DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 59 z 97
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 97
 #1135538  autor: Remington
 02 wrz 2022, 18:18
No widocznie ich interpretacja jest inna - że mają jedynie poinformować z miesięcznym wyprzedzeniem, a nie ogłosić nowy cennik. Szlak przetarło Orange, które w identyczny sposób wprowadziło karę z brak aktywności.
 #1135540  autor: neotele
 02 wrz 2022, 18:43
@Remington
Nie porównywałbym tu Play z Orange.

Informacje podane przez Orange były jasne i publicznie dostępne:
https://www.orange.pl/view/utrzymanie-numeru

To co pokazuje Play, jest niejasne i nie odpowiada np. na istotne dla klienta-konsumenta pytania, na które odpowiedział Orange:
https://www.play.pl/nowy/pomoc/dokumenty/komunikaty
 #1135541  autor: Remington
 02 wrz 2022, 18:55
neotele pisze:
02 wrz 2022, 18:43
Informacje podane przez Orange były jasne i publicznie dostępne:
https://www.orange.pl/view/utrzymanie-numeru

Właśnie nie, one zostały opublikowane dopiero po wejściu zmian w życie i nowego cennika. Przez miesiąc od ogłoszenia samego komunikatu dywagowaliśmy o szczegółach. Teraz mamy identyczną sytuację.
 #1135542  autor: iphoneski
 02 wrz 2022, 19:54
A tak właściwie co z osobami, które nie podały maila? Na przykład ja nie podałem i komunikatu nie dostałem. A chyba też należy mi się odpowiednia informacja?
 #1135543  autor: neotele
 02 wrz 2022, 20:15
Remington pisze:
02 wrz 2022, 18:55
Właśnie nie, one zostały opublikowane dopiero po wejściu zmian w życie i nowego cennika. Przez miesiąc od ogłoszenia samego komunikatu dywagowaliśmy o szczegółach. Teraz mamy identyczną sytuację.
Ja czuję ogromną różnicę pomiędzy tym co i jak mówił Orange, a co obecnie wyprawia Play.
Pamiętam, że na początku też były jakieś drobne zapytania, ale Orange szybko odpowiedział i Telepolis opublikował tą odpowiedź. I wtedy (przynajmniej dla mnie) wszystko było jasne.

Obecne oficjalne info jest niejasne. Play milczy. Konsultanci albo milczą, zasłaniając się niewiedzą (to za co im płacą?) albo plotą od rzeczy i brakuje rzetelnej informacji, np. na pytania jak w Orange:
Co oznacza brak aktywności? (mamy jedynie spekulacje i przecieki odnośnie pakietów.)
Co jeżeli nie mam środków na koncie?
Czy dostanę informację o pobraniu opłaty?
 #1135544  autor: koszalineo941268
 02 wrz 2022, 20:19
Komunikat jest podany do publicznej wiadomości na stronie www operatora i wystarczy. Zawiadomienia np. w sprawie konsultacji społecznych też są ogłaszane poprzez publikację na tablicy urzędu i/lub na stronie BIP. Jeśli ktoś chciał być indywidualnie powiadamiany, podawał maila. Nie podałeś maila? Oświadczasz, że informacje o zmianach cię nie interesują lub będziesz się z nimi zapoznawał na własną rękę.
 #1135568  autor: Athantor
 03 wrz 2022, 08:24
iphoneski pisze:
02 wrz 2022, 19:54
A tak właściwie co z osobami, które nie podały maila? Na przykład ja nie podałem i komunikatu nie dostałem. A chyba też należy mi się odpowiednia informacja?
Przysyłają maila pocztą (polską). 🙃

Obrazek

:-)
 #1135577  autor: PiotrG-dz
 03 wrz 2022, 14:13
Jeszcze kilkanaście dni temu niektórzy wyliczali ,że korzystając z netu to konto w Odnowie starczy na kilka tysięcy lat a ciut mniej gdyby puszczano połączenie głosowe na 2s.
Play to czytał i zrobił zonka.Ja w smartfonie mam Fresha i właśnie Odnowę z rezerwowym pakietem 2GB w razie gdybym musiał korzystać z netu poza domem.Więc jak mam płacić 5zł za utrzymanie tych GB to raczej zlikwiduję ten numer :|
 #1135580  autor: R.Mandano
 03 wrz 2022, 15:17
Klasyczna sprawa w ramach pozwu zbiorowego dla UOKiK.
:!:
Widać Play`a ośmieliła wcześniejsza, identyczna akcja Orange, kiedy na Forum był ruch jak w ulu, ale skargi do UOKIK nikt (albo prawie nikt) nie złożył.
:lol:
 #1135585  autor: iphoneski
 03 wrz 2022, 16:16
Skarga to akurat byłaby bezzasadna. Poinformowali odpowiednio wcześniej o zmianach, z którymi możesz się nie zgadzać i zmienić operatora. Teraz operatorzy walczą o możliwość stosowania podwyżek inflacyjnych w trakcie trwania umowy, a ty byś chciał żeby jakiś urząd prepaidem się zajmował...
@PiotrG-dz
Nie musisz płacić - po prostu odetną ci stan darmowy i tyle. Znaczy chyba tyle...
 #1135586  autor: R.Mandano
 03 wrz 2022, 16:40
iphoneski pisze:
03 wrz 2022, 16:16
Skarga to akurat byłaby bezzasadna ...
Skarga jak najbardziej zasadna, gdyż Operator wprowadza nowe reguły gry do Taryfy. Może zlikwidować Taryfę - ale nie może wprowadzać sobie nowych pozycji cennikowych Klientom, którzy korzystają z Taryfy wg Regulaminu z dnia, kiedy przystąpili do Taryfy.


No ale wiadomo - Forum sobie ponarzeka, będzie wstrząśnięte, zmieszane, oburzone - a po jakimś czasie sprawa przyschnie, jak to ostatnio było z Orange. Nikt skargi nie napisze, bo trzeba by wynająć jakąś kancelarię żeby temat pilotowała - a żeby wynająć to trzeba zapłacić. A kto ma zapłacić, WYMODEROWANO
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2022, 21:06 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Usunięto off-top
 #1135588  autor: Remington
 03 wrz 2022, 19:09
R.Mandano pisze:
03 wrz 2022, 16:40
Skarga jak najbardziej zasadna, gdyż Operator wprowadza nowe reguły gry do Taryfy. Może zlikwidować Taryfę - ale nie może wprowadzać sobie nowych pozycji cennikowych Klientom, którzy korzystają z Taryfy wg Regulaminu z dnia, kiedy przystąpili do Taryfy.

Podaj proszę podstawę prawną tego co napisałeś. Nie podasz, bo wyssałeś to z palca.

Każda zmiana regulaminu i cennika obowiązuje także starych klientów i dlatego ustawodawca dał im możliwość rezygnacji bez kary (w prepaid to zapis pusty, ale też obowiązuje).
Remington pisze:
02 wrz 2022, 18:18
No widocznie ich interpretacja jest inna - że mają jedynie poinformować z miesięcznym wyprzedzeniem, a nie ogłosić nowy cennik. Szlak przetarło Orange, które w identyczny sposób wprowadziło karę z brak aktywności.

Znalazłem. Operator ma obowiązek doręczyć z miesięcznym wyprzedzeniem „treść każdej proponowanej zmiany w cenniku”. Moim zdaniem, opis zmiany nie jest tożsamy z „treścią” zmiany i jak najbardziej postępowanie Orange i Play kwalifikuje się do zgłoszenia do UKE.
PiotrG-dz pisze:
03 wrz 2022, 14:13
Jeszcze kilkanaście dni temu niektórzy wyliczali ,że korzystając z netu to konto w Odnowie starczy na kilka tysięcy lat a ciut mniej gdyby puszczano połączenie głosowe na 2s.

Chyba mało uważnie czytałeś. Tysiące lat tak, jedno połączenie też tak - ale raz na rok. Chodziło o utrzymanie ważności numeru, a nie salda konta. Chcąc utrzymać saldo konta byłoby to 12-13-krotnie krócej. Zatem obliczenia dotyczące utrzymania numeru nie zmienią się, za to możliwości utrzymania salda operator postanowił wyciąć w pień.
 #1135591  autor: koszalineo941268
 03 wrz 2022, 19:59
Korzystając z formularza https://uke.gov.pl/formularz-kontaktowy ... t-kontroli wysłałem zawiadomienie o treści:

Niniejszym zawiadamiam o podejrzeniu naruszenia Art. 61 ust. 5. pkt 3) ustawy prawo telekomunikacyjne przez P4 Sp. z. o.o., operatora sieci Play, poprzez opublikowanie 31 sierpnia 2022 r. na stronie https://www.play.pl/nowy/pomoc/dokumenty/komunikaty wpisu o tytule "Komunikat o zmianach w cenniku dla klientów Oferty Play na Kartę odNOWA". Powyższe w mojej ocenie stanowi próbę obejścia obowiązku informacyjnego przywołanego na wstępie przepisu, poprzez zaledwie ogólnikowe opisanie proponowanej zmiany, a nie, jak każe prawo, publikację konkretnej treści nowego cennika. Takie działanie przedsiębiorcy telekomunikacyjnego wprowadza niepewność po stronie konsumenta co do właściwej interpretacji ogólnych zapisów i stanowi nieuprawnione wykorzystanie dominującej pozycji P4.

Wnoszę o wszczęcie postępowania wyjaśniającego w sprawie, zobowiązanie P4. z o.o. do zajęcia stanowiska, nakazanie zaprzestania stosowania powyższej praktyki, wycofania się z podobnych naruszeń w przyszłości poprzez prawidłowe poinformowanie o planowanych zmianach i stosowne przesunięcie terminu ich wejścia w życie.


Skargę można wysłać także poprzez https://pue.uke.gov.pl/#/ lub [email protected]
 #1135604  autor: Skyline
 04 wrz 2022, 08:38
PiotrG-dz pisze:
03 wrz 2022, 14:13
Ja w smartfonie mam Fresha i właśnie Odnowę z rezerwowym pakietem 2GB w razie gdybym musiał korzystać z netu poza domem.Więc jak mam płacić 5zł za utrzymanie tych GB to raczej zlikwiduję ten numer :|
Wygląda na to, że mając 0zł na koncie będzie po staremu - GB, które masz zostają na rok (nie ma darmowych rozmów), a po roku doładowanie za 5zł i za 30 dni zakup za nie kolejne 1Gb i masz znów rok spokoju i 0zł na koncie.
 #1135605  autor: kamaz222
 04 wrz 2022, 09:55
Skyline pisze:
04 wrz 2022, 08:38
PiotrG-dz pisze:
03 wrz 2022, 14:13
Ja w smartfonie mam Fresha i właśnie Odnowę z rezerwowym pakietem 2GB w razie gdybym musiał korzystać z netu poza domem.Więc jak mam płacić 5zł za utrzymanie tych GB to raczej zlikwiduję ten numer :|
Wygląda na to, że mając 0zł na koncie będzie po staremu - GB, które masz zostają na rok (nie ma darmowych rozmów), a po roku doładowanie za 5zł i za 30 dni zakup za nie kolejne 1Gb i masz znów rok spokoju i 0zł na koncie.
No chyba nie. Ponoć jak nie będą mieli jak pobrać 5 zł to mają blokować połączenia wychodzące. Screen rozmowy pochodzi z wykopu

Obrazek
 #1135608  autor: KC-KARLOS
 04 wrz 2022, 11:10
Jaka blokada wychodzących w taryfie odNOWA? Co to za bzdury... Standardem jest żenująca jakość obsługi klienta w tej sieci, każąc pisać za darmo na czat w apce Play24, bo kradną za każde połączenie 29 gr/min (nadal działa darmowy numer jakby co - info na priv).

Play nie podał wprost jak ma to zadziałać, ani nie zamieścił uaktualnionej wersji cennika taryfy z tą zmianą, w porównaniu do innych, którzy opisali procedurę pobrania "daniny". Ja bym wysyłał skargi.
Nie tylko w sprawie odNOWY, ale też końca kumulacji pakietów w Fakcie czy prezentowania w jednym saldzie kilku rodzajów pakietów internetowych, szczególnie w taryfach z rodziny Play Na Kartę oraz odNOWA (podnosiłem kiedyś kłopot z promocją zasileń online +5GB, które były prezentowane w tej taryfie jako "ważność bezterminowa", a realnie były ważne 5 dni - oczywiście było "przepraszamy za niejasne info - zasilam konto za 25 zł" i <<spadaj na drzewo>> - zgłoszenie wyczerpuje reklamacje), a proceder nadal trwa przy innych opcjach.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1135609  autor: Remington
 04 wrz 2022, 11:42
Karlos20 pisze:
04 wrz 2022, 11:10
Play nie podał wprost jak ma to zadziałać, ani nie zamieścił uaktualnionej wersji cennika taryfy z tą zmianą, w porównaniu do innych, którzy opisali procedurę pobrania "daniny". Ja bym wysyłał skargi.

Ci "inni" to jedynie Plus. który wprowadził zapis do cennika z wielomiesięcznym wyprzedzeniem. Orange przetarł szlak dla Play - tylko streścił zmiany, a szczegóły poznaliśmy dopiero wraz z wejściem nowego cennika.
 #1135612  autor: 3G
 04 wrz 2022, 13:07
Jak ktoś potrzebuje okazyjnie skorzystać z netu w Playu, a poza tym kartę leżakować, chyba lepszym pomysłem jest RBM Siema Pl na kartę. Najpierw odpalamy Siema (bez Pl), ładujemy powiedzmy 50 zł żeby dostać 20 GB. Ważność chyba 60 dni (?). Gdy się ważność będzie kończyła, migrujemy do Siema Pl. Włączamy np. 50 GB za 30 zł na 30 dni. Nie pamiętam jaka jest ważność konta po migracji, chyba 7-14 dni, więc lądujemy 5 zł by uzyskać RWK. Teraz jeśli mało z netu korzystamy to przedłużamy pakiet danych jakimś małym pakietem co 30 dni, np. 1 GB za 3zl. Największym minusem jest konieczność pamiętania o przedłużaniu, ale przy obecnym kształcie taryfy OdNowa to chyba jedyny sensowny sposób.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1135626  autor: R.Mandano
 04 wrz 2022, 17:34
3G pisze:
04 wrz 2022, 13:07
Jak ktoś potrzebuje okazyjnie skorzystać z netu w Playu, a poza tym kartę leżakować, chyba lepszym pomysłem jest RBM Siema Pl na kartę ...
Be sensu - jak karta ma leżakować to dużo lepsze jest A2-M. Koszt to raz na rok 5 pln i bez żadnych pakietów masz minutę za 10 groszy, a w Play - 15 gr. i to przy wykupieniu pakietu.
:smt005
No chyba, że fan SD w Play wyda te 2,50 pln miesięcznie, bo takie są obecnie wyliczenia na podstawie skąpych informacji od Play`a.
:lol:

Ale i tak nie zmienia to faktu, że zmiana cenników w przypadku klientów, którzy mają już wykupione pakiety "ważne bezterminowo" jest bezczelnym łamaniem praw nabytych i nadaje się na pozew zbiorowy przeciwko P-4.
:smt006
  • Strona 59 z 97
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 97
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 97