mskrot pisze: ↑15 kwie 2021, 11:19
Na pytanie zadane obsłudze klienta NJU otrzymałem odpowiedź:
"Państwa karta SIM jest przystosowana do obsługi usług i same usługi VoLTE i wifi Calling też są aktywne na numerze xxxxxxxxx.
Jednak posiadany przez Państwa telefon nie pochodzi z dystrybucji naszej sieci, co wyklucza możliwość skorzystania z tych usług".
Po pierwsze, to "standardowa" odpowiedź BOK, która nie zawsze ma związek z rzeczywistością.
Po drugie, wszystkie Samsungi od 2017 roku wspierają usługi VoLTE i VoWiFi w Orange w oprogramowaniu XEO.
Jednak Samsung ZEPSUŁ ustawienia dla NJU pod koniec 2020 roku TYLKO dla NJU. W skrócie, w wersjach do ok. października 2020 roku w oprogramowaniu XEO "sieć" NJU nie była w żaden sposób osobno konfigurowana - po prostu korzystała z ustawień takich jak Orange. Ktoś w Samsungu zrobił "usprawnienie" i w wersjach wydawanych od października/listopada wprowadzili osobne ustawienia dla NJU, w których NIE WŁĄCZYLI VoLTE/VoWiFi. Czyli - w tym przypadku - konsultant NJU ma rację: A5 2017 będzie działał z oprogramowaniem Orange (OPV).
Najnowsze oprogramowanie XEO dla A520F zostało wydane w listopadzie i właśnie w nim pojawiły się ustawienia z błędem.
Z tego co wiem, Orange już skontaktowało się z Samsungiem i w niektórych flagowych telefonach z XEO już w grudniu/styczniu pojawiały się poprawki, w których NJU znów jest wspierane. Niestety, A5 2017 to dość stary model, nie jestem pewien czy będzie kolejna aktualizacja oprogramowania.
W skrócie - tym razem można winić Samsunga, a nie Orange
Jeszcze jedna uwaga: faktycznie w Samsungach z Androidem 11 ustawienia VoLTE/VoWiFi wyglądają na wbudowane w firmware/aplikację telefonu, a nie są częścią ustawień CSC zależnych od kraju/regionu/brandingu (takie są moje wnioski z analizy plików firmware). Stąd - działanie tych usług w "obcych" sieciach w telefonach z oprogramowaniem brandowanym.