DAJ CYNK
  • Szukasz taryfy dla siebie? Nie wiesz, na którą ofertę się zdecydować? Zadaj pytanie tutaj.
    :?:
Szukasz taryfy dla siebie? Nie wiesz, na którą ofertę się zdecydować? Zadaj pytanie tutaj.
:?:
Regulamin forum: 
Przy zakładaniu tematu rozpocznij tytuł od:
[ABO] - jeśli szukasz tylko oferty na ABONAMENT
[KARTA] - jeśli interesuje Cię tylko oferta na KARTĘ
[DOWOLNY] - jeśli szukasz po prostu najlepszej oferty, niezależnie czy będzie to karta, czy abonament

Aby społeczność mogła coś Ci podpowiedzieć, musisz określić swoje priorytety, czy jest to np.:
- cena,
- zasięg,
- stabilność sieci,
- usługi dodatkowe, np. VoLTE, WiFi Calling, HD Voice,
- ważność konta (w przypadku usług na kartę),
- dobra apka do zarządzania kontem

KONIECZNIE NAPISZ TEŻ: ile miesięcznie potrzebujesz minut, SMS-ów, MMS-ów oraz Internetu
 #1126989  autor: Matsss
 18 sty 2022, 11:17
Cześć, poszukuję oferty na kartę dla moich dziadków. Od lat nie interesowałem się żadnymi ofertami i nie mam pojęcia co mógłbym im kupić. Babcia z dziadkiem wysyłać smsów nie będą, zależy mi na tym aby był z nimi kontakt, gdy wyjdą z domu i gdy np. zabraknie prądu (żeby mogli wtedy zadzwonić, bo obecnie posiadają tylko telefon stacjonarny). Tak więc głównie zależy na możliwości dzwonienia, ale sporadycznego.
Konta sami też nie przedłużą, więc chciałbym aby było to jak najmniej problematyczne (w sumie nawet nie wiem jak się teraz przedłuża, zatrzymałem się na kodzie z żabki). I przede wszystkim jak wygląda teraz rejestracja karty? Potrzebuję pójść z babcią lub dziadkiem, żeby zarejestrować im starter? Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w tym temacie.
 #1126990  autor: Remington
 18 sty 2022, 11:29
Jako telefon dla seniora tylko do rozmów przewijają się na forum dwie oferty:
1. Fakt Mobile oferta podstawowa, w której jest ogranicznik na rozmowy i smsy maks. 15 zł w miesiącu kalendarzowym (cena minuty to 15 gr., czyli płaci się za pierwsze wygadane 100 w miesiącu); Fakt to taryfa Playa, więc kupujesz kartę Play i przenosisz do Faktu kodem
2. a2mobile pakiet za 12,90 zł miesięcznie albo minuta po 10 groszy

W obu przypadkach jednak upewnij się, że tam gdzie bywają jest dobry zasięg. Bo oferta może być super, ale co po niej gdy będzie słabo z dostępnością.

Co do rejestracji to nie maltretuj dziadków, kup i zarejestruj startery na siebie. O ile dziadkowie nie są dowcipnisiami dzwoniącymi z informacją o podłożonej bombie 😉.
 #1126991  autor: Matsss
 18 sty 2022, 11:48
Mam nadzieję, że nie są żartownisiami :D

Co do zasięgu to nie bardzo mam jak to sprawdzić niestety, bo sam posiadam nju, więc zasięg orange. I co do tego Faktu, to rozumiem, że trzeba to doładowywać miesięcznie za 15 zł?
 #1126992  autor: GaduAirowiec
 18 sty 2022, 12:36
Można zasilić np. za 50zł raz na kilka miesięcy i jedynie sprawdzać stan konta. Nigdy nie spadnie o 15zł miesięcznie jeśli tylko będą rozmawiać i sms-ować (o ile będzie aktywna usługa max.15zł za rozmowy i sms-y).
 #1126993  autor: Remington
 18 sty 2022, 12:47
Matsss pisze:
18 sty 2022, 11:48
I co do tego Faktu, to rozumiem, że trzeba to doładowywać miesięcznie za 15 zł?

Ja zasilam seniorce 90 zł co pół roku. Pamiętaj, że to maks. 15 zł w miesiącu kalendarzowym, czyli w grudniu ładuję na poczet od stycznia do czerwca, a w czerwcu na okres od lipca do grudnia. Jeśli dziadkowie nie wydzwaniają 100 min. miesięcznie to możesz ładować kwotę pomniejszoną o nadwyżkę jaka została z poprzednich miesięcy.
 #1126995  autor: Matsss
 18 sty 2022, 12:50
Dzięki za odpowiedź, a czy nie ma w takim razie może jakiejś opcji, że wystarczy doładować za kilka złotych i konto jest ważne powiedzmy na rok? Oni będą naprawdę sporadycznie korzystać z tego i ma to być tak jak pisałem, telefon awaryjny w nagłych przypadkach.
 #1126998  autor: Matsss
 18 sty 2022, 12:57
Czyli podsumowując: idę kupić starter play (zwykły na kartę), potem przenoszę to na fakt, doładowuję np 15 zł, dziadkowie mają ważność konta na rok i te 15 zł będzie na koncie przez rok czasu?
 #1126999  autor: Remington
 18 sty 2022, 13:03
Dokładnie. Zmianę taryfy na Fakt dokonasz kodem *163*12# .

Proponuję też wyłączyć pocztę głosową oraz usługę Notka SMS, bo to bajery, którymi Play uszczęśliwia wszystkich, choć seniorom niekoniecznie się przydadzą. Powinny zadziałać te metody:
https://www.play.pl/uslugi/poczta-glosowa/
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... -notka-sms
 #1127857  autor: Matsss
 06 lut 2022, 17:33
Musze odswiezyc temat poniewaz walcze ze zmiana taryfy. Obecnie jest ustawiona play lubie to, ale wpisywaniu kodu *163*12# nie dziala. Wyskakuje blad „niestety nie mozesz skorzystac z tego kodu, sprawdz dlaczego na play.pl”. Czy ktos ma pomysl dlaczego?
 #1127860  autor: rsig
 06 lut 2022, 18:00
Podobno przenieść tym kodem można się tylko z "Play Rok Ważności Konta". Więc najpierw zmigruj do RWK, a potem do Fakt Mobile. Jak już zmigrujesz to włącz tą usługę "Max 15 zł miesięcznie za rozmowy i sms", jest bezpłatna, więc gdyby kiedyś dziadkowie mieli dłuższą awarię prądu i musieli sporo przegadać przez komórkę to więcej niż 15 zł miesięcznie nie zapłacą.
 #1127861  autor: Matsss
 06 lut 2022, 18:23
Ok, to zmienie najpierw na RWK a potem sprobuje na fakt. A usluge 15 max wlacze potem przez strone play?

E/ przez strone nie mozna wybrac czegos takiego jak RWK


E2/ ok zmigrowalem kodem *163# walcze dalej
 #1127867  autor: rsig
 06 lut 2022, 20:44
Matsss pisze:
06 lut 2022, 18:23
A usluge 15 max wlacze potem przez strone play?
Tak.
E2/ ok zmigrowalem kodem *163# walcze dalej
Masz duże szanse na zwycięstwo, bo wszyscy tu tak przechodzą do FM.
 #1127880  autor: TomLee
 07 lut 2022, 10:18
Matsss pisze:
18 sty 2022, 12:57
Czyli podsumowując: idę kupić starter play (zwykły na kartę), potem przenoszę to na fakt, doładowuję np 15 zł, dziadkowie mają ważność konta na rok i te 15 zł będzie na koncie przez rok czasu?
Jeżeli będą mało dzwonić to mogą zużyć kilka złotych miesięcznie i tylko tyle zejdzie z tych 15 zł. Najlepiej, żeby na koncie zawsze było ponad 15 zł, tak dla świętego spokoju. Stan konta możesz monitorować przez aplikację play24 z twojego telefonu i w razie czego doładować numer.
 #1127902  autor: Matsss
 07 lut 2022, 14:28
Ok, z waszą pomocą + innych tematów na forum, jakoś mi się udało. Jeśli ktoś trafi na ten temat w przyszłości, bo ma problemy z przejściem to opiszę jak to zrobiłem, że zadziałało: po kupieniu startu play włączyłem kilka taryf (poprzez kody *163*kod#), ale z żadnej nie dało się przejść do faktu, więc włączyłem usługę "rok ważności konta" poprzez wybranie kodu *163# (ponieważ ani na stronie nie można jej było włączyć, ani poprzez żaden inny "dokładny" kod). Po wpisaniu tego kodu należy kierować się wyskakującymi instrukcjami. Po włączeniu RWK mogłem już użyć kodu *163*12# żeby przejść do Faktu. Po zmigrowaniu należy włączyć usługę "15 zł max" kodem *111*887*1#
 #1127915  autor: KC-KARLOS
 07 lut 2022, 20:15
Matsss: osoby migrujące do Faktu czy aktywujące starter, z automatu w ciągu 24h od aktywacji taryfy mają tą usługę uruchomioną. Ręczna aktywacja jest dla obecnych klientów Fakt Mobile, którzy są w tej ofercie przed dniem 11.01.2021, czyli odpaleniem usługi.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥