DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 177 z 179
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
 #1121005  autor: waflewryju
 30 sie 2021, 13:40
f0ku5 pisze:
30 sie 2021, 11:18
Oczywiście, że Heyah (T-Mobile). Ale piszę tylko o względach technicznych ;)
A ogółem która sieć/sieci (karta) jest najlepsza?
Tytuł tematu brzmi "która sieć jest najlepsza", więc po 235 stronach wątku chyba już dosznięto do jakiegoś konsensusu? 8)

Chciałbym wybrać sobie jakiś no-limit max 25zł (i min. 10GB) na kartę, ale tylko sposród sensownych jakościowo sieci.
 #1121008  autor: maniek357
 30 sie 2021, 13:46
Najlepsza sieć to taka, która dobrze działa w miejscach, w których najczęściej przebywasz :) Musisz sam sprawdzić na mapie lokalizacje BTS-ów i ewentualnie kupić startery i osobiście przetestować.
 #1121011  autor: waflewryju
 30 sie 2021, 15:32
iphoneski pisze:
30 sie 2021, 13:45
To chyba uczyliśmy się innych sztuk czytania, bo np. ja widzę w tytule "lepsza" a nie "najlepsza", a to dość duża różnica.
To chyba uczyliśmy się innych sztuk rozumowania. Jeśli stosujemy klasyfikację "lepsza" to automatycznie po analizach i porównaniach wyłania się hierarchia najgorszych i najlepszych, gdzie najgorsze to te mniej/rzadziej lepsze a najlepsze to częsciej/bardziej lepsze. A to dość proste wnioskowanie.
 #1121083  autor: iphoneski
 31 sie 2021, 20:27
waflewryju pisze:
30 sie 2021, 15:32
iphoneski pisze:
30 sie 2021, 13:45
To chyba uczyliśmy się innych sztuk czytania, bo np. ja widzę w tytule "lepsza" a nie "najlepsza", a to dość duża różnica.
To chyba uczyliśmy się innych sztuk rozumowania. Jeśli stosujemy klasyfikację "lepsza" to automatycznie po analizach i porównaniach wyłania się hierarchia najgorszych i najlepszych, gdzie najgorsze to te mniej/rzadziej lepsze a najlepsze to częsciej/bardziej lepsze. A to dość proste wnioskowanie.
Ale wtedy wątek byłby zamknięty albo wynik tej analizy byłby w ostatnich postach wątku. A skoro nie zaszło ani jedno ani drugie to znaczy, że wnioski końcowe nie zostały wysnute.
 #1121104  autor: mariusz9a
 01 wrz 2021, 08:19
Kryniczanin pisze:
31 sie 2021, 20:12
Powiaty Nowosądeckie (miejski + grodzki)
1 Play, 2 Plus, 3 T-Mobile, 4 Orange.
Potwierdzam. Byłem się tam "pobawić" T-Mobile i Plusem jakoś w pierwszej połowie lipca. Przeskanowany obszar to Krynica-Zdrój, Muszyna oraz okoliczne szlaki górskie. Jest to jeden z naprawdę nielicznych obszarów gdzie Plus wypada lepiej niż N! i to pod względem zasięgowym jak i prędkości internetu (z Play nie miałem przyjemności korzystać). Szlaki górskie zdecydowanie na korzyść Plusa, T-Mobile często bez zasięgu lub roaming zagraniczny. Dziwna sytuacja panuje w Muszynie - mimo przewagi pod względem ilości stacji bazowych w N!, zasięgowo wcale nie jest jakoś specjalnie lepiej - widać rozmieszczenie stacji nie do końca trafione (w ogrodach antycznych/magicznych itd) zasięgowo i jakościowo (pod względem transmisji danych) taka sama "padaka" jak u Plusa posiadającego jedną stację na maszcie Emitela (nadajnik N! mino bliskiej odległości zastawiony przez szczyt góry z ogrodem sensorycznym). Także do dyspozycji koszmarny jakościowo sygnał LTE z licznymi spadkami do 3G. Jedynie w Muszynie jeśli chodzi o część w kierunku miejscowości Złockie N! daje sobie trochę lepiej radę, ale nie jest to jakiś "szał" jak na to że jako jedyni mają tam nadajnik...
 #1125398  autor: JFK2016
 12 gru 2021, 12:27
mariusz9a pisze:
01 wrz 2021, 08:19
Jest to jeden z naprawdę nielicznych obszarów gdzie Plus wypada lepiej niż N! i to pod względem zasięgowym jak i prędkości internetu (z Play nie miałem przyjemności korzystać).
Takich miejsc jest olbrzymia ilość (pewnie że są miejsca że ma najsłabszą infrastrukturę-takie proporcje są u każdego opa). Rozbudowa sieci/restrykcyjna polityka użycia danych-FUP/uruchomienie sieci 5G/wysokie ceny "przytarło mocno nosa" konkurencji, no i "najważniejsze" VoLTE działa nawet na iPhone. :D
 #1125508  autor: montereys
 14 gru 2021, 14:46
Cześć Wszystkim,
Jestem nowy na forum, postanowiłem, że opiszę swoje przygody z sieciami komórkowymi, może nikogo to nie zainteresuje, ale z drugiej strony to wątek o sieciach więc gdzie jak nie tu można się tym podzielić :)

Pierwszą moją siecią w okolicach 2000 roku był Plus - a konkretnie Simplus. Nie wiem dlaczego wtedy padło na Simplus, byłem wtedy w liceum, natomiast doskonale pamiętam ile kosztowała minuta połączenia "poza sieć w godzinach szczytu" - 2,90 PLN. A sms 0,75 PLN. To były czasy :) . Dobrze wspominam jakość połączeń i ogólnie zasięg w okolicach Wieliczki.

Po jakimś czasie zdecydowałem się na pierwszy abonament - w Idei, bo było najtaniej. Natomiast szybko przekonałem się, że zarówno zasięg w Wieliczce i okolicach jak i jakość połączeń znacząco się obniżyły. Zaczęło też częściej zrywać połączenia.
Ale minęło parę lat i sytuacja zaczęła się stabilizować.

Jak tylko pojawił się Play na polskim rynku - pobiegłem do Play ciekawy i żądny nowości i "nowoczesnego approachu". No cóż, był to najgorszy koszmar z jakością połączeń, zrywaniem połączeń, przełączaniem między sieciami... Po wycierpieniu dwóch lat przeniosłem się do T-Mobile.

W T-Mobile zadowolony byłem i z zasięgu i z jakości, choć wtedy mieszkałem już w Warszawie to często odwiedzałem Rodziców w Wieliczce - u nich w bloku niestety nadal nie było zasięgu 3G, dopiero po jakimś czasie się pojawił.

Ponieważ często operatorzy mają lepsze oferty dla nowych klientów po T-Mobile przeszedłem do Orange na kilka dobrych lat i ogólnie byłem zadowolony, choć miesiąc temu wróciłem do T-Mobile.

3 rzeczy na które ja zwracałem uwagę teraz zmieniając operatora (bo przecież każdy zwraca uwagę na co innego) to:

-lepszy zasięg w górach - wolny czas najchętniej spędzam wędrując po górach, jak przeczytałem gdzieś o nowych nadajnikach T-Mobile w Tatrach to był to dla mnie bardzo ważny argument

-lepsze pokrycie 5G przez T-Mobile - jeszcze wtedy nie czytałem Waszego forum i nie wiedziałem, że w sumie to jest trochę "fake 5G", po prostu ładnie wyglądało to na mapce, że już tyle stacji 5G odpalili w T-Mobile

-jedna rzecz pogorszyła się przy przejściu z O do T-M: pakiety roamingowe. Z racji pracy często podróżuję poza UE. Wiem, że można kupować lokalne karty SIM, czy korzystać z WiFi, ale jednak bardzo ceniłem sobie pakiety Orange Go i swobodę zamówienia Ubera z własnego telefonu bez konieczności kombinowania, szukania WiFi itp. W T-Mobile też są pakiety, ale o znacznie gorszych cenach no i obejmują tylko transmisję danych, a w Orange dodatkowo cenę połączeń. Chociaż w Orange lista krajów jest ograniczona, to ich ofertę ogólnie oceniam lepiej.

Więc było 2:1 dla T-Mobile i przeszedłem do T-Mobile,
Ceny mieli praktycznie takie same, więc tym się nie kierowałem, choć w T-Mobile dostałem za podobną cenę aż 200GB, których i tak nie zużyję nawet w 1/3...

Z jakości połączeń, internetu jestem bardzo zadowolony, jednak dla mnie T-M jest równoznaczne z najwyższym standardem.

A później tak sobie jeszcze wertując internet trafiłem na to forum i się dopiero dowiedziałem:
-czym są częstotliwości i czemu "fake 5G"
-co to jest Networks! (nie miałem pojęcia!) i że działa prawie wszędzie ale nie wszędzie
-czym jest VoLTE i VoWifi

I tak sobie wertuję od dwóch tygodni to forum i się sporo dowiaduję i co ciekawe - przynosi mi to dużo frajdy! :)

I nawet na mapę BTSearch zgłosiłem już jeden nadajnik, który został uwzględniony na tejże mapie! :)

Pozdrowienia dla Wszystkich :smt006 !
 #1125633  autor: zwariowany.kurczak
 16 gru 2021, 23:36
montereys pisze:
14 gru 2021, 14:46
...
Z jakości połączeń, internetu jestem bardzo zadowolony, jednak dla mnie T-M jest równoznaczne z najwyższym standardem.
...
:mrgreen: ok, standardy są te same... jako końcowy użytkownik, mamy zdanie na podstawie ceny/dostępności tam gdzie przebywamy...
nastały czasy VoWiFi, czy to w pracy/domu/znajomych, np. trudno się "korzysta" w nowych blokach z czegokolwiek poza VoLte po FTTH.
wypróbuj tryb tylko 2G lub 3G, magia jaki zasięg potrafi być stabilny, albo tylko LTE w dużym mieście :mrgreen:
 #1126666  autor: montereys
 09 sty 2022, 21:25
Play generalnie ma problem, bo ma najgorsze 2G (bo najwęższy ze wszystkich blok pasma 900 a jeszcze 1800 wykastrowali z 2G) ze wszystkich operatorów i będąc na sieci macierzystej przy max sygnale potrafi wycinać całe wyrazy w zdaniu. Tylko na roamingu da się pogadać w 2G bez wkurzania się, że kastracja jest. Na macierzystej sieci play zapomnieć należy o dobrej jakości rozmowie w 2G.
Taki wpis wyszukałem dziś na forum Telepolis.

A ja tymczasem wchodząc głębiej w temat sieci komórkowych porównałem sobie jakość połączeń z moimi najbliższymi znajomymi, do których dzwonię często. Jest tak, że zawsze kiepską jakość połączeń mam z dwoma osobami: moim tatą i z koleżanką Anetą...

Po przeniesieniu numeru z Orange do T-M widzę, że z numerami T-M (kilka numerów) jakość połączenia jest doskonała a z numerami Orange (kilka numerów) i Plusem (jeden numer) jakość połączenia jest bardzo dobra.

Tymczasem jakość połączeń z koleżanką Anetą i tatą - oboje w Play - jest słaba lub wręcz bardzo słaba.
Mój tata ma stary telefon 2G dla seniorów na kartę w Play.
Koleżanka ma abonament na firmę siostry i smartfon Oppo w Play (któryś z tańszych)

Z moją koleżanką rozmawiałem dziś noworocznie ok. 30 minut. Ja w centrum Warszawy, ona w swoim mieszkaniu w Wieliczce. Co około 20 sekund jej głos wyciszał się, ale nie zanikał i wracał. Nawet jak wracał to był niewyraźny. Generalnie jestem przyzwyczajony do tego, że z Anetą rozmawia się i co chwilę pyta się "co?", "co mówisz?". Wyraża się bardzo poprawnie i wyraźnie bo uczy w szkole xD
Kazałem Anecie włączyć VoLTE, ale nie wiedziała o co mi chodzi xD

Czy może być tak, że i tata mając stary telefon i koleżanka może nie mają VoLTE i przez to połączenia z nimi są zawsze takie słabe? Bo na 2G Play nie wyrabia nadal mimo, że jest 2022? Czy wymyślam?
Jak można to zmienić?
 #1126757  autor: Remington
 11 sty 2022, 17:16
Remington pisze:
07 lip 2020, 15:01
@iphoneski
Statystyki MNP to przede wszystkim miara skuteczności przekazu marketingowego oraz nieskuteczności utrzymania.

MNP to zaledwie mały ułamek klientów, nawet zawyżając liczby wyszło mniej niż 5% ludzi rocznie:
Remington pisze:
17 sty 2020, 19:09
W Polsce jest 30 mln osób pełnoletnich. Wykluczonych cyfrowo jest ok. 1/3 społeczeństwa (wg danych z 2015 r.), ile z nich nie ma nawet telefonu komórkowego trudno ocenić, ale przyjmijmy, że aż połowa, tj. 5 mln. Co daje nam 25 mln osób pełnoletnich posiadających przynajmniej 1 telefon. Tymczasem, w całym 2019 r. przeniesiono zaledwie 1 694 385 numerów gdzie w tej liczbie są niewliczające się w te 25 mln numerów (czyli minimalną liczbę numerów należących do unikalnych osób) telefony firmowe, więcej niż 1-sze numery danej osoby, numery dzieci itd. Może przyjęte liczby nie są precyzyjne, ale jak by nie liczyć wynik nie przekroczy 5%. Tylko tyle osób przenosi swoje numery do innych sieci. Ile bierze nowy numer i ze starym się żegna - nie wiemy, ale dodając jedne do drugich to wciąż będzie mało. Wspomniana przeze mnie wcześniej "masa" jak te rzeczone "stado owiec" tkwi w swoich sieciach i niewiele jak widać im przeszkadzają niedogodności (których być może nawet nie zauważają), w tym TM-owy, Playowy czy nawet a2m-owy lejek itd.

W 2021 r. przeniesiono 1 420 570 numerów, czyli o 16,2% niż w omawianym niegdyś przeze mnie 2019 r.

Skala więc zamiast rosnąć maleje, więc kierunki zmian to wciąż tylko ciekawostka przyrodnicza.

Drobna aktualizacja moich dawnych obliczeń na bazie Plusa, ale może ktoś pokusi się o podobne dla innych sieci:
- na koniec 2020 cała grupa CP obsługiwała 12,86 mln numerów
- w całym 2021 klienci zabrali od nich ok. 350 tys. numerów

Czyli zapowiadany przez wielu komentujących w necie eksodus klientów z powodu słabej sieci, pogorszenia oferty prepaid objął zaledwie 2,7% numerów. Zakładając, że część numerów nie jest w aktywnym użyciu, a także statystyki obejmują klientów firmowych mających większe liczby numerów, liczba odchodzących klientów z pewnością nie przekracza 5%. Czyli mimo wszelkich niedogodności, skansenów, opłat za nieaktywność, wykastrowanych bonusów itd. 19 na 20 klientów grzecznie siedzi w starej sieci.

Podobnie z pewnością przedstawia się to u innych operatorów. Dane łatwo są dostępne dla MVNO Telestrada:
- 81 tys. numerów na koniec 2020 r.
- 3,5 tys. numerów odeszło w całym 2021 r. co daje 3,8% przy zapewne małej liczbie klientów z wieloma numerami

Aktualne statystyki za 2021:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... -play-plus
 #1127502  autor: Remington
 29 sty 2022, 13:12
Są jakieś zewnętrzne dane, co prawda ankietowe, ale próbka wydaje się być OK:
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... e-seniorzy

Jak widać, Telestrada jest Polską w pigułce, bo w ankiecie dokładnie 3,8% osób zadeklarowało, że przeniosły numer w ostatnim roku.

Czyli całe wielkie dyskusje i podniecanie się statystykami przenośności numerów nie znaczą nic, bo bo dotyczą wyborów dokonywanych przez co 25-tą osobę.
 #1131247  autor: iphoneski
 14 maja 2022, 13:05
Po prostu ich 5G robi robotę - osobiście nie schodzę poniżej 200 Mb/s na iPhone 12Pro korzystając z tej technologii. Niestety w miejscach, gdzie 5G nie ma nadal jest padaka. Ostatnio przejazdem byłem w Cekcynie (Kuj-Pom) i stacja w konfiguracji LTE 900+1800 w południe dała coś około 7 mega. Wyobrażam sobie jak to musi fantastycznie działać w godzinach szczytu, gdy do neta usiądą wszyscy posiadacze Odu/Idu. N ma tam dwie lokalizacje i na jednej z nich karta O pokazała ok 70 Mb/s, czyli 10x szybciej. Można dodać choćby 2600 do tej stacji albo dołożyć graty na okoliczny maszt Playa czy ten drugi N, No ale przecież po co się męczyć. Już nie będę się rozwodził na temat dziur w zasięgu, których Plus nie potrafi pokryć od 26 lat, bo wystarczająco na ten temat napisano wcześniej. Fajnie, że zrobili 5G, które faktycznie działa, ale dawne problemy nadal nie zostały rozwiązane i pewnie jeszcze długo rozwiązane nie będą.
 #1131499  autor: mariusz9a
 23 maja 2022, 12:08
iphoneski pisze:Można dodać choćby 2600 do tej stacji albo dołożyć graty na okoliczny maszt Playa czy ten drugi N, No ale przecież po co się męczyć.
Tu chodzi tylko i wyłącznie o pieniądze. No ale to było przecież do przewidzenia że tak będzie jak tylko Solorz kupił Polkomtel...

U mnie podobnie - niedawno rozbudowa BT24028 i zamiast skorzystać z okazji wyłączenia przesyłu energii elektrycznej (nadajnik na słupie energetycznym, więc wszelkie prace możliwe po wyłączeniu przesyłu, co zbyt często nie następuje...) i przeprowadzić pełną rozbudowę, łączenie z dodaniem przynajmniej jednego sektora, to nie... Dodali tylko 5G, czyli mamy aktualnie L900+L1800+5G i wszystko ledwo zipie w godzinach szczytu. W planach było jeszcze +L2100, tzn ogólnie to było więcej, ale na etapie brania pozwoleń stanęło na tym - czyli już ktoś na tym etapie musiał dodać swoje trzy grosze w stylu "a po co to komu - szkoda kasy", i na etapie rozbudowy zrobili to samo z L2100 ;-) Ja to współczuje projektantom sieci - nie ma nic gorszego jak pracować w firmie, która ma możliwości, starasz się żeby działało to jak najlepiej i za każdym razem ktoś rzuca ci kłody pod nogi blokując wszystko co chcesz ulepszyć. A robi to jakiś "pajac" nie mający kompletnie zielonego pojęcia o aspektach technicznych pracy sieci, czyli tego z czego ten sam "pajac" ma pensje, ale chce się pokazać jak to super zarządza i ile to on przyoszczędził :smt005
  • Strona 177 z 179
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179