udało im się kolejny raz, w połowie dnia w której w/w usługa powinna już działać dopisali sobie na swojej stronie że usługa będzie działać ale z wybranymi telefonami tylko jeszcze nie wiedzą z jakimi.

A konsultanci Orange nie wiedzą o co w ogóle chodzi, rozłączają się albo twierdzą, że usługa działa poprawnie.

Myślę, że 4 lata to wystarczająco dużo aby uporać się z głupimi SMSami ;)
 #1114394  autor: Remington
 31 mar 2021, 13:42
Ten kto wymyślił u nich pojęcie „degradacji sieci” przez telefony chyba w nagrodę dostał uścisk dłoni prezesa. To jest niepojęte jak homologowany telefon może degradować homologowaną sieć.
 #1114398  autor: marcin19883
 31 mar 2021, 14:35
Gdyby pojęcie degradacji sieci było prawdą, to by reszta operatorów zablokowała telefony spoza listy a tak nie jest. Na Redmi 6 w PLAY przeszło 2 lata mam uruchomione Volte/VoWifi i nigdy nie było żadnych błędów. :-) Rozmowy, smy przez LTE i Wifi bez problemów. Zawsze zadziałały.
 #1114399  autor: p2225
 31 mar 2021, 15:24
mirekm35 pisze:
25 lis 2020, 10:36
p2225 pisze:
23 lis 2020, 22:08
Macie może doświadczenie z numerami firmowymi w Play, ale nie w takich typowych taryfach dostępnych "normalnie"? (...) nie działa na nich VoLTE, a WiFi Calling wyklucza się z działaniem numerów wewnętrznych. O ile brak WiFi Calling można przeżyć, tak VoLTE wolałbym żeby działało. Żeby tego jeszcze było mało, to większość numerów nawet nie załącza zwykłego HD Voice.
Otóż niestety mam podobne doświadczenia. Jest to (zwłaszcza brak HD Voice) do tego stopnia dokuczliwe, że musiałem zastosować "obejście", które polega na... wypięciu numerów z centralki i przekierowywaniu na te numery połączeń przychodzących na numer główny (oczywiście wg schematu). Ma to oczywiście wady, bo nie da się skorzystać z możliwości centralki takich jak np. prezentacja numerem głównym, albo grupy numerów na które kieruje się połączenia przychodzące - ale przynajmniej nie kastruje się tych numerów z HDV, VoLTE i VoWiFi - dla połączeń wychodzących i przychodzących spoza centralki. No i oczywiście niestety - połączenia które zostaną przekierowane przez centralkę zestawiane są po 3G (zrzut z LTE) i jest brak HD Voice. Pisałem w tej sprawie do konsultanta z działu zajmującego się produktem (kontakt jest w panelu zarządzania centralką) i dostałem odpowiedź, że prace nad kodekami zostały zawieszone z uwagi na pandemię i konieczność zapewnienia bezawaryjnego działania usługi dla np. szpitali. Trudno powiedzieć czy to prawda czy tylko takie grzeczne "daj nam spokój".
Dzisiaj zauważyłem w końcu działanie HD Voice. Działają niestety tylko dla połączeń wychodzących na 3G. Dla przychodzących niezależnie od tego czy przechodzi przez centralkę czy nie, brak HD Voice. Brak również w obie strony na VoLTE. Najważniejsze, że są w końcu jakieś zmiany.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1114412  autor: Kryniczanin
 31 mar 2021, 19:20
degradacji sieci
Przednio się uśmiałem z tego pomarańczowego pojęcia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mam tylko pytanie do tych tuzów pomarańczowego intelektu...Czy będzie kara chłosty bądź zakucia w dyby za włożenie karty do sprzętu który degraduje waszą sieć numer jeden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

IMS Orange - kolos na glinianych nogach...ba ten IMS jest chyba zrobiony z dykty.
 #1114434  autor: MaciejM
 31 mar 2021, 23:53
Dostałem info od znajomych, którzy pracują w Orange. SMSy po Wifi Calling będą działać tylko i wyłącznie na urządzeniach brandowanych z czasem trafi do Samsungów. USSD póki co nie będzie po VoLTE i WiFiCalling. Reszta telefonów nie wiadomo.
Prawdopodobne będą blokować wysyłanie i odbieranie Smsów po Wifi w urządzeniach niebrandowanych.

Tak to się robi najgorsze wdrożenie usług w Polsce :D

Te ich pomysły zdegradowały nie tylko sieć ale ich intelekt :lol:
 #1114438  autor: Mateusz7
 01 kwie 2021, 02:58
Temat zaczyna się powtarzać, jak powtarza się ten sam nierozwiązany problem.

Jest to już męczące, że po tylu latach nie udało się wypracować jakiś standardów w tej materii. Przecież wcześniej czy później trzeba będzie wyłączyć sieć 2G/3G i nie wyobrażam sobie, żeby dalej miało to tak wyglądać. Powinny powstać jakieś podstawowe ramy, do których musieliby dostosowywać się producenci urządzeń, jak i operatorzy. Z kolei konfiguracja sieci nie powinna być zapisana bezpośrednio w oprogramowaniu, tylko powinna być osobną warstwą swobodnie aktualnianą jak w iPhone'ach.

Najbardziej chyba zastanawia co tak bardzo magicznego jest w tego typu konfiguracjach dostępnych na brandowanych urządzeniach, że każdy operator na świecie musi wymyślać proch na nowo i każdy musi to robić inaczej. I tak samo, czym różnią się smartfony poszczególnych producentów, że mimo tego samego oprogramowania Android, jak i tych samych ustawień operatorskich, zaszytych w ukrytych menu, i tak nie każdemu udaje się do tych magicznych konfiguracji dostosować. Męczy mnie trochę tego typu komunikacja, bo myślę, że operator mógłby to lepiej wyjaśnić.

Jakoś nie wyobrażam sobie sytuacji w przyszłości, że prosty i tani chiński smartfon, działający w polskiej sieci realizuje połączenia VoLTE, VoNR, VoWiFi np. w roamingu w jakiejś serbrskiej czy irlandzkiej sieci komórkowej. Przy takiej wielości wdrożeń tych technologii nie da rady tego prawidłowo zestawić obecnymi metodami.

No chyba, że jest coś o czym nie wiemy i za te działające magiczne konfiguracje trzeba odpowiednio zapłacić. Zaś gdy dojdzie do wyłączeń 2G/3G nagle konfiguracje zaczną działać u wszystkich.
 #1114451  autor: doktor
 01 kwie 2021, 11:46
EVS z Play (s21) na Orange (s10) działa za każdym razem, w drugą stronę jest tylko zwykłe HD. Czasami miedzy Orange i telefonami s10 jest ikona hd+ ale jakość jest jak HD.

https://www.speedtest.net/result/a/9980004371
LTE2600+LTE2100+LTE1800+LTE800+5G 3600

https://www.speedtest.net/result/15854998413.png
GPON w domu
  • Strona 86 z 197
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 197
  • 1
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 197