DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1126896  autor: Remington
 16 sty 2022, 11:35
Moje pytanie kieruję do osób obeznanych w nju abo, licząc na wiedzę np. Karlosa20.

Zapis o wypowiedzeniu abonamentu i przeniesieniu numeru do oferty na kartę w razie 6 okresów bez aktywności numeru znalazłem tylko w regulaminie „Im dłużej tym lepiej” dla klientów sprzed 16.06.2019.

Czy to oznacza, że:
1. można tego uniknąć (poza skorzystaniem raz na pół roku oczywiście) wyłączając Im dłużej tym lepiej i nr będzie mógł bez niej leżakować jako abonamentowy w nieskończoność, ale z dociążeniem 9 zł,
2. wypowiedzenie nie grozi nawet z aktywnym Im dłużej tym lepiej jeśli umowa została zawarta po 16.06.2019?
 #1127151  autor: KC-KARLOS
 22 sty 2022, 00:15
1. Dociążenie 9 zł występuje tylko w pierwszych 3 okresach rozliczeniowych od aktywacji karty SIM z oferta abonamentową w nju z automatycznie aktywną opcją "im dłużej, tym lepiej" (o tym poniżej), później zasada jest jasna - nie korzystasz, to nie płacisz.
2. Tutaj sytuacja wydaje się jasna. Wypowiedzenie abonamentu (migracja do nju na kartę) po pełnych 6 cyklach rozliczeniowych, gdy nie wygenerowano fakturki, jest wszyte w usługę promocyjno-lojalnościową "im dłużej tym lepiej", a usługa jest z automatu aktywowana dla każdej umowy po 16.06.2019. Bez tej usługi jest stałe dociążenie 9 zł/mies., pewnie dlatego, aby zachować aktywność numeru. Ale... jeśli nie zapłacimy 2 rachunków z rzędu... to za moment...
Warto przeczytać § 12 Czas trwania umowy, punkt 2 Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych:
Operator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych na czas określony.
Umowa może zostać rozwiązana (migracja na kartę) po 2 okresach rozliczeniowych, a miesiąc wcześniej od jej rozwiązania połączenia zostaną zablokowane, gdy nie masz zapłaconej faktury - nawet za te dociążenia (nie mówiąc o odsetkach, które będą naliczane do zadłużenia).

Podsumowując: z usługą lojalnościową, migracja na kartę po 6 miesiącach nieaktywności z brakiem dociążenia.
Bez niej: póki faktury będą opłacane na czas z dociążeniem 9 zł (naliczane z góry, jak za zwykły abonament), numer będzie w ofercie aktywny. Gdy nie zapłacimy 2 faktur wraz z odsetkami, numer zmigrują do prepaida.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1129667  autor: klaudia123
 24 mar 2022, 17:45
W nju wszystkich na nowe warunki przenieśli
- zakup abonamentu = 3Fv min. 9zł
- w momencie wygenerowania szóstej Fv na 0zł, migrują na kartę
- w karcie po 6mc przyjdzie SMS czy chcesz dalej mieć ten numer
=
sposób na leżaka to wpłacić kilka zł i co 3-4mc zadzwonić gdziekolwiek..
 #1129670  autor: KC-KARLOS
 24 mar 2022, 18:14
Dokładnie, gdy saldo z poprzedniego zamkniętego okresu rozliczeniowego wyniesie 0,00 i nie będzie na koncie opłat z usług stałych - Orange nie wystawia faktury.
Co 5 miesięcy wystarczy wykonać płatną aktywność na karcie i zrobić to samo za kolejne 5 miesięcy - najwygodniej, gdy wpłacimy na konto kilkuzłotową nadpłatę (przy przejściu na kartę po pół roku od wygenerowania ostatniej faktury środki z nadpłaty przechodzą do prepaida, więc nic nie stracimy).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1136390  autor: KC-KARLOS
 22 wrz 2022, 13:14
Zmiany w nju dla NOWYCH klientów. Usługa "im dłużej tym lepiej" zwiększa wyłącznie GB za staż w sieci. W związku z tym, w nowych ofertach nie ma ani dociążenia, ani zerowych faktur za brak aktywności - będzie naliczana faktura na kwotę 19, 29 lub 39 zł.
Abonament w nju mobile – przy aktywnej usłudze bez limitu oznacza, że opłaty w usłudze bez limitu naliczane są na podstawie poszczególnych pojedynczych zdarzeń płatnych w zakresie każdego numeru posiadanego przez Abonenta do wysokości limitu. W wyjątkowych przypadkach, ze względu na zasady określone w ustawie o podatku od towarów i usług dotyczącego zaokrąglania kwot na fakturach, wynikających z sumy tychże poszczególnych zdarzeń płatnych, Limit wydatków może wzrosnąć o 1 grosz w stosunku do każdego posiadanego przez Abonenta numeru
Oczywiście, jeśli nie zostanie opłacona druga faktura na koncie, dojdzie do blokady wychodzących, a potem numer przejdzie na kartę z ryzykiem jego utraty oraz windykacji niezapłaconych należności.
Dodatkowo zawarcie umowy wiąże się z rabatami: 20 zł za e-fakturę oraz 20 zł za marketing. Opłata aktywacyjna: 0 zł.
Dokumenty:
> "im dłużej tym lepiej": https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... _zl_5G.pdf
> regulamin planów nju 19, nju 29 z 5G i nju 39 z 5G: https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... 092022.pdf

Dodam, że zmiany nie dotyczą obecnych klientów obecnych aktywnych ofert głosowych (starych), ale operator pozwala na zmianę na opcje z 5G, a to spowoduje niekorzystną zmianę dla klienta (przejście na nowe warunki). Trzeba szukać nowych informacji, jak to działa.

UPDATE: Doczytałem, że zmiana nie dotyczy oferty "nju internetowy". Oferta działa tak jak dotychczas, wzbogacili ją tylko o dostęp do 5G Orange z automatu.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1136947  autor: KC-KARLOS
 06 paź 2022, 20:46
klaudia123: przeczytałaś uważnie mój post?
Nowi klienci oraz obecni, którzy zmienią plan taryfowy na te z 5G (5G nie jest włączone domyślnie obecnym Abonentom), mają już na sztywno naliczane 19 / 29 lub 39 zł za podstawę planu + od razu otrzymują pulę GB do wykorzystania. Dla tych osób mechanizm cennikowy naliczany od minimalnego do maksymalnego pułapu cenowego nie obowiązuje.
Informacja o nowych zasadach jest na stronie, proszę uważnie przeczytać, nawet ją zacytowałem powyżej, w poprzednim poście.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥