Zastanawiam się, czy korzystanie z bonusu "100GB po doładowaniu 10zl" zwalnia z opłaty za nieaktywność. Nie jest to bonus za doładowanie bo ten trafił na inne subkonto. Bonusy ze specjalnych okazji nie zostały chyba wymienione przez rzecznika.
- Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum:
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.
Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
asdaf: przekonamy się o tym albo 4 kwietnia, albo licząc od tej daty 31 dni. Obawy mogą zniknąć, gdy odpłatnie te saldo wydłużymy o kolejne 31 dni, gdyż skorzystamy z odpłatnej usługi.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Myślę, że u mnie ten bonus nie doczeka końca ważności.
Chyba wystarczy 1x z miesiącu włączyć NL na 47h za 1 pln
Co prawda podniesie to roczny koszt posiadania numeru o kwotę 12 pln (+ 6 za RWK, co oczywiście nadaje się dla UOKiK, bo płatny RWK ewidentnie gryzie się z opłatą za brak aktywności), ale w zamian dostajemy moc bonusów od Operatora, jak np. okolicznościowe NL lub czyste GB ...
R.Mandano: i co te zgłoszenie do UOKiK da? Tutaj operator ma prawo taką opłatę wprowadzić za długą ważność konta (a ile zabiera T w taryfie GO za RWK? 20 zł). Dodatkowo może zabrać część środków które klientowi zostały zamrożone po przejściu do okresu pasywnego. Klient może je odzyskać doładowaniem (potrąca prowizje za to), gdy chce zostać w Orange lub przelewem - rezygnując z operatora za potrącenie 20 zł za przelew.
Przypomnę Tobie, że Orange zabierał całość kasy głównej za niedoładowanie konta na czas (niezachowanie okresu aktywnego), wielu ludzi (szczególnie w opcjach Zetafon) traciła nawet kilkaset zł. Teraz mamy łatwy sposób, aby uniknąć daniny i wydłużyć wychodzące i ważność pakietów - wystarczy korzystać z usług, kupując no-limity czy inne pakiety / bonusy i z nich korzystać - nic nie ma za darmo.
Przypomnę Tobie, że Orange zabierał całość kasy głównej za niedoładowanie konta na czas (niezachowanie okresu aktywnego), wielu ludzi (szczególnie w opcjach Zetafon) traciła nawet kilkaset zł. Teraz mamy łatwy sposób, aby uniknąć daniny i wydłużyć wychodzące i ważność pakietów - wystarczy korzystać z usług, kupując no-limity czy inne pakiety / bonusy i z nich korzystać - nic nie ma za darmo.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Pisanie skarg do UOKiK jest podstawowym obowiązkiem klienta.
W końcu ten cały UOKiK jest utrzymywany z podatków, które płacimy np. w postaci VAT, PIT czy przeróżnych składek.
Przypomnę, że np. w Play odNowa też jest opłata za brak aktywności, ale nie ma opłaty za RWK - a na dodatek dostajemy SD po sieci.
Czy jak Orange wprowadzi opłatę np. za nadmierną aktywność, albo nietypową aktywność (np. długie rozmowy w godzinach nocnych i całkowity brak rozmów w weekendy) to też poddasz się bez walki
W końcu ten cały UOKiK jest utrzymywany z podatków, które płacimy np. w postaci VAT, PIT czy przeróżnych składek.
I to ma być powód, aby pogodzić się bez walki z absurdalnymi pomysłami OperatoraKarlos20 pisze:Przypomnę Tobie, że Orange zabierał całość kasy głównej za niedoładowanie konta na czas (niezachowanie okresu aktywnego), wielu ludzi (szczególnie w opcjach Zetafon) traciła nawet kilkaset zł.
Przypomnę, że np. w Play odNowa też jest opłata za brak aktywności, ale nie ma opłaty za RWK - a na dodatek dostajemy SD po sieci.
Czy jak Orange wprowadzi opłatę np. za nadmierną aktywność, albo nietypową aktywność (np. długie rozmowy w godzinach nocnych i całkowity brak rozmów w weekendy) to też poddasz się bez walki
R.Mandano: W dobie drożejących usług, a 5G niedługo będzie faktem, operatorzy będą zjadać nam środki. Budowę nowej technologii nie sfinansują z budżetu państwa czy kasy unijnej - tylko z naszej kasy. Mamy jedne z najtańszych usług telko w UE. Pogódź się z tym. Abonentów kontraktowych trudniej ruszyć, bo są związani umowami, a prepaidy czy klientów bez umowy terminowej łatwiej "namówić" na podwyżki i dołożenie się do rozwoju sieci, a sposobów jest wiele, np. migracja starych taryf na nowe (Play i T-Mobile), reszta stosuje opłatę za brak aktywności (szeroko stosowana w bankach). I niedługo prepaidy tak będą działać, jak banki. Tym bardziej, że rezygnując z usług, możesz za 20 zł odzyskać nadpłacone środki (do tego zmusił ich właśnie wspaniałomyślny UOKiK - dlatego nie mamy aż tak często promocji doładowań, a zamiast kasy operatorzy dokładają tony gigabajtów, których nie wykorzystamy tak łatwo - chyba, że masz router wifi, to co innego).
Dodatkowo pamiętaj, że operator ponosi koszt utrzymania leżaków i powodują straty w przychodach (stąd m.in. zamysł tych opłat).
Przywołujesz odNOWĘ. Oni byli pierwsi (Play). Było marudzenie, i co? Kusząc 100 GB za cenę startera i dodatkowymi pakietami, oraz prostymi sposobami na uniknięcie 2 a później 3 zł daniny, narzekania ustały. I co Tobie po SD, skoro przy stanie konta 0,00 zostaje on "za karę" odłączony, podczas w innej taryfie SD do Play jest wszyty w cennik za utrzymanie aktywnych wychodzących, czy w innej taryfie za darmo lub za 5 zł zasilenia łatwo nabywasz RWK. Możliwości jest wiele, nie trzeba opierać się na jednej ofercie.
Jedziesz Playa i obecnie Orange za daninę, a zapominasz o Plusie. Perfidnym operatorze, który promując ostro darmowymi pakiecikami coraz słabsze prędkości LTE kosztem zajefajnego 5G, zabiera 3 zł daniny mies. klientowi za korzystanie z uzyskanych środków, szczególnie u tych, co przenieśli się do Plusa / Plusha na kartę i włączyli na 3 miesiące no-limity z netem za 0 zł w promocji. To się nazywa "dbanie" o klienta. Ty spełniasz warunki aktywności, a i tak klient jest za to karany.
W Play wiemy, jak daninę łatwo ominąć.
W Orange się przekonamy i okaże się, że przykładowo wysłanie SMSa za 25 groszy w promocji "GB za Gole" zwolni nas z daniny 5 zł i do tego dostaniemy kilka GB neta. A u tego operatora możliwości uniknięcia opłaty jest bez liku. Zobaczysz.
Dodatkowo pamiętaj, że operator ponosi koszt utrzymania leżaków i powodują straty w przychodach (stąd m.in. zamysł tych opłat).
Przywołujesz odNOWĘ. Oni byli pierwsi (Play). Było marudzenie, i co? Kusząc 100 GB za cenę startera i dodatkowymi pakietami, oraz prostymi sposobami na uniknięcie 2 a później 3 zł daniny, narzekania ustały. I co Tobie po SD, skoro przy stanie konta 0,00 zostaje on "za karę" odłączony, podczas w innej taryfie SD do Play jest wszyty w cennik za utrzymanie aktywnych wychodzących, czy w innej taryfie za darmo lub za 5 zł zasilenia łatwo nabywasz RWK. Możliwości jest wiele, nie trzeba opierać się na jednej ofercie.
Jedziesz Playa i obecnie Orange za daninę, a zapominasz o Plusie. Perfidnym operatorze, który promując ostro darmowymi pakiecikami coraz słabsze prędkości LTE kosztem zajefajnego 5G, zabiera 3 zł daniny mies. klientowi za korzystanie z uzyskanych środków, szczególnie u tych, co przenieśli się do Plusa / Plusha na kartę i włączyli na 3 miesiące no-limity z netem za 0 zł w promocji. To się nazywa "dbanie" o klienta. Ty spełniasz warunki aktywności, a i tak klient jest za to karany.
W Play wiemy, jak daninę łatwo ominąć.
W Orange się przekonamy i okaże się, że przykładowo wysłanie SMSa za 25 groszy w promocji "GB za Gole" zwolni nas z daniny 5 zł i do tego dostaniemy kilka GB neta. A u tego operatora możliwości uniknięcia opłaty jest bez liku. Zobaczysz.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Komunikat od operatora Orange: WYMODEROWANO
Ostatnio zmieniony 24 mar 2022, 19:45 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wyjaśnienie w poście Karlosa
sylwekZolkusza: i po co cytujesz ten komunikat, skoro go omawiamy przez ostatnie kilka podstron tego forum, tym bardziej, że opis "usługi" nie jest precyzyjny...
Przekonamy się już wkrótce, jak to będzie działać.
Przekonamy się już wkrótce, jak to będzie działać.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Co za mecz! Emocje do ostatniej minuty! Dziś nasza drużyna w meczu towarzyskim zremisowała 1:1 ze Szkocją. Z tej okazji łapcie od nas extra 2 GB Jeżeli chcesz skorzystać z bonusu, wyślij SMS-a o treści KARNY93 pod numer 233 (opłata za SMS-a zgodna z cennikiem Twojego planu taryfowego). Na jednym numerze można aktywować tylko jeden dodatkowy pakiet GB za gole. Aktywacji można dokonać w ciągu 24 godz. od publikacji tego posta. Promocyjne GB ważne 3 dni od daty aktywacji, obowiązują tylko w kraju.
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Omawiać omawiacie, ale czy ten komunikat przeczytałeś i zrozumiałeś? Może po to go znowu przytoczył, żebyś go w końcu przeczytał ze zrozumieniem i nie siał fermentu. Komunikat jest nadwyraz jasny i zrozumiały i wskazuje cel jego wprowadzenia nie zostawiając wątpliwości co do zamiarów i toku myślenia osoby go tworzącej.
wum: Nie, nie jest jasny dla wielu osób. Poza tym po co co ponownie cytować, skoro jest w każdej chwili dostępny na stronie operatora?
Nie sieje fermentu, tylko próbuje pokazać, że tą daninę łatwo jest ominąć i ludzie zobaczą, że nie będzie aż tak źle. Popatrz na Plusa, zanim zaczniesz krytykować zarówno tych, co nie czytają komunikatu z Orange oraz tych, co nie krytykują Playa za daninę 3-złotową w taryfie odNOWA (oni byli pierwsi i wielkiego marudzenia ostatecznie nie było, bo Play dosolił promocji).
Nie sieje fermentu, tylko próbuje pokazać, że tą daninę łatwo jest ominąć i ludzie zobaczą, że nie będzie aż tak źle. Popatrz na Plusa, zanim zaczniesz krytykować zarówno tych, co nie czytają komunikatu z Orange oraz tych, co nie krytykują Playa za daninę 3-złotową w taryfie odNOWA (oni byli pierwsi i wielkiego marudzenia ostatecznie nie było, bo Play dosolił promocji).
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
Znów mnie zjecie, że podsycam dyskusję na temat "daniny" 5 zł, ale w Mój Orange zauważyłem dziwną i istotną rzecz.
Na kilku numerach mam ustawioną taką samą datę okresu pasywnego - jest podejrzanie długa - na 13.09.2025. Zrozumiałbym ją przy numerze OFNK na którym mam długą ważność okresu aktywnego (do czerwca 2025, lecz zazwyczaj okres pasywny był dłuższy od aktywnego o 3 miesiące i tylko na jednym numerze, więc dziwne), ale na numerach gdzie jest RWK i są ważne do marca 2023 data okresu pasywnego jest również do 13.09.2025.
Wydłużoną datę okresu pasywnego mam na taryfie OFNK oraz OFNK starter promocyjny, w taryfie Zawsze Bez Limitu mam OA do 3 stycznia 2023 + 3 miesiące dodatkowego OP.
Spróbuje na głównym numerze OFNK wydłużyć za 3 zł o 7 dni ważność GB bonusowych z doładowań + kasy głównej, zobaczymy co się stanie.
EDIT: dorzuciłem dodatkowe 7 dni do OA kasy głównej (z 12 na 19.06.2025), GB z zasileń (z 11 na 18.06.2025), data OP nie zmieniła się (13.09.2025). Podejrzane....
W razie czego dla ułatwienia będę używał skrótów:
> OP - okres pasywny, w którym wykonujemy darmowe połączenia cennikowe i odbieramy połączenia, a bonusowe GB z zasileń i kasa główna jest zamrożona (o ile jest dostępna)
> OA - okres aktywny - dostępne środki główne, bonusowe GB i okres korzystania z usług wychodzących płatnych i bezpłatnych oraz przychodzących.
Zrobiłem kolejny eksperyment: tym razem z usługą Social Pass. Udany. Przełączyłem się z opcji jednorazowej na cykliczną (też kosztuje 7 zł), jako, że poprzez MO usługa ma wydłużoną ważność, otrzymałem usługę ważną nie do 01.05.2022 (dotychczas przy usłudze jednorazowej), a ten okres wydłużony został do 02.08.2022 czyli doliczyli 3 miesiące! Nic nie przepadło! Piękna sprawa
Dodatkowo: 5G Pass nie spowalnia neta w LTE / LTE+, mogę to potwierdzić. Usługa jest ważna 31 dni (nieodnawialna) i można tą funkcję ponownie włączyć po tym czasie (za 0 zł do końca czerwca).
Na kilku numerach mam ustawioną taką samą datę okresu pasywnego - jest podejrzanie długa - na 13.09.2025. Zrozumiałbym ją przy numerze OFNK na którym mam długą ważność okresu aktywnego (do czerwca 2025, lecz zazwyczaj okres pasywny był dłuższy od aktywnego o 3 miesiące i tylko na jednym numerze, więc dziwne), ale na numerach gdzie jest RWK i są ważne do marca 2023 data okresu pasywnego jest również do 13.09.2025.
Wydłużoną datę okresu pasywnego mam na taryfie OFNK oraz OFNK starter promocyjny, w taryfie Zawsze Bez Limitu mam OA do 3 stycznia 2023 + 3 miesiące dodatkowego OP.
Spróbuje na głównym numerze OFNK wydłużyć za 3 zł o 7 dni ważność GB bonusowych z doładowań + kasy głównej, zobaczymy co się stanie.
EDIT: dorzuciłem dodatkowe 7 dni do OA kasy głównej (z 12 na 19.06.2025), GB z zasileń (z 11 na 18.06.2025), data OP nie zmieniła się (13.09.2025). Podejrzane....
W razie czego dla ułatwienia będę używał skrótów:
> OP - okres pasywny, w którym wykonujemy darmowe połączenia cennikowe i odbieramy połączenia, a bonusowe GB z zasileń i kasa główna jest zamrożona (o ile jest dostępna)
> OA - okres aktywny - dostępne środki główne, bonusowe GB i okres korzystania z usług wychodzących płatnych i bezpłatnych oraz przychodzących.
Zrobiłem kolejny eksperyment: tym razem z usługą Social Pass. Udany. Przełączyłem się z opcji jednorazowej na cykliczną (też kosztuje 7 zł), jako, że poprzez MO usługa ma wydłużoną ważność, otrzymałem usługę ważną nie do 01.05.2022 (dotychczas przy usłudze jednorazowej), a ten okres wydłużony został do 02.08.2022 czyli doliczyli 3 miesiące! Nic nie przepadło! Piękna sprawa
Dodatkowo: 5G Pass nie spowalnia neta w LTE / LTE+, mogę to potwierdzić. Usługa jest ważna 31 dni (nieodnawialna) i można tą funkcję ponownie włączyć po tym czasie (za 0 zł do końca czerwca).
To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam
No to się zdecyduj. Wskazuje cel czy nie. Jest nim czyszczenie konta czy nie? Zagadka?
A cel tego prostego komunikatu/usługi to, że karta ma być używana. Doładowaniem nie zwolnisz z piątaka a użyciem czegokolwiek z konta już tak. Jakoś dziwne, że tłumaczenie co to jest okres pasywny czy aktywny nie jest nikomu potrzebne a właściwie to rozwiązuje problem zrozumienia tego komunikatu i zasad naliczania daniny.
Na co mam się niby zdecydować? To Ty twierdziłeś, że wskazuje, nie ja. Komunikat nie wskazuje celu i kropka.
Można go wywnioskować nie z komunikatu, lecz z okoliczności - szykowany prawny obowiązek zwrotu środków, wprowadzenie identycznej opłaty przez Plusa i ostatnich zmian w cenniku, relacje osób o zaskakująco odległej dacie ważności w MO. Jeden i drugi operator skalkulował ile jest zazwyczaj salda na wygasających kartach (zapewne naście - do małych kilkudziesięciu złotych), które musieliby trzymać jako gotowe do zwrotu, a tak nie będą. U Plusa to jest bardziej klarowne, bo po prostu wydłużył on ważność kont na przychodzące do 2 lat po wygaśnięciu wychodzących, w czasie których pobierze w majestacie prawa do 72 zł. Niewykluczone, że Orange niebawem zrobi coś podobnego, choć jak już widać niektórzy już mają ważność konta dłuższą niż się spodziewali.
Można go wywnioskować nie z komunikatu, lecz z okoliczności - szykowany prawny obowiązek zwrotu środków, wprowadzenie identycznej opłaty przez Plusa i ostatnich zmian w cenniku, relacje osób o zaskakująco odległej dacie ważności w MO. Jeden i drugi operator skalkulował ile jest zazwyczaj salda na wygasających kartach (zapewne naście - do małych kilkudziesięciu złotych), które musieliby trzymać jako gotowe do zwrotu, a tak nie będą. U Plusa to jest bardziej klarowne, bo po prostu wydłużył on ważność kont na przychodzące do 2 lat po wygaśnięciu wychodzących, w czasie których pobierze w majestacie prawa do 72 zł. Niewykluczone, że Orange niebawem zrobi coś podobnego, choć jak już widać niektórzy już mają ważność konta dłuższą niż się spodziewali.
Dobra wiadomość taka, że niektórzy dostali sms-y od operatora, że "opłata karna za nieaktywność" zacznie być naliczana dopiero od 4 maja. Nie widze żeby gdzieś tutaj wspomniano o tym Dużo czasu by jeszcze pomyśleć o jakichś wytrychach na tego "bata"
Jak mam rozumieć termin ważności na połączenia wychodzące, w apce? Do końca dnia 23:59:59 czy do jakiejś konkretnej godziny wynikającej z uruchomienia AKT7 na na numer 80199?
W Orange ważność konta i ważność pakietów kończy się zawsze o północy, nie ważne o której godzinie były aktywowane.
Kilka dni temu zmodyfikowano komunikat na stronie o Nowej Usłudze Karnej w ten sposób, że usunięto słówko "płatnej" (aktywności). Stąd post Sylwka ze zmodyfikowanym komunikatem (Choć nie jestem pewny co tam było, nie zdążyłem zobaczyć.)
Mając na uwadze komunikat i rozsyłane smsy, rozwiały się wątpliwości nolimitowców-rocznych i bonusowco-promocyjno-internetowców - na ich korzyść. Pozostaje pytanie o formę liczenia 31 dni - czy po Orangowskiemu czy po kodeksie cywilnym. No i czy faktycznie przyjmowanie tylko połączeń na aktywnym numerze nie zwolni z opłaty, oraz czy *124*# to wykonanie połączenia?
Szkoda, że zamiast sięgnąć po najprostsze rozwiązanie w celu wyeliminowania szufladowców - czyli wymóg numeru aktywnego w sieci (umieszczony w urządzeniu), to robią jakieś fikołki z uprzykrzaniem życia ludziom, żeby wydali ten jeden grosz na połączenie...
Mając na uwadze komunikat i rozsyłane smsy, rozwiały się wątpliwości nolimitowców-rocznych i bonusowco-promocyjno-internetowców - na ich korzyść. Pozostaje pytanie o formę liczenia 31 dni - czy po Orangowskiemu czy po kodeksie cywilnym. No i czy faktycznie przyjmowanie tylko połączeń na aktywnym numerze nie zwolni z opłaty, oraz czy *124*# to wykonanie połączenia?
Szkoda, że zamiast sięgnąć po najprostsze rozwiązanie w celu wyeliminowania szufladowców - czyli wymóg numeru aktywnego w sieci (umieszczony w urządzeniu), to robią jakieś fikołki z uprzykrzaniem życia ludziom, żeby wydali ten jeden grosz na połączenie...